Banky a inovácie idú už dlhšiu dobu ruka v ruke. Technologické novinky môžu využiť tak klienti zahraničných bánk ako i slovenskí.
1. Obchody bez pokladní
Jednou z noviniek vo svete je napríklad aplikácia Grab & Go anglickej banky Barclays. Klienti tejto banky majú možnosť nakupovať v kamenných obchodoch bez toho, aby za tovar platili pri pokladni. Stačí každú vec, ktorú si kúpia naskenovať pomocou aplikácie a platba za celý tovar prebehne automaticky po ukončení nákupu. Aplikácia využíva preddefinované údaje o platobnej karte. Tento typ platby začína byť bežný v mnohých mobilných aplikáciách, ako napríklad Uber, Deliveroo alebo nákupy na Amazone. Namiesto jednorazového zadávania údajov o karte pre každú platbu sú tieto údaje uložené v aplikácii a obchodník má oprávnenie spracovať platby, pokiaľ jeho služby využijete.
2. Chatboti už aj v banke
Umelá inteligencia už dávno nie je len vo filmoch. Chatbotov môžete dnes stretnúť kdekoľvek na internete. Jedným z nich je napríklad Didi, virtuálny poradca izraelskej banky Israel Discount Bank, ktorý v bankovej aplikácii klientom dokáže v kedykoľvek zodpovedať základné otázky a tak vie nahradiť pracovníkov call centra. Izrael je dlhodobo považovaný za technologicky vyspelú krajinu a Didi je len malou ukážkou toho, čo tento trh prináša.
3. Overenie totožnosti tvárou
Na Slovensku je medzi bankami jednoznačne lídrom v inováciách Tatra banka. Aj tento rok dokázala, že si svoju pozíciu plánuje udržať. Najnovšia vychytávka – tvárová biometria zjednodušuje postup otvorenia účtu v banke. Odteraz si ho môže založiť ktokoľvek bez toho, aby šiel do pobočky. Pokojne aj z dovolenky. Bezpečnosť biometrie je zabezpečená v niekoľkých krokoch. Klienti najskôr počas “selfie” sledujú pohyblivý bod, následne skenujú svoj občiansky preukaz a fotografia zo selfie a dokladu sa porovnáva s údajmi z Ministerstva vnútra SR. Účet je okamžite po otvorení aktívny a klienti si dokonca môžu ihneď nielen zaslať, ale i vybrať peniaze, a to aj bez karty – priamo mobilom z bankomatov Tatra banky.