Reklama

V Telekome sa darí najmä digitálnej televízii

Roman Calík

Slovak Telekom ukázal svoje hospodárenie za prvých deväť mesiacov. Konkurenčný trh je silnejší a tak operátor zaznamenal aj klesajúce čísla. Pozrite sa, ako sa mu darí.

Najviac sa darilo digitálnej televízii

Telekom sa teší, že počet zákazníkov digitálnej televízie Magio narastá. K 30. septembru 2012 má totiž operátor už 170-tisíc zákazníkov, čo je medziročne o pekných 12% viac. Najviac sa však počet zákazníkov zvýšil v Q3, až o 6-tisíc. Žeby operátorovi pomohla aplikácia Magio TV Go, vďaka ktorej môžete sledovať televíziu Magio aj na PC, tabletoch či telefónoch?

Výnosy, EBITDA aj ARPU klesali

Medziročne si však Slovak Telekom pohoršil v dôležitých finančných ukazovateľoch. Výnosy vo výške 613,2 mil. eur sú v porovnaní s minulým rokom o 8,1% nižšie. Ešte väčší pokles vykazuje známe EBITDA, a to až 12,8%. Podobne ako aj u operátora O2 klesal aj priemerný výnos na zákazníka, známy aj ako ARPU. Medziročne klesol z 15 na 14 EUR. Telekom však uvádza priemerný výnos na zákazníka všetkých, t.j. predplatených aj fakturovaných služieb, takže uvedené čísla so zverejnenými číslami O2 priamo neporovnávajte.

Telekom web stranka

Len symbolicky klesol aj počet zákazníkov mobilnej siete

K 30. septembru 2012 Telekom evidoval 2 313 tis. zákazníkov (klienti, ktorí vykázali za posledných 12 mesiacov aktivitu) vo svojej mobilnej sieti, čo je o 0,2% menej ako v porovnateľnom období minulého roka. To znamená, že operátorovi sa takmer podarilo udržať si na našom silne penetrovanom trhu počet zákazníkov. Ak nejakí aj odišli, pravdepodobne prišli noví, možno i vďaka výhodným kartám Easy Free, Easy Time či novým paušálom Happy. Pomôcť udržať čísla mohol aj bonus za prenos čísla od konkurenčných operátorov.

A na záver slovo generálneho…

„Prvé tri kvartály roka sa vyznačovali reguláciou i silnou konkurenciou v oblasti telekomunikačných služieb, čo sa podpísalo na znížení výnosov oproti minulému roku. Súčasne sme v treťom kvartáli uviedli na trh viaceré novinky ako paušály Happy s mobilným internetom pre každého zákazníka. Som rád, že sme dosiahli výborné výsledky v oblasti digitálnej televízie, či už vďaka dvojcifernému rastu počtu zákazníkov alebo uvedením aplikácie Magio TV Go. Čaká nás náročný vianočný kvartál, v ktorom chceme zabojovať o priazeň slovenského zákazníka zaujímavými akciami a zároveň aj potvrdiť rastúcu pozíciu v ICT segmente vďaka nedávnemu uvedeniu riešenia TelekomCloud,“ uviedol Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Foto: Telekom

Po uplynutí 6 mesiacov môže zákazník využívať svoj štandardný profil alebo prejsť na vyšší program či aktivovať si doplňujúce balíčky, podľa služieb, ktoré bude preferovať. Doplňujúce balíčky budú pritom k dispozícii so zľavou 30%.

Pokiaľ si zákazník neberie akciový telefón, získa:

  • profil s vyšším paušálom na 6 mesiacov

  • 30% zľavu na doplnkové balíčky

  • 100% zľavu na balíček zvýhodnených volaní do zahraničia

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.