Reklama

Už aj na Slovensko dorazil Lexus s digitálnymi späťákmi

Zdroj | Lexus
Richard Pliešovský
Zdroj | Lexus
Zdroj | Lexus

Po Slovensku sa bude premávať ďalšia značka, ktorá môže machrovať s kamerami namiesto spätných zrkadiel. Zdá sa, že nový trend sa postupne udomácňuje a konzervatívni šoféri si naň budú musieť (skôr či neskôr) zvyknúť. Technológia prináša množstvo výhod, no nájdu sa aj nevýhody.

Digitálne spätné zrkadlá v sériovo vyrábanom automobile boli prvýkrát použité v Lexuse už pred dvomi rokmi. Konštruktéri nahradili bočné zrkadlá malými kamerami, ktoré umiestnili do odolných krytov na pôvodnom mieste klasických zrkadiel, čím zohľadnili jazdné návyky vodičov.

Zdroj | Lexus

Vďaka lepšej aerodynamike znižujú digitálne bočné zrkadlá hluk. Keďže displeje sú umiestnené v interiéri vozidla, nie je znížená viditeľnosť počas zlých poveternostných podmienok (dážď, sneh) alebo v tme. Takéto zrkadlá eliminujú mŕtve uhly a vedia automaticky zobrazovať referenčné čiary podľa rýchlosti automobilu.

Pozrite si

Audi e-tron 55 s ukradnutými späťákmi dá pokojne aj 300 km

Systém Lexusu prenáša zábery do dvoch 5-palcových displejov pripevnených na predných stĺpikoch – teda v oblasti, kde je vodič zvyknutý pozerať, sú však bližšie v ich zornom poli. Samotné kamery sú odolné a majú zabudované ohrievanie, ktoré zabraňuje zahmlievaniu či námraze.

Zdroj | Lexus

Lexus ES s digitálnymi zrkadlami je dostupný aj u nás ako doplnková výbava. Sada digitálnych zrkadiel stojí 1 700 eur, čo je prijateľná suma na danú triedu. V prípade záujmu je možné vybaviť automobil Lexus aj digitálnym spätným zrkadlom. Do Európy má prísť spolu s novou verziou limuzíny Lexus LS.

Pozrite si

Honda e je konečne na Slovensku. Aká je naživo?

Samozrejme, Lexus ES nie je na Slovensku jediným vozidlom, ktoré môžeme vidieť jazdiť s takýmito „ukradnutými“ späťákmi. Nájdeme tu napríklad Hondu e, tá ich má dokonca v základnej výbave a sú prakticky neviditeľné. Pochváliť sa s nimi môže aj Audi e-tron.

Zdroj | Lexus

Digitálne spätné zrkadlá majú svoje čaro, sú praktické, aj keď ich väčšina výrobcov necháva trčať do sveta. Všetky bežné patálie známe z „analógových“ späťákov sa tak prinášajú aj do digitálneho sveta. Vandali sa na nich môžu bez problémov odreagovať, nešikovný šofér ich pri manévrovaní zachytí o stenu, alebo v horšom prípade o druhé vozidlo. Ak si uvedomíte, koľko stoja bežné spätné zrkadlá, nechcite si predstaviť, koľko zaplatíte za opravu digitálnych.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.