Od tohto týždňa si môžete objednať nové elektromobily od PEUGEOT-u. Ponúkajú dojazd 700 a 668 km, čo je už bežná hodnota pri spaľovacích motoroch.
Podarilo sa to dosiahnuť pomocou nových batérií „Made in France“, ktorých kvalitu výrobca názorne dokázal, keď na trase Paríž – Nice bolo treba zastať kvôli nabíjaniu len dvakrát.
Zrejme aj to je dôvod, prečo si E-3008 už objednalo 67 000 európskych motoristov (s pohonnými jednotkami Electric 210k 73 kWh, Hybrid 136k e-DCS6 a Plug-in Hybrid 195k e-DCS7). Kvôli objednávkam na nový model 5008 sa dokonca musela zvýšiť produkcia v závode v Sochaux a pridať nočná zmena!
PEUGEOT teraz pridáva nové verzie Electric 230k Long Range pre E-3008 a E-5008. K dispozícii sú v dvoch výbavách, Allure a GT. Poznáme ceny pre náš trh.
model: | cena: |
E-3008 230 Long Range ALLURE | od 48 490 € |
E-3008 230 Long Range GT | od 52 490 € |
E-5008 230 Long Range ALLURE | od 51 490 € |
E-5008 230 Long Range GT | od 55 490 € |
Nové vozidlá PEUGEOT E-3008 a PEUGEOT E-5008 230 Long Range sú vybavené batériou s užitočnou kapacitou 96,9 kWh. Tá v kombinácii s účinným a výkonným motorom s výkonom 230k (170 kW) prináša spomínaný dojazd 700 a 668 km (pri kombinovanom cykle WLTP). Tieto hodnoty dávajú obľúbeným SUV punc najlepších elektrických dojazdov na trhu.
Skúsený motorista vie, že okrem dojazdu je dôležitá doba nabíjania. Nový E-3008 a E-5008 230 Long Range sa môžu pochváliť aj veľmi dobrými nabíjacími časmi. Verzie Long Range dokážu prijať výkon až 160 kW pri rýchlonabíjacích staniciach, čo v reáli predstavuje 27 minút na nabitie (z 20 % na 80 %), resp. za 10 minút predĺži dojazd o 150 km.
Podiel na predĺženom dojazde má aj originálna konštrukcia platformy STLA Medium BEV-by-design. Dokáže totiž uložiť väčšie množstvo energie medzi kolesá. Batériu má hrubšiu len o 15 mm a tak sa konštruktérom podarilo zachovať rovnaký vnútorný priestor a objem batožinového priestoru (verzie Electric 210k 73 kWh, Hybrid a Plug-in Hybrid).
Modely Long Range naplno využívajú nový systém predhrievania batérie. Ten umožňuje optimalizovať počiatočné časy nabíjania počas dlhých jázd ako i pri nízkych teplotách. Úprava batérie sa automaticky zapne hneď po pripojení vozidla, limit nabíjania sa nastaví na 100 % a aktivuje sa predklimatizácia kabíny.