Partnerský program platformy YouTube oslavuje. Za uplynulých 14 rokov od jeho spustenia sa doň pridalo viac ako 2 milióny tvorcov, ktorých spoločnosť za ich videá adekvátne odmeňuje – ročne im rozdá miliardy dolárov.
YouTube už roky nie je iba voľnočasovou aktivitou pre menších tvorcov obsahu. Do jeho monetizačného programu, ktorý umožňuje tvorcom zarábať na svojich videách primárne prostredníctvom reklám, sú už dnes okrem nezávislých YouTuberov zapojené aj obrovské mediálne spoločnosti, hudobníci a korporáty.
Do partnerského programu YouTube sa od jeho spustenia v roku 2007 pridalo už viac ako 2 milióny tvorcov, ktorým spoločnosť v priebehu rokov poskytla viacero nástrojov pre generovanie zisku od vkladania reklám do videí, cez platený Super Chat a Super Stickers, teda spoplatnené nálepky pre fanúšikov.
Počet nových kanálov, ktoré sa pripojilo k partnerskému programu, sa v priebehu roka 2020 medziročne viac ako zdvojnásobil. Počet YouTube kanálov, resp. tvorcov, ktorí na svojich videách zarábajú 6-cifernú sumu, medziročne v Spojených štátoch stúpol o 35 %.
Aj vďaka tomuto rastu YouTube napokon za uplynulé tri roky vyplatil tvorcom, umelcom a mediálnym spoločnostiam celosvetovo viac ako 30 miliárd dolárov.
Pokiaľ hovoríme iba o YouTuberoch, k ich príjmom si je potrebné pripočítať aj príjmy z predaja tzv. merchu a dodatočných reklám a darov na ostatných platformách a sociálnych sietiach (Twitch, Instagram, TikTok…).
Objem vygenerovaného zisku pre tvorcov bude v najbližších rokoch nepochybne rásť. YouTube totiž masívne tlačí vpred svoju novú formu videí zvanú Shorts, pre ktorú vyčlenil tvorcom vertikálnych videí špeciálny balík odmien v celkovej výške 100 miliónov dolárov.