Reklama

Zbohom dlhé rady a otváracie hodiny. Vyskúšali sme poslať zásielku cez Z-BOX

Stanislav Vinc

Odosielanie balíka poštou či kuriérom nie je žiadna veda, no nie každý deň má človek čas vystáť si rad na pobočke, čakať na kuriéra alebo zájsť do najbližšieho depa. Podobne je to napokon aj s prijímaním balíkov, čo je dôvod, prečo si ľudia v posledných rokoch tak veľmi obľúbili balíkové boxy od rôznych firiem, z ktorých si svoju zásielku môžu vybrať kedykoľvek.

Česká spoločnosť Packeta (predtým Zásielkovňa) sa preto rozhodla rovnakým spôsobom ľuďom uľahčiť aj odosielanie balíkov a po kamenných výdajných miestach, v ktorých bolo doposiaľ možné balíky podávať, je ich už možné odosielať aj cez samoobslužné Z-BOXy. V redakcii sme boli preto zvedaví, ako to celé funguje a tak sme si novú službu vyskúšali.

Žiadne štítky a podacie hárky

Obsah pokračuje pod reklamou

Packeta nás jednoduchosťou, ako sa u nej podávajú zásielky, hneď na úvod príjemne prekvapila. Prvou podmienkou je mať nainštalovanú mobilnú aplikáciu prepravcu, v ktorej v niekoľkých krokoch jednoducho vyplníte údaje o zásielke. Celý tento proces trvá nanajvýš dve minúty.

Na konci tohto procesu vám aplikácia vygeneruje jednoduchý kód, ktorý stačí napísať niekde na krabicu. Dôležité je vybrať si nejakú pevnú krabicu (nie tubus), na ktorú sa dá písať a obsah v nej poriadne zabezpečiť, aby cestu prežil bez poškodenia. Použiť pokojne môžete aj krabicu zo staršej zásielky, pre istotu vám iba odporúčame starý adresný štítok odtrhnúť alebo preškrtnúť.

Podanie, kedy a kde vám to vyhovuje

V aplikácii si ešte pred týmto procesom môžete pozrieť, kde sa vlastne vo vašom okolí nachádzajú Z-BOXy. My sme si vybrali taký, ktorý máme po ceste domov a mali sme šťastie, že v ňom bolo voľné miesto. Podať doň zásielku môžete kedykoľvek, Z-BOXy sú aktívne 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Aplikácia Packeta si pre podanie zásielky prostredníctvom Z-BOXu vypýta povolenie pre prístup k polohe a technológii Bluetooth, pričom povinné je tiež pripojenie k internetu. Na základe týchto údajov aplikácia zistí, pri ktorom Z-BOXe stojíte a umožní vám spustiť proces podania zásielky.

V ďalšom kroku si budete môcť vybrať veľkosť schránky podľa veľkosti vášho balíka. Veľké schránky by ste nemali zbytočne blokovať malými balíkmi a do malých sa naopak nepokúšajte napchať balík nasilu. Osobne som na prvý pokus veľkosť netrafil a balík sa mi do malej schránky tesne nezmestil. Aplikácia mi však našťastie umožnila vybrať si inú, schránku stačilo zatvoriť a v aplikácii požiadať o otvorenie strednej schránky.

Keď schránku zatvoríte, prostredníctvom aplikácie ju môžete ešte chvíľu opätovne otvoriť, napríklad ak ste na niečo zabudli alebo sa pomýlili. Treba napríklad myslieť na to, že do jednej schránky patrí iba jedna zásielka. Ak je všetko v poriadku, celý proces môžete potvrdením v aplikácii ukončiť. Teraz vám už iba zostáva sledovať stav zásielky v aplikácii.

Ako dlho zásielka cestuje?

Zatiaľ čo nás celý proces odosielania balíka prostredníctvom Z-BOXu prekvapil nielen svojou jednoduchosťou, ale aj rýchlosťou, v druhej polovici tohto procesu nás trochu prekvapilo, ako dlho trvalá samotná cesta balíka.

Balík sme odosielali v pondelok 27.3 v poobedňajších hodinách, kde si podľa sledovania zásielky posedel až do večerných hodín nasledujúceho dňa. K ďalšiemu pohybu došlo až po dvoch dňoch pred treťou ráno, kedy bola zásielka prijatá na expedičnom depe a až poobede v ten deň prenesená do výdajného miesta.

Obsah pokračuje pod reklamou

Je možné, že sme svojim podaním zásielky až po piatej hodine premeškali čas, kedy sa bežne zo Z-BOXu vyzdvihujú zásielky a tak si tam musela počkať o deň dlhšie. V prípade kuriérskych služieb sme však aj napriek tomu zvyknutí na následné doručenie na ďalší deň. Keďže sme sa však neponáhľali, mierne zdržanie v preprave nám až tak neprekážalo. Rovnako dlho by to zrejme trvalo v prípade výberu normálnej poštovej zásielky.

Osobne nám odosielanie zásielky prostredníctvom Z-BOXu maximálne vyhovuje a určite túto možnosť ešte v budúcnosti aj mimo redakčných záležitostí využijeme. Ak si to chcete skúsiť sami, odporúčame vám využiť zľavový kupón „ZBOX1“ na prvú zásielku za 1 cent alebo „ZBOX30“, ktorý vám do 30. 4. 2023 zníži cenu za prepravu v rámci Slovenska o 30 %.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.