Reklama

Zvalcuje Čína aj trh s elektrickými dodávkami? BYD E-Vali ponúka odpoveď

Zdroj | BYD
Stanislav Vinc
Zdroj | BYD
Zdroj | BYD

Automobilka BYD predstavila na výstave IAA Transportation v nemeckom Hanoveri novú elektrickú dodávku BYD E-Vali. Dostupná bude v dvoch verziách, ktoré boli navrhnuté na mieru pre európsky trh.

Čínska automobilka tak bude konkurovať tým európskym v ďalšom segmente a to aj napriek prísnemu zdaneniu zo strany Európskej únie.

Zatiaľ čo od amerických a európskych automobiliek iba počúvame o ich plánoch na predstavenie X či Y nových elektrických modelov do istého roku, automobilka BYD namiesto vyhlasovania plánov chŕli na trh jeden nový model za druhým. V portfóliu tak už má modely od tých najlacnejších mestských cez luxusné SUV a športové sedany až po komerčné vozidlá. Problémom však bolo, že len hŕstka z nich sa dostala aj do Európy.

Obsah pokračuje pod reklamou

Nový model E-Vali si však odbil svoju premiéru priamo v Nemecku, čím BYD jasne naznačil miestnej konkurencii, že to s Európou myslí vážne. Nový model bol od základov navrhnutý na doručovanie na tzv. „posledný kilometer“ pre rôzne druhy doručovacích a kuriérskych služieb. Dostupný bude v 3,5 a 4,25-tonovej verzii.

Zdroj | BYD

Menšia verzia BYD E-Vali disponuje rázvorom s dĺžkou 3,9 metra a nákladným priestorom s objemom 13,9 kubických metrov, v ktorom odvezie náklad s maximálnou hmotnosťou 700 kilogramov. Väčšia verzia s 4,55-metrovým rázvorom ponúka objem 17,9 kubických metrov s maximálnou záťažou 1 450 kilogramov.

Nákladný priestor ponúka zámerne zvýšenú strechu, aby sa v ňom bolo možné postaviť a vo vystretej polohe manipulovať s nákladom. Špecifickú pozornosť BYD smeroval aj samotným dverám nákladného priestoru, ktoré sa dokážu otvoriť takmer do roviny s vonkajšou stenou.

Batéria typu LFP ponúka nominálnu kapacitu 80,6 kWh, ktorá by mala vystačiť na približne 220 až 250 kilometrov dojazdu. Štandardom v základe bude 11 kW palubná nabíjačka s možnosťou príplatku za 22 kW verziu. Nabíjanie prostredníctvom DC bude E-Vali podporovať s výkonom do 188 kW. Batériu z 10 na 80 % tak teoreticky bude možné získať v priebehu 30 minút na výkonnej nabíjačke.

Zdroj | BYD

Prebytočnú energiu bude E-Vali potenciálne schopný zdieľať s externými zariadeniami (napríklad elektrickým náradím) prostredníctvom technológie V2L (Vehicle-to-load). Jeho budúcich vodičov tiež poteší prítomnosť balíka asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, systému varovania pred kolíziou, núdzového brzdenia či upozornenia na vozidlo v mŕtvom uhle. Infotainment systému nebude chýbať ani podpora pre Android Auto a Apple CarPlay.

BYD v Hanoveri predstavil aj elektrický terminálový ťahač EYT 2.0 určený pre európsky trh a zýroveň oznámil spoluprácu s francúzskou logistickou spoločnosťou CEVA Logistics, ktorej v januári 2025 dodá prvé štyri kusy elektrického ťahača ETH8. Automobilka tak pokračuje v agresívnej expanzii v komerčnom segmente, kde sa jej v priebehu januára až augusta podarilo predať 9 651 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 9,27 %.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.