Slovak Telekom ukázal svoje hospodárenie za prvých deväť mesiacov. Konkurenčný trh je silnejší a tak operátor zaznamenal aj klesajúce čísla. Pozrite sa, ako sa mu darí.
Najviac sa darilo digitálnej televízii
Telekom sa teší, že počet zákazníkov digitálnej televízie Magio narastá. K 30. septembru 2012 má totiž operátor už 170-tisíc zákazníkov, čo je medziročne o pekných 12% viac. Najviac sa však počet zákazníkov zvýšil v Q3, až o 6-tisíc. Žeby operátorovi pomohla aplikácia Magio TV Go, vďaka ktorej môžete sledovať televíziu Magio aj na PC, tabletoch či telefónoch?
Výnosy, EBITDA aj ARPU klesali
Medziročne si však Slovak Telekom pohoršil v dôležitých finančných ukazovateľoch. Výnosy vo výške 613,2 mil. eur sú v porovnaní s minulým rokom o 8,1% nižšie. Ešte väčší pokles vykazuje známe EBITDA, a to až 12,8%. Podobne ako aj u operátora O2 klesal aj priemerný výnos na zákazníka, známy aj ako ARPU. Medziročne klesol z 15 na 14 EUR. Telekom však uvádza priemerný výnos na zákazníka všetkých, t.j. predplatených aj fakturovaných služieb, takže uvedené čísla so zverejnenými číslami O2 priamo neporovnávajte.
Len symbolicky klesol aj počet zákazníkov mobilnej siete
K 30. septembru 2012 Telekom evidoval 2 313 tis. zákazníkov (klienti, ktorí vykázali za posledných 12 mesiacov aktivitu) vo svojej mobilnej sieti, čo je o 0,2% menej ako v porovnateľnom období minulého roka. To znamená, že operátorovi sa takmer podarilo udržať si na našom silne penetrovanom trhu počet zákazníkov. Ak nejakí aj odišli, pravdepodobne prišli noví, možno i vďaka výhodným kartám Easy Free, Easy Time či novým paušálom Happy. Pomôcť udržať čísla mohol aj bonus za prenos čísla od konkurenčných operátorov.
A na záver slovo generálneho…
„Prvé tri kvartály roka sa vyznačovali reguláciou i silnou konkurenciou v oblasti telekomunikačných služieb, čo sa podpísalo na znížení výnosov oproti minulému roku. Súčasne sme v treťom kvartáli uviedli na trh viaceré novinky ako paušály Happy s mobilným internetom pre každého zákazníka. Som rád, že sme dosiahli výborné výsledky v oblasti digitálnej televízie, či už vďaka dvojcifernému rastu počtu zákazníkov alebo uvedením aplikácie Magio TV Go. Čaká nás náročný vianočný kvartál, v ktorom chceme zabojovať o priazeň slovenského zákazníka zaujímavými akciami a zároveň aj potvrdiť rastúcu pozíciu v ICT segmente vďaka nedávnemu uvedeniu riešenia TelekomCloud,“ uviedol Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.
Foto: Telekom
Po uplynutí 6 mesiacov môže zákazník využívať svoj štandardný profil alebo prejsť na vyšší program či aktivovať si doplňujúce balíčky, podľa služieb, ktoré bude preferovať. Doplňujúce balíčky budú pritom k dispozícii so zľavou 30%.
Pokiaľ si zákazník neberie akciový telefón, získa:
-
profil s vyšším paušálom na 6 mesiacov
-
30% zľavu na doplnkové balíčky
-
100% zľavu na balíček zvýhodnených volaní do zahraničia