Reklama

Toyota Corolla Cross - Keď si ideš svoje a robíš to dobre!

Roman Calík

Corolla je tu s nami už od roka 1966. Teraz však prichádza vo verzii, akú ste si doteraz možno nevedeli predstaviť. Prekvapenie? Ani nie, SUV sú stále trendy.

A práve nová Toyota Corolla Cross je SUV, ktoré má ambície vo svojom segmente zaujať. Stavia na tradícii, prináša osvedčený hybrid, kvalitu, ale i cenu.

Mali sme jedinečnú možnosť vyskúšať si novinku v okolí slnečnej španielskej Barcelony. Prvé, čo si všimnete je dizajn, ktoré ani z diaľky nepripomína rodinu Corolla. Je až tak odlišný, že v redakcii by sme nové SUV nazvali skôr RAV3 alebo RAV2. Zboku totiž RAV4-ku pripomína rozhodne viac.

Obsah pokračuje pod reklamou

Čo sa exteriéru týka, nezostal tu kameň na kameni. Predná maska je skôr taká „nahnevaná“, čo sa modelu vcelku hodí. Predné, priveľké LED svetlá môžete mať v dvoch verziách, všetko závisí od výbavy. Začínate na COMFORT s cenou 32 990 eur. Veľa? Možno na prvý pohľad, pretože už základná výbava je mimoriadne bohatá. Rukami nám v redakcii v poslednom čase prešlo množstvo automobilov a tak môžeme povedať, že cena je (vzhľadom na všetko, čo v aute dostanete) skôr príjemným prekvapením.

Tak napríklad, aktuálne bude model k dispozícii len s jedinou motorizáciou, 2.0 Hybridným benzínovým motorom s automatom e-CVT, pričom si môžete vybrať len to, či budete mať predný pohon, alebo inteligentný pohon 4×4 označený ako AWD-i. Budúci rok pribudne aj hybridná 1.8-čka, cena tak môže byť zaujímavejšia.

V tomto prípade dostanete pod kapotou kombinovaný výkon 197 koní. Dosť! Zaujímavé je, že v prípade štovrkolky je benzínový agregát „priškrtený“, má totiž rovnako 197 koní. Len pre zaujímavosť zadný elektromotor má pritom výkon 30,6 kW.

Dobré je, že tu dostanete hybridný systém najmodernejšej 5. generácie. A povedzme si, sú to roky, čo Toyota doslova šperkuje svoje hybridné systémy. Li-Ion batéria je tu ľahšia o 14%, avšak je výkonnejšia a pripravená na efektívnejšiu spoluprácu s elektromotorom.

My sme jazdili aj pohon AWD-i aj FWD (predný pohon). Úprimne, príplatok 2 290 € by sme aj vzhľadom na rovnaký výkon oželeli. Spotrebu totiž dosiahnete lepšiu pri prednom náhone a navyše, ak vyslovene nechodíte na chatu či netrávite dlhé mesiace v zasnežených lokalitách, pohon 4×4, aj keď vynikajúco vyriešený nebudete potrebovať. Zrýchlenie je totiž identické a na pekných okreskách Barcelony sme jednoducho rozdiel v pohone necítili.

Ušetrené peniaze by sme radšej investovali do paketu BUSINESS, ktorý k už i tak veľmi bohatej bezpečnostnej výbave pridáva aj systém pre monitorovanie mŕtveho uhla, ale i bezdrôtové nabíjanie smartfónu či predné a zadné parkovacie senzory so systémom zabránenia nárazu. A ten funguje fakt dobre, čo sme si v praxi vyskúšali. Takmer sme totiž „trafili“ oplotenie viniča pri hľadaní pekného miesta pre fotenie, auto perfektne zabrzdilo bez toho, že by sme sa kovovej tyče oplotenia dotkli. Skvelé. Tento paket stojí 1 500 eur, máte v ňom aj vyhrievaný volant či predné sedadlá – nie je o čom, berte ho!

Keď hovoríme, že výbava COMFORT je bohatá, tak vedzte, že už v „základe“ dostanete veľký 12,3-palcový displej prístrojového panela. Grafika je pekná, doslova sme si povedali, že Lexus by sa mohol učiť. Viete si meniť vzhľad displeja podľa toho, čo vám najviac vyhovuje, ak chcete mať prehľad o asistenčných systémoch, voilá – máte ich takmer na celú obrazovku. Nechýba pekne zobrazená navigácia…a zistíte, že head-up displej ani nepotrebujete.

Volant je však posadený nižšie, takže vyššie postavy si budú dlhšie hľadať miesto. Nájdete si ho, avšak sedadlo spolujazdca bude miesto, kde nebudete chcieť byť. Prečo? Sedadlo nie je výškovo nastaviteľné a ak ste vyššej postav, tak jednoducho máte hlavu takmer na strope. Fakt, toto nie je sranda a vôbec nás to nepotešilo.

Zato displej infotainmentu, ten prekvapí čistou aj keď strohou grafikou. Dobré je, že máte v štandarde bezdrôtové Apple CarPlay a žiaľ drôtové Android Auto. Vraj sa to čoskoro zmení a aj Android Auto bude bezdrôtové. K dispozícii sú online služby aj aktualizácie. Nechýba aplikácia MyT, kde si viete vybrané funkcie ovládať na diaľku.

Človek by povedal, že mu nič nechýba. A v podstate by mal pravdu. Obrovským prekvapením je však množstvo asistenčných a bezpečnostných systémov vďaka T-Mate. A že ich je požehnane.

Obsah pokračuje pod reklamou

Štandardom je napríklad adaptívny tempomat, nechýba systém pre držanie v jazdných pruhoch, pre núdzové zastavenie a dokonca ani dopravný asistent pre zaraďovanie na križovatkách či asistent pre odbočovanie na križovatkách.

A to nie je všetko, Toyota Corolla Cross vás upozorní aj na cyklistov či chodcov, ktorí by vám mohli skrížiť cestu pri otvorení predných a zadných dverí. Perfektne je vyriešené aj to, aby ste nikoho a nič nezabudli nazadných sedadlách. Ak totiž pred jazdou otvoríte zadné dvere (pre nastúpenie dieťaťa alebo uloženie tašky), po zastavení vás auto upozorní, či ste si niečo na zadných sedadlách nezabudli. Skvelé.

Toyota Corolla Cross možno nie je láska na prvý pohľad, lenže ten druhý vám povie, že „vezmi si ma“. Nové SUV výborne jazdí, máte tu najmodernejší hybridný pohon, rýchly infotainment a množstvo asistenčných či bezpečnostných systémov.

Pozrite si aj naše video z prvej jazdy priamo zo Španielska.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.