Reklama

Vyskúšali sme Renault Arkana E-TECH Hybrid 145, ohuruje spotrebou!

Stanislav Vinc

Zopár týždňov po prvých dojmoch z nového SUV modelu Renault Arkana sme presadli do jeho hybridnej verzie E-TECH Hybrid 145. Navonok sme si vzali kľúče od rovnakého modelu, dokonca sme opäť neodolali ani atraktívnej oranžovej farbe Valencia. Pod kapotou už ale hrala iná melódia.

Keďže Arkanu s „klasickým“ pohonom sme si už mali možnosť vyskúšať a spísať pre vás aj komplexné prvé dojmy, tentokrát sme sa mohli naplno venovať samotnému podpisu E-TECH Hybrid 145 a všetkému, čo sa s ním v praxi spája.

Pod kapotou má Renault Arkana v tejto hybridnej verzii 1,6-litrový 4-valcový benzínový motor s výkonom 64 kW, ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 36 kW a vysokonapäťový štartér generátor typu HSG s výkonom 15 kW.

Energiu si elektromotory berú z li-iónovej batérie s kapacitou 1,2 kWh (230 V) uloženej v batožinovom priestore (ktorého kapacita z tohto dôvodu klesá z pôvodných 513 na 480 litrov).

Pozrite si

Renault Mégane E-Tech Electric – z Méganu sa stáva crossover na elektrinu

Najväčší dopad má mať tento hybridný pohon na zníženie spotreby a redukciu emisií CO2. Renault uvádza, že Arkana má 100 % štartov elektrických, v meste jazdí až 80 % v plne elektrickom režime a oproti tradičnému spaľovaciemu motoru má mať nižšiu kombinovanú spotrebu až o 40 %, podľa metodiky WLTP niekde na úrovni 4,9 l/100 km. Prax ale priniesla iné čísla, lepšie.

Arkanu sme mali možnosť prehnať okresnými cestami a obcami v okolí Bratislavy a aj keď meraný úsek nabádal k „plachteniu“ a jazdeniu na spotrebu, my sme urobili opak. Hybrid sme nešetrili a jazdili sme s ním tak, ako s ním budete jazdiť aj vy.

Pozrite si

Toyota: „Hybridy a vodík budú úspešne konkurovať elektromobilom aspoň 30 rokov“

Nechýbalo teda obiehanie kamiónov, dynamická jazda a ani naplno pustená klimatizácia. Výsledná spotreba po tomto úseku sa aj tak zastavila na 4,3 l/100 km. Ak s budete s hybridnou Arkanou jazdiť šetrnejšie ako my, túto spotrebu stlačíte pokojne ešte o liter nižšie.

Renault Arkana E-TECH Hybrid 145 ale nie je zázračná iba v oblasti spotreby. Pre mňa osobne šlo o úplne prvý hybrid, pri ktorom som vôbec nevnímal prechod medzi elektrinou a spaľovákom. Podpísala sa pod to zrejme aj multimódová prevodovka bez spojky, ktorú si mal tím projektu Arkana požičať od tímu Renault F1.

V plne elektrickom režime má byť Arkana schopná jazdiť rýchlosťou až do 75 km/h. O výbere režimu však rozhoduje vodič len málo, všetko má v rukách riadiaca jednotka, ktorá podáva žezlo spaľovaciemu motoru aj pri nižších rýchlostiach.

Udávaných 80 % mestských jázd v elektrickom režime je preto aj podľa mojich skúseností z testovacej jazdy skôr výzvou, než štandardom.

Zaujímavo Arkana pracuje aj so spomínanou batériou, ktorú na rozdiel od konkurencie úplne nenabíja, ani úplne nevybíja. Z dôvodu jej dlhodobého šetrenia ju drží v optimálnom rozpätí zhruba 20-80 %. Celý batériový modul je pritom možné po rokoch v prípade poklesu kapacity vymeniť za nový, samozrejme aj v rámci záruky.

Už v tomto bode je Renault Arkana E-TECH Hybrid 145 rozumnou voľbou, finálnu pečiatku pre jej výber vám dá pohľad na cenník. Hybridná verzia je totiž v základnej verzii ZEN iba o 1 100 eur drahšia, ako verzia TCe 140 EDC, veľké rozdiely ale nepanujú ani v ponuke verzií INTENS a R.S.LINE, ktorú sme mali možnosť testovať.

Verzie Cenníková cena Akciová cena
ZEN
TCe 140 EDC 24 300 € 22 300 €
E-TECH Hybrid 145 25 800 € 23 400 €
INTENS
TCe 140 EDC 26 900 € 24 900 €
E-TECH Hybrid 145 28 400 € 26 000 €
R.S.LINE
TCe 140 EDC 29 700 € 27 700 €
E-TECH Hybrid 145 31 200 € 28 800 €

Z tejto hybridnej novinky sa môže stať pre mnohých ľudí ich úplne prvý elektrifikovaný model. Renault Arkana má na to dobré predpoklady, či už z pohľadu rozumnej ceny, spotreby a jazdných vlastností alebo aj dizajnu, ktorý si navonok získa fanúšikov x-násobne drahších SUV modelov konkurenčných značiek a vo vnútri zas priazeň všetkých členov rodiny, pre ktoré je Arkana ako stvorená.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.