Reklama

Tatra banka chce učiť deti financie, predstavila postavičku a appku TABI

Števo Porubský

Rovnomenná je aj appka pre Android a iOS, v ktorej sa môžu hrať a vzdelávať nielen deti klientov Tatra banky, ale ktokoľvek. Cieľom je, aby deti pochopili ako fungujú financie, ale aj možnosti ich spravovania.

Na to slúži druhá časť appky, ktorá je určená len pre klientov. Tí s Detským účtom od Tatra banky si môžu v appke užívať funkcie ako v skutočnej bankovej aplikácii, samozrejme, pod drobnohľadom rodičov.

„Podľa viacerých štúdií sa Slovensko nachádza v téme finančnej gramotnosti pod priemerom Európskej únie. Tatra banka vníma svoj podiel na spoločenskej zodpovednosti, a preto sa rozhodla prispieť k zlepšeniu v tejto oblasti,“ hovorí banka vo svojom vyhlásení.

Obsah pokračuje pod reklamou

Aplikácia TABI a malý virtuálny tvor TABI učia deti narábať s peniazmi, motivujú ich k šetreniu a majú aj inšpirovať k zodpovednému prístupu k peniazom. Aplikácia má pomôcť deťom osvojiť si nové pojmy z finančného sveta a následne otestovať vedomosti v rôznych kvízoch. Za správne riešenia získavajú deti špeciálne mince (coiny), ktoré môžu neskôr využiť vo virtuálnom obchode na nákup vylepšení pre TABI-ho.

Ak ale majú deti Detský účet v Tatra banke, môžete im aktivovať bankové funkcionality. Deti si tak vedia skontrolovať, koľko peňazí majú na účte, pozrieť si PIN kód ku karte alebo začať šetriť na svoj detský sen.

Ako rodič máte pritom pod kontrolou čo všetko vaše dieťa s účtom robí vďaka mobilnej aplikácii Tatra banka a jej Rodičovskej zóny. V nej je možné sledovať aj to, na čo dieťa míňa nasporené peniaze. Voliteľné push notifikácie majú tiež upozorniť na každú transakciu dieťaťa. Rodičia vo svojej appke môžu tiež oceniť možnosť meniť limity pre kartu dieťaťa aj platby na internete.

Appka funguje však iba po registrácii. Tá je pomerne zdĺhavá, okrem mena a overenia e-mailu je nutné nastaviť PIN, pričom pri každej takejto udalosti je potrebných množstvo kliknutí, inak TABI nepokračuje. Vrcholom je, že hoci použijete na registráciu svoj e-mail, pri overovaní a GDPR potvrdzovaní už musíte zadať iný e-mail, lebo TABI si myslí, že ho dieťa chce oklamať. Výborné. Zdržovanie. Od inštalácie k spusteniu appky je to tak na 10 minút.

TABI má byť výnimočný z viacerých dôvodov. Koncept a osobnosť TABIho vytvorila agentúra Made by Vaculík v spolupráci s agentúrou Sorry We Can. Samotný vývoj appky mali na starosti spoločnosti GoodRequest a ISW.

Pri edukačnej časti aplikácie pomáhali herné dizajnérky Lucia Šicková a Tatiana Zacharovská. Príbehy TABIho, ktoré dieťa sprevádzajú v aplikácii, zas vytvorila detská spisovateľka a psychologička Barbora Vanická.

Na vhodnosť aplikácie pre detského klienta dozerala aj psychologička Veronika Borgoňová. Súlad informácií s národným štandardom finančnej gramotnosti zabezpečovala vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko.

Zaujímavosťou je, že pri vzniku appky a TABIho stáli aj deti. Odborníci s nimi viedli rozhovory, aké sú ich predstavy, čo potrebujú a chcú, ako vnímajú financie alebo banku a ako by podľa nich mala aplikácia vyzerať. Deti stáli aj pri testovaní a zbieraní spätných väzieb. Spolu prebehlo 7 testovacích kôl, z toho 2 kvantitatívne a 5 kvalitatívnych, ktorých sa spoločne zúčastnilo viac ako 650 detí.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.