Reklama

V Číne okopírovali a vylepšili ťahač Tesla Semi, zvládne 960 kW nabíjanie

Zdroj | Windrose
Števo Porubský
Zdroj | Windrose
Zdroj | Windrose

V Číne je možné všetko, dokonca aj kompletne okopírovať konkurenciu. Presne to spravil aj elektromobilový startup Windrose, ktorý si zobral do parády Teslu a jej ťahač Semi. Okopíroval čo sa dalo a pridal čosi navyše.

Windrose kopíroval nielen dizajn, ale aj funkčnosť ťahača, vrátane posedu vodiča presne v strede kabíny či elektronických spätných zrkadiel a ich obrovské displeje v kabíne.

Zdroj | Windrose
Obsah pokračuje pod reklamou

To sa stalo už pred nejakým časom a ťahače Windrose už stihli absolvovať aj množstvo testov v reálnej premávke. Dokonca ich testuje aj francúzsky športový gigant Decathlon, ktorému vôbec neprekáža, že ide o škaredú čínsku kópiu Tesla Semi. Dokonca sa tým chváli:

Testy zatiaľ prebiehajú iba v Číne, no Decathlon ich plánuje aj pre Európu. Podivný elektrický ťahač by sme tak mohli teoreticky vidieť aj na Slovensku. Testy majú prebiehať tento rok od leta.

Zaujímavou inováciou, s ktorou Windrose prišiel, sú ale dvere. Namiesto vyklápania do strán sa posúvajú ako na MPV či mikorbusoch. Vďaka tomu vodič nemá problém otvoriť dvere ani v úzkych priestoroch, kde by sa za iných okolností nedostal z vozidla.

Zdroj | Windrose

Windrose R600 má mať až 729 kWh 800 V batériu, ktorá mu má zaručovať dojazd okolo 600 km aj pri celkovom zaťažení 49 ton! Aj vďaka 800-voltovej architektúre je možné elektrický ťahač nabíjať pomerne rýchlo.

Zdroj | Windrose

Najnovšie to má byť až výkonom 960 kW vďaka nabíjačkám od spoločnosti BorgWarner. DC nabíjačka je chladená kvapalinou, má dva konektory pre súčasné nabíjanie jedného vozidla a ponúka 800 V a 600 A. Batériu Windrose ťahača má nabiť za pol hodinu na 80 % kapacity batérie. Inak povedané, za 36 minút má ťahač dostatok energie na ďalších 400 km jazdy.

Prvú takúto nabíjačku firma postavila v Goodman Citylink neďaleko Pekingu.

Zdroj | Windrose

Zároveň Windrose pridal do kabíny ešte displej navyše, priamo pred vodiča a dva ďalšie na A stĺpiky, ktoré slúžia ako spomínané spätné zrkadlá. To Tesla Semi nemá, má iba dva veľké displeje po stranách.

Mimochodom, Windrose sa tiež podarilo postaviť ťahač bez reálnych spätných zrkadiel. Tesla Semi je síce na všetkých prezentačných obrázkoch iba s miniatúrnymi kamerami namiesto zrkadiel, no všetky Semi v praxi majú obrie spätné zrkadlá.

Obsah pokračuje pod reklamou

Windrose je tak mladý a neskúsený, že momentálne hľadá u svojej konkurencie miesto, kde by mohol svoj ťahač vyrábať. Generálny riaditeľ Windrose vraj aktuálne hľadá partnerov, s ktorými by mohol na výrobe spolupracovať. Dokonca má firma rokovať s viacerými európskymi krajinami o investíciách do Windrose.

Zdroj | Windrose

Tá totiž plánuje aj IPO ešte do konca tohto roka. Firma si tak zjavne veľmi verí, no je otázne čo všetko má Tesla v Semi patentované a o čo všetko sa neskôr môže s Windrose súdiť.

Elektrický ťahač od Windrose je ale na tom rovnako ako Tesla Semi. Existuje pár exemplárov, ktoré firmy testujú, no pásová výroba je zatiaľ v nedohľadne. Predsalen je rozdiel vyrábať osobné elektrické auto s maximálne 100 kWh batériou a rozdiel vyrábať obrovský ťahač s vyše 700 kWh batériou.

Zdroj | Windrose
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.