Reklama

Zeekr 7X je rodinné SUV, ale stovku dá pod štyri sekundy a rýchlo sa aj nabíja

Zdroj | Zeekr
Stanislav Vinc
Zdroj | Zeekr
Zdroj | Zeekr

Čínska automobilka Zeekr, ktorá podobne ako Volvo, Polestar či Lynk & Co patrí pod skupinu Geely, predstavila nové plne elektrické SUV Zeekr 7X. Novinka prekvapuje prakticky všetkými parametrami, vrátane zrýchlenia, dojazdu či rýchlosti nabíjania, čo kombinuje s priestorom pre rodiny.

Tentokrát nejde o ďalší elektromobil, ktorý by debutoval a zostal iba na domácom čínskom trhu. Zeekr 7X bude ešte v priebehu najbližšieho roka dodávaný záujemcom z celého sveta.

Zeekr 7X ponúka 5-miestne sedenie pre posádku v karosérii o veľkosti 4 825 x 1 930 x 1 656 milimetrov s rázvorom o dĺžke 2 925 milimetrov. Batožinový priestor má objem 616 litrov a v samotnom interiéri sa k nemu ešte pridáva 32 ďalších úložných priestorov na drobnosti.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Zeekr

Ďalšími parametrami Zeekr žmurká na vodičov, ktorí sa z dôvodu praktickosti museli rozlúčiť so svojimi vysnívanými tátošmi a chce, aby bol model 7X voľbou nielen ich rozumu, ale aj srdca. Na zadnej náprave tak leží elektromotor s výkonom 310 kW, ku ktorému sa vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies pridáva 165 kW elektromotor na prednej náprave. V najvyššej verzii dokáže Zeekr 7X zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Všetky verzie sú vybavené 800V architektúrou, na ktorú môže byť napojená buď 75 alebo 100 kWh batéria. Automobilka uvádza, že model ponúkne najrýchlejšie nabíjanie na svete, z 10 na 80 % sa má 7X byť schopný nabiť v priebehu 10,5 minúty. Verzia s menšou batériou má oficiálny dojazd 605 kilometrov, vyššia verzia 780 kilometrov.

Zdroj | Zeekr

Interiér modelu je pomerne čistý, po technologickej stránke v ňom jednoznačne dominuje „vznášajúci“ sa dotykový displej v strede, ktorý dopĺňa digitálny prístrojový panel pred vodičom. Posádka vzadu má na ovládanie svojej časti vozidla dotykový displej uložený k lakťovej opierke, no k dispozícii je aj možnosť využitia väčšej obrazovky na zadnej strane predných sedadiel. Srdcom infotainment systému auta má byť údajne čipset Qualcomm Snapdragon 8295, zatiaľ čo na spracovanie dát z jazdy a prevádzku bezpečnostných a autonómnych systémov model využije dvojicu čipov NVIDIA Orin X v kombinácii s Lidar senzorom.

Prvé dodávky modelu začnú v Číne už v priebehu tohto mesiaca, následne začne Zeekr doručovať model záujemcom aj v ďalších krajinách sveta. Na domácom trhu je dostupný v prepočte za cenu od 30-tisíc eur.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.