Reklama

Vďaka „korone“ sa predalo o 75 miliónov smartfónov menej

Zdroj | Yura Fresh (Unsplash)
Richard Pliešovský
Zdroj | Yura Fresh (Unsplash)
Zdroj | Yura Fresh (Unsplash)

Podľa analytickej spoločnosti Gartner klesli v prvom štvrťroku 2020 predaje smartfónov až o pätinu. Pokým v roku 2019 sa ich predalo 374,9 miliónov, tento rok to bolo len 299,1 miliónov.

Za znížením predajov môže pandémia nového koronavírusu a obmedzenia z toho vyplývajúce. Štyri z piatich top firiem zaznamenali obrovské prepady, polepšilo si jedine Xiaomi.

Pozrite si

Rok 2020: Rekordný pokles predaja smartfónov?

„Koronavírusová pandémia spôsobila, že globálny trh so smartfónmi zažil najhorší pokles v histórii,“ povedal Anshul Gupta, analytik z Gartnera. „Väčšina z popredných čínskych výrobcov a spoločnosti Apple bolo vážne postihnutých dočasným zatvorením tovární v Číne a znížením spotrebiteľských výdavkov v dôsledku globálneho lockdownu.“

Zdroj | Gartner

Aj keď predaj smartfónov od Samsungu klesol v 1Q 2020 o 22,7 %, spoločnosť si udržala prvé miesto s 18,5 % podielom na trhu. „COVID-19 negatívne ovplyvnil predaj smartfónov spoločnosti Samsung v tomto štvrťroku. Pokles však mohol byť oveľa horší,“ objasňuje Gupta. „Jej obmedzená prítomnosť v Číne a umiestnenie jej výrobných zariadení mimo Číny zabránili prudkému poklesu.“

Na druhom mieste sa umiestnil Huawei. Predal len 42,5 miliónov kusov, čo predstavuje najväčší medziročný pokles, až o 27,3 %. Huawei sa udržal na druhom mieste s 14,2 % podielom na trhu. Podľa Guptu čaká na Huawei ťažký rok. „Vyvinul ekosystém mobilných služieb Huawei (HMS), ale s nedostatkom populárnych aplikácií Google a obchodu Google Play nie je pravdepodobné, že spoločnosť Huawei priláka nových kupcov smartfónov na medzinárodných trhoch.“

Aj Apple čelilo obmedzeniam dodávok a zatváraniu obchodov, ktoré mali negatívny vplyv na predaj iPhonov. Apple však už nie je také závislé od Číny, ako konkurencia a tak bol dopad pandémie menší ako v prípade ostatných. Predaj iPhonov klesol o 8,2 %, v 1Q 2020 to predstavovalo 41 miliónov kusov.

Zdroj | Xiaomi

Silný predaj zariadení Redmi na medzinárodných trhoch a agresívna politika on-line kanálov priniesli Xiaomi lepšie výsledky, ako sa pôvodne očakávalo. Firma sa umiestnila na štvrtom mieste, predala 27,8 miliónov smartfónov čo jej umožnilo obsadiť 9,3 % podiel na trhu. Oproti minulému roku si polepšila o 1,4 %.

 

Zdroj | Oppo

Na piatom mieste je spoločnosť Oppo. Zaznamenala 19,1-percentný pokles predaja. Jednou z príčin bola obmedzená off-line distribúcia, ktorá je v bežných „mierových“ časoch jej silnou stránkou, pretože práca z domu zmenila spotrebiteľské návyky a firmy sú zvyknuté nakupovať on-line. Oppo získalo v 1Q 2020 8 % podiel na trhu.

Ďalších 108 miliónov smartfónov predali ostatní výrobcovia, ktorí zabrali 36,3 % podiel na trhu a oproti 1Q 2019 zaznamenali pokles o 24,2 %.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.