Šťastie praje pripraveným, doba však nepraje predajom smartfónom. Posledný poriadny boom sme zažili počas pandémie koronavírusu, odvtedy ich predaje sústavne klesajú.
Svoje o tom vie Samsung, ktorý zverejnil hospodárske výsledky za druhý štvrťrok. Akcionárov nepotešili.
Len minulý týždeň predstavil kórejský gigant svoje nové prémiové zariadenia a všetko by bolo super, keby hneď na druhý deň nezverejnil hospodárske výsledky za 2Q 2023. Správa potvrdila, že zisky spoločnosti klesli o neuveriteľných 95 %! To však nie je všetko. To isté sa stalo v 1Q 2023, kedy bol zaznamenaný medziročný pokles o 95 %. Prevádzkový zisk počas štvrťroka bol 0,67 bilióna KRW (475,1 milióna eur), čo je pokles zo 14,12 bilióna KRW (10,064 miliardy eur) v minulom roku.
Kto je vinný?
Samsung pripisuje vinu za tento pokles pokračujúcemu poklesu predajov smartfónov, vrátane toho, že nárast, ktorý v minulom štvrťroku spôsobil model Galaxy S23 Ultra, už doznel.
Máme tu však dve novinky, Galaxy Z Fold 5 a Flip 5, ktoré by mali pomôcť spoločnosti rozbehnúť predaje a rozhýbať celkovú stagnáciu. Experti naznačujú, že „celkový trh smartfónov sa pokojne môže vráti k medziročnému rastu“, najmä na prémiovom trhu.
Netreba zabúdať na to, že Samsung nie je len producentom smartfónov. Spoločnosť vyrába prakticky všetky komponenty, vrátane najdrahších – či už ide o displeje, pamäte, alebo procesory (Exynos). Keďže predaje smartfónov klesajú prakticky u každého výrobcu, Samsung pociťuje finančné suchoty aj tam.
Samsung Display Corporation (SDC) chce využívať nové technológie a udržať sa tak v čiernych číslach. V prípade mobilných panelov dosiahlo SDC podobné výsledky, ako v predchádzajúcom štvrťroku, udržalo si tak svoj podiel na trhu dodávaním OLED panelov.
Správa spoločnosti Canalys uvádza, že celosvetové predaje smartfónov klesli v 2Q medziročne o 11 %. Najväčší podiel má Samsung (21 %), nasleduje Apple (17 %), Xiaomi (13 %) a OPPO (10 %).