Ericsson a Vodafone skúmajú reakcie používateľov počas spomalenia širokopásmového pripojenia. Spoločnosti používajú neurovedu, aby zistili, do akej miery výkon siete ovplyvňuje emócie používateľov, ich stres a vnímanie značky operátora.
Vo výskumnom projekte z konca februára použili spoločnosti Ericsson a Vodafone Nemecko neurovedu na zistenie, čo si používatelia mobilného širokopásmového pripojenia skutočne myslia o slabom výkone siete.
Na sledovanie mozgovej aktivity 150 účastníkov, ktorí sa dobrovoľne prihlásili do projektu v nemeckom Düsseldorfe, bolo použité elektroencefalogramové zariadenie (EEG). Výsledok ukázal, že aj malé oneskorenia a narušenia zvyšujú úroveň napätia a stresu a majú negatívny dopad na lojalitu účastníka k značke operátora.
Účastníci štúdie museli počas 10-minútového používania smartfónu absolvovať trinásť konkrétnych úloh, kedy bolo simulované zníženie kvality poskytovanej služby. Úlohy zahŕňali jednotlivé aktivity ako prezeranie webových stránok, streamovanie videí, či nahrávanie fotografií a „selfies“.
Okrem EEG zariadenia bolo na sledovanie pozornosti a srdečnej frekvencie odberateľov použité aj vybavení na sledovanie pohybu očí a meranie pulzu. Vodafone je prvou spoločnosťou na trhu a na svete, ktorá v spolupráci s Ericssonom využíva nové spôsoby štúdia spotrebiteľských emócií.
Vzhľadom na to, ako bola ovplyvnená lojalita predplatiteľov a vnímanie značky, bola štúdia doplnená o dotazník, ktorý účastníci vyplnili pred a po plnení jednotlivých úloh.
Poznatky z výskumného projektu viedli spoločnosť Ericsson k spusteniu projektu „Ericsson Neurometric Analysis“ a k dodaniu poznatkov k skúsenostnému do svojho portfólia. Táto nová ponuka bude k dispozícii operátorom na celom svete. Viac informácií nájdete na Ericsson Neurometric Analysis.