Reklama

Vyskúšali sme si nový Peugeot 3008 HYBRID a 508 SPORT ENGINEERED

Roman Calík

Peugeot na špeciálnej akcii E-LION ukázal nielen nový elektrický model e-2008, ale mali sme možnosť vyskúšať si aj novú 48V hybridnú technológiu, ktorú dostanú modely 3008 a 5008.

Využili sme možnosť zajazdiť si aj na top verzii 508-čky HYBRID SPORT ENGINEERED. Toto sú naše prvé dojmy.

Peugeot postupne elektrifikuje celé svoje portfólio modelov, nevynímajúc štýlový sedan 508 či obľúbené modely SUV 3008 a 5008. O tom, ako jazdí vylepšená elektrická verzia modelu Peugeot e-2008 sa dočítate tu, dokonca si kľudne nájdite čas aj na naše video s jazdy s novinkou.

Vyskúšali sme si však aj novú 48V hybridnú technológiu, ktorú dostanú modely 3008 a 5008 ešte pred nástupom ich novej generácie. Na paškál sme si zobrali práve model 3008, ktorý je aj na Slovensku mimoriadne obľúbený.

Obsah pokračuje pod reklamou

Tu síce nenájdete nové logo, s ktorým príde až nová generácia, ale pod kapotou sa môže ukrývať nová generácia benzínového motora PureTech s výkonom 136 koní, ktorá je spojená so 6-stupňovou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou, ktorej súčasťou je aj elektromotor.

Batériu, ktorú nenabíjate externe, ale je ukrytá v podlahe pod vodičom viete využiť dokonca aj na čisto elektrickú jazdu, resp. skôr plachtenie s vypnutým benzínovým motorom.

Cieľom je však zníženie spotreby paliva, ktoré by sa malo prejaviť úsporou na úrovni 15 %. To by malo v praxi znamenať úsporu paliva o cca. 1 liter na 100 kilometrov. Najviac by ste mali ušetriť v meste, kde by práve tento hybridný pohon mohol znížiť spotrebu v priemere aj o 2,5 l/100 km. To sú všetko teoretické hodnoty, s ktorými Peugeot počíta. My sme jazdili v horúcich letných dňoch s teplotou okolo 33 stupňov Celzia, a naša spotreba v meste sa pohybovala na úrovni 7,6 litra, čo nie je málo.

Rozhodne si však budeme chcieť model vyskúšať na Slovensku a v našich reálnych podmienkach. Totiž ak je batéria dostatočne nabitá, hybridný systém umožní štartovať či jazdiť nízkymi rýchlosťami v 100 % elektrickom režime. Môže za to spomínaný elektromotor integrovaný v prevodovke s výkonom 21 kW (28 koní) s krútiacim momentom 55 Nm.

V praxi počas spomaľovania funguje elektromotor ako generátor pre dobíjanie 48V batérie hybridného systému. Zabezpečuje tiež štartovanie spaľovacieho motora pomocou štartér-generátoru s remeňovým pohonom (BSG).

Ak vás zaujíma, aká je tu použitá batéria, tak 48V lítium-iónová batéria má kapacitu 898 Wh, pričom využiteľných je 432 Wh. Ako sme už spomenuli, elektrickú energiu vyrába výlučne 48V elektromotor, pričom na prenos elektriny do 12V siete auta slúži menič napätia. O tom, ako sa auto správa, máte dokonalý prehľad aj na hlavnom prístrojovom digitálnom panely Peugeot i-Cockpit.

Veľkým zážitkom bola pre nás jazda s plug-in hybridným modelom Peugeot 508 PLUG-IN HYBRID4 SPORT ENGINEERED. Celkovo dostal Peugeot 508 poriadnu omladzovaciu kúru a už z i tak športového sedanu vznikol ešte atraktívnejší „lev na ceste“.

Obsah pokračuje pod reklamou

Nový Peugeot 508 má totiž okrem štandardných motorizácií už aj dvojicu plug-in hybridných motorov s výkonom 180 a 225 koní. My sme si však vyskúšali ešte výkonnejšiu 508-čku, PEUGEOT SPORT ENGINEERED, k torej výkon je až 360 koní! A to vám je už úplne iná káva, navyše tu počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies.

Už externé prvky odlišujú PEUGEOT SPORT ENGINEERED od klasickej 508-čky, všimnete si najmä strmeňové farebné brzdy, ale aj špeciálne logá či predný, zadný nárazník ako aj bočný profil plug-in hybridného modelu. Radosť ho vidieť na ceste.

O výkon sa v tomto prípade stará kombinácia motora PureTech s výkonom 147 kW (200 koní) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 koní). To nie je všetko, nechýba 8-stupňová automatická prevodovka e-EAT8 a vzadu ďalší elektrický motor s výkonom 83 kW (113 koní) a dokonca energetický manažment z pretekárskeho modelu PEUGEOT 9X8.

V kombinovanom režime si budete výkon extrémne užívať, najmä keď si uvedomíte aj kvalitu materiálov v interiéri a počas jazdy vás bude tešiť aj vylepšený i-Cockpit s 10-palcovým dotykovým displejom ovládania infotainmentu.

Batéria má kapacitu 12,4 kWh, a dokážete s ňo prejsť reálne okolo 30 km. V našom prípade sme mali pri plnom nabití odhadovaný dojazd 36 km, avšak 508-čku sme nešetrili a tak sme batériu minuli za 27 km (ešte nám zostalo 10 % kapacity s odhadovaným dojazdom 2 km).

Dobrou správou je, že Peugeot 508 je aj pri jazde na čisto elektrický pohon dostatočne svižným automobilom, pritom batériu si viete nabiť pomerne rýchlo. K dispozícii je 3,7 kW nabíjanie a priplatiť si môžete za rýchlejšie 7,4 kW nabíjanie (PEUGEOT SPORT ENGINEERED ho má už v štandarde).

Treba uznať, že jazda v novej 508-čke bola azda najpríjemnejším prekvapením E-LION testovacích jázd, model sa vydaril nielen po vizuálnej, ale aj po jazdnej stránke. Jednoducho modernizácia mu výrazne pomohla!

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.