- #Aplikácie a hry
- 2 min.
- 1.8.2022
YouTube má problém, TikTok mu chce prebrať zákazníkov v ďalšom segmente
Videoplatforma YouTube nemusela dlhé roky bojovať o pozornosť divákov s inou platformou zameranou na tento formát multimédií, až kým si svet nenašiel cestu k čínskej sociálnej sieti ByteDance, dnes známej pod názvom TikTok.
Krátke a dynamické videá často doplnené o hudbu dokážu aj vďaka dômyselnému algoritmu, ktorý dokáže kvalitne odporúčať používateľom ďalšie zaujímavé videá, si získali v priebehu roka 2020 stovky miliónov nových priaznivcov. Zareagovať na to napokon musel aj YouTube, ktorý rok na to spustil rovnaký formát videí s názvom Short, pričom v tomto smere nebol jediný. Rovnaké videá pod názvom Reels nasadil do svojej aplikácie aj Instagram.
Teraz sa však zdá, že TikTok chce konkurovať platforme YouTube v ďalšom segmente – streamingu hudby. Spoločnosť ByteDance vlastniaca sociálnu sieť TikTok, požiadala v máji americký patentový úrad o registráciu názvu „TikTok Music“, v Austrálii sa tak dokonca stalo už v novembri minulého roku. Podľa popisu žiadosti má služba umožniť používateľom nakupovať, prehrávať, zdieľať a sťahovať hudbu, zoznamy piesní, komentáre, ale aj vysielať živé audio a video.
Ako upozorňuje portál The Verge, spoločnosť ByteDance už s hudobnou službou isté skúsenosti má. V roku 2020 totiž v Indii, Brazílii a Indonézii spustila hudobnú streamingovú službu Resso, ktorá ponúka rovnaké funkcie, ako popisuje spomínaná žiadosť vyššie. V týchto troch krajinách mala služba Resso k novembru 2021 viac ako 40 miliónov používateľov.
Je tak veľmi pravdepodobné, že ByteDance rozšíri svoju službu Resso aj do ďalších krajín, avšak s novým názvom, ktorý bude používateľom v týchto krajinách o niečo bližší. Ak sa tak stane, TikTok Music nebude konkurovať iba službe YouTube Music, ale aj Apple Music, Deezer, Spotify, Tidal a ďalším.