Čoraz prísnejšie emisné regulácie a tlak na ekologickú jazdu, športovým modelom s burácajúcimi motormi pod kapotou príliš nepraje. Obľúbené modely petrolheadov preto končia a niektoré z nich vstávajú z popola s plne elektrickým pohonom.
Taký by mohol byť aj prípad modelu Nissan GT-R, ktorému oficiálne v súčasnej podobe odvzoní umieračik už o necelé dva mesiace.
V Austrálii, Európe a v Spojenom kráľovstve bol predaj modelu GT-R zastavený už pred dávnejšou dobou z dôvodu hlukových limitov. Na ostatných trhoch bude predaj generácie R35 oficiálne ukončený v októbri a z dôvodu sprísnenia emisných limitov.
Kde však jedni končia, druhí začínajú. Nissan tak zároveň oznámil, že do Európy začiatkom budúceho roka zavíta jeho športová verzia SUV elektromobilu Ariya Nismo. Ivan Espinosa, šéf globálnej produktovej stratégie Nissanu pre portál Autocar naznačil, že práve elektrifikácia môže ponúknuť spôsob, ako vrátiť na cesty niektoré ich známe športové modely a zároveň ich priniesť aj na trh, kde doposiaľ ani neboli dostupné.
„Budúca interpretácia našich skutočne vysokovýkonných automobilov bude pravdepodobne elektrifikovaná nielen kvôli smerovaniu našej značky, ale aj preto, že nás tým smerom geograficky tlačia predpisy, uviedol Espinosa. „Je to očividne oblasť, ku ktorej musíme smerovať“.
Príkladom toho môže byť aj športový model Nissan Z, ktorý sa od začiatku na mnohé trhy nedostal práve z dôvodu emisných limitov. Rovnakú nádej ale Espinosa nepriamo poskytol aj fanúšikom modelu GT-R, ktorý už vlastne Nissan elektrifikoval v podobe extravagantného konceptu Hyper Force.
Hyper Force automobilka predstavila ešte koncom minulého roka ako koncept plne elektrického športového modelu, ktorý však celkom jasne nesie podpis práve modelu GT-R. Poháňať ho majú batérie s pevnými článkami a elektromotory s výkonom 1 000 kW. „Fakt, že je elektrický, pomôže. Výroba elektrického športového auta uľahčuje aj ich expanziu na ďalšie trhy, kde sú v súčasnosti zakázané“, doplnil Espinosa.
Zatiaľ nie je jasné, ktorý model najbližšie dostane starostlivosť športovej divízie Nismo. Espinosa však v rozhovore trval na tom, že ktorýkoľvek model to už bude, zameraný bude výhradne na výkon. Narážať tým mohol na niektoré športové verzie konkurenčných modelov, ktoré sa od bežných verzií líšia iba dizajnovými prvkami a doplnkami.