Joseph Evans, vinár z Austrálie nám vyrozprával svoj príbeh, ako obnoviteľné zdroje energie v kombinácii s elektromobilom Nissan Leaf výrazne zmenili jeho energetickú situáciu. Ročné náklady na elektrickú energiu sa mu podarilo znížiť z pôvodných 6 000 $ na nulu, ba priam začal na tom zarábať.
Inštaláciou fotovoltického systému sa mu podarilo pokryť dennú spotrebu svojej vinice a náklady na elektrickú energiu mu klesli o 4 000 $. Stále tu však boli náklady vo výške 2 000 $, ktoré boli tvorené nočnou spotrebou vinice.
V tomto bode prichádza na scénu japonská elektrická stálica Nissan Leaf, ktorá prináša technológiu V2G, ktorá elektromobil premení na pojazdné úložisko elektrickej energie. Výsledkom je obrat z ročných nákladov 6 000 $ na zisk 2500 $, ktoré vznikajú prebytkami, ktoré Joseph predáva späť do siete.
Zákazníci v Južnej Austrálii môžu už teraz žiadať o inštaláciu zariadení vybavených technológiou V2G, čo zabezpečí, že sa stanú absolútne sebestačnými. Vinár Joseph je jedným z prvých v Austrálii, ktorý otestoval technológiu V2G v reálnom svete za použitia elektromobilu Nissan Leaf vybaveného akumulátorom s kapacitou 40 kWh.
Počas pracovného dňa slúži Nissan Leaf ako rozvážkové vozidlo pre víno a v čase nečinnosti a hlavne v noci ako úložisko elektrickej energie. Kombinácia týchto technológií nielenže prináša výraznú úsporu pre majiteľa, ale zároveň zohráva kľúčovú úlohu pri pomoci stabilizovať austrálsku rozvodnú sieť.
Technológia V2G čoraz intenzívnejšie naberá na vážnosti a ukazuje v reálnom živote svoje opodstatnenie a otvára nové možnosti využitia elektromobilu v bežnom živote. Okrem spomínaného Nissanu Leaf je systémom V2G vybavená dvojica modelov Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Použitie takéhoto riešenia avizovala už aj automobilka Tesla v pripravovanom Cybertrucku.