Toyota na aktuálne prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles predstavila svoju prvú plug-in hybridnú Toyotu RAV4 s veľmi zaujímavými parametrami, ktorými necháva konkurenciu vo svojej triede ďaleko za sebou.
Popularita modelu RAV4 sa na minimálne na európskom trhu určite nedá poprieť. Toyota totiž na našom trhu eviduje viac ako 120-tisíc objednaných kusov, pričom až 105-tisíco kusov z toho bolo hybridných. Predstavenie Plug-in Hybrid verzie tohto modelu tak na seba nenechalo dlho čakať.
Toyota pri vývoji plug-in hybridu využila svoje znalosti, ktoré nadobudla pri vývoji a výrobe modelu Prius. Toto spojenie môže znieť zvláštne, no netreba sa obávať, že by sa z RAV4 stalo nudné mestské auto zamerané na ekológiu, aj keď v skutočnosti ekologické je. Pod karosériou ukrýva systém s výkonom 306 koní/225 kW a z nuly na 100 km/h sa dostane už za 6,2 sekundy.
Napriek tomu však Toyota RAV4 Plug-in Hybrid pred konečnou homologáciou podľa metodiky WLTP vytvára pod 30 gramov emisií CO2 na jeden kilometer. Ide tak o najlepší výsledok spomedzi všetkých plug-in hybridných SUV strednej triedy s pohonom všetkých štyroch kolies.
Súčasťou pohonu je rovnaký 2,5-litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force, ako v štandardnom modeli RAV4 Hybrid. Tentokrát ho však doplní li-ion akumulátor a jednotka riadenia energie hybridného systému s meničom pre zvýšené napätie. V režime elektrickej jazdy prejde nový variant podľa metodiky WLTP zhruba 60 kilometrov.
Automobilka zatiaľ neoznámila, koľko bude Toyota RAV4 Plug-in Hybrid stáť. Vieme však, že na slovenský trh dorazí už v druhej polovici roku 2020. Spomedzi všetkých verzií modelu RAV4 pôjde zrejme v tomto prípade o tú najdrahšiu.