Reklama

Z 0-80 % za 15 minút? XPENG má najrýchlejšiu technológiu nabíjania

Zdroj | XPENG
Tomáš Šmidák
Zdroj | XPENG
Zdroj | XPENG

Nabíjanie elektromobilov je jednou z tém, do ktorej si nepriaznivci týchto vozidiel radi kopnú. Aj napriek tomu, že sa za posledné roky technológie aj infraštruktúra posunuli výrazne dopredu, niektorí majú stále pocit, že oproti tankovaniu je nabíjanie výrazne pomalšie.

Automobilka XPENG, ktorá ako jedna z prvých čínskych automobiliek operuje už aj v Európe práve predstavila novú generáciu modelu G9. Tá okrem moderného dizajnu, prémiového dizajnu a vysokého výkonu prináša aj 800 V architektúru, ktorá prepožičiava modelu G9 najrýchlejšie nabíjanie vôbec.

Zdroj | XPENG
Obsah pokračuje pod reklamou

Nový XPENG G9 je veľké rodinné SUV, ktoré by do seba malo skĺbiť každodennú praktickosť a miernu dávku športovosti. Napovedá tomu okrem moderného a dynamického dizajnu aj výber pohonov. Môžete ho mať totiž vo verzií len s čistom zadným pohonom ale samozrejme aj s pohonom všetkých štyroch kolies.

Dostupný bude v šiestich rôznych verziách, ktoré sa od seba budú líšiť najmä výbavou a výkonom. Najvyššia verzia 650X Performance, bude ponúkať pohon všetkých štyroch kolies, ktorý budú tvoriť dva elektromotory.

Zdroj | XPENG

Ich spoločný výkon bude 551 koní a krútiaci moment bude na úrovni 717 Nm, vďaka čomu vystrelí XPENG G9 z 0-100 km/h za približne 3.9 sekundy. Samozrejmosťou sú aj prémiové materiály, najmodernejší asistenti či napríklad prémiový audio systém Dynaudio s 18 reproduktormi a výkonom 2 250 W.

Spolu s XPENG G9 predstavila automobilka aj novú generáciu technológie rýchleho nabíjania. Samotný model je postavený na silikónovo-karbidovej platforme s 800 V architektúrou, ktorá má niekoľkonásobne vyššiu efektivitu.

Zdroj | XPENG

Maximálny výkon nabíjania je až 480 kW, čo je najviac z aktuálne dostupných elektromobilov. Z 0-80 % by ste teda mali novinku nabiť za približne 15 minút. Pri dojazde na úrovni 700 km by ste teda mohli pohodlne cestovať väčšie vzdialenosti bez „dlhých“ prestávok na nabíjanie.

Predošlá generácia sa dostala do Európy a dúfame, že táto tiež. Presné ceny a dostupnosť zatiaľ nepoznáme.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.