Reklama

Takto sa to robí! Hyundai Santa Fe ukázal svoju novú tvár [test]

Lissett Pliešovská, Richard Pliešovský

Santa Fe je taký zaužívaný názov, že po jeho vyslovení málokoho napadne, že by mohla byť reč o druhom najväčšom meste v Novom Mexiku v USA.

Prečo je to tak? Ide o najznámejšie SUV od Hyundai, ktoré bolo a je dobre známe i našim motoristom. Esúvečko si žilo svoj život uznávaného a odolného modelu, no najnovšia generácia priniesla obrovskú zmenu a nečakane veľký skok vpred.

95 %
Jazdil sme mimoriadne komfortné SUV, ktoré si plne zaslúži označenie obývačka na 4. kolesách. Hyundai Santa Fe bol snom mnohých motoristov, najnovšia generácia priniesla množstvo zmien a tak sme boli zvedaví, či si nás získa.

Výhody

  • veľkorysý priestor a moderný dizajn
  • jazdné vlastnosti
  • použité materiály
  • cena

Nevýhody

  • citlivý senzor pozornosti
  • spotreba
Obsah pokračuje pod reklamou

Trendy často vynikajú originalitou, ovplyvňujú, inšpirujú a vedia namotivovať, prípadne pomôžu sa odlíšiť čo je i prípad 5. generácie Santa Fe. Kým iné automobilky svoje modely zaobľujú, Hyundai sa rozhodol ísť opačným smerom.

Že tento smer bol správnou voľbou a hranaté tvary karosérie ako i celkový nárast do dĺžky a výšky modelu ešte viac dopomohli k atraktívnosti jednoznačne potvrdzujú reakcie okolia s akými bol tento automobil prijatý.

Páčia sa nám veľké a hranaté vozidlá, za nás ich karosérie sú istým štýlom nadčasovosti, podstatne pomalšie stárne dizajn karosérie a nepôsobia tak rýchlo zastaralo. Preto nové Santa Fe je vystavané úplne podľa nášho gusta a chute. Pri pohľade na karosériu nevidíme žiadny prvok, ktorý by nám vadil, prekážal, naopak všetko je premyslené, kompaktne rozložené tak, aby ste mali pocit prémiovosti od prvého pohľadu na tento vydarený a dovolíme si tvrdiť jeden z najkrajších modelov značky Hyundai.

Hyundai s 5. generáciou Santa Fe vsadil na hranatú siluetu, väčšie rozmery a viditeľný „háčkový“ rukopis.

Hádam najčastejšie sa vyskytujúcim a zaujímavým prvkom, ktorý sa nesie celým exterierom je vyskladané písmeno H z obdĺžnikov na predných aj zadných full LED svetlometoch, obdĺžníky tvoria i výrazný prvok na diskoch 20″ kolies. Háčko nájdete aj v prednom nárazníku s aktívnymi lamelami. Pozdĺž bočných strán sa tiahnu v súvislom páse okná, ktoré plynulo prechádzajú do zadných dverí batožinového priestoru. A práve tu sa zastavíme, konečne vozidlo, ktoré kvôli odstráneným oblým tvarom nemuselo zúžiť otvor batožinového priestoru ako to vidíme u väčšiny vozidiel SUV.

Bonusom je, že po sklopení tretieho radu sedadiel, otvorení dverí batožinového priestoru dostanete takzvanú terasu, miesto na oddych pri dlhých cestách. Isté spoločné črty v novom Santa Fe vidíme s Landloverom Discovery 4. generácie, teda nie s najnovšou generáciou, ktorá chytila trend zaobľovania. Za nás sa Hyundai vybral správnym smerom a na trh priniesol silného konkurenta pre iné automobilky s modelmi v tejto triede. Automobilke sa nedá uprieť, že týmto modelom zahviezdila.

V prémiovom štýle pokračuje aj interiér. Ako prvé nás upútala kontrastná farebná kombinácia v svetlom a tmavom prevedení, ktorá pôsobila v rozmernej kabíne luxusne. Veľkorysému priestoru nahrala i svetlá semišová látka na bočných stĺpikoch a streche vnútorného priestoru. Ak by sme mali opisovať všetky prvky, ktoré nás zaujali, nebol by to článok ale kniha, tak len v krátkosti vymenujeme pár vychytávok.

Bezdrôtové nabíjanie nie je žiadnou novinkou, no Santa Fe ponúka veľkú plochu, kde súčasne nabijete dva mobily, v palubnej doske sú efektne zapracované odkladacie priestory. Sedadlá v druhom a treťom rade majú tzv. amfiteátrové sedenie, teda sú uložené vyššie. Dokonca tie v druhom rade sú elektricky sklopné. Krajné sedadlá v 2. rade a sedadlá v 3. rade majú ISOFIX.

Obsah pokračuje pod reklamou

Vodič aj spolujazdec si počas jazdy vychutnajú privilégia relaxačných sedadiel s množstvom nastavení funkcii vrátane masáže. Moderný kokpit dotvára zakrivený panoramatický displej, v ktorom sú prepojené dve obrazovky, teda 12,3″ digitálna prístrojová doska a 12,3″ stredová dotyková obrazovka infotaimentu.  Rukopis písmena H v interéri nájdete v náladovom osvetlení. Santa Fe sa môže pochváliť i digitálnym kľúčom, ktorý vám umožňuje používať smartfón na zamykanie a odomykanie dverí.

Kvalita použitých materiálov a funkčnosť celého systému je na mimoriadne vysokej úrovni, nie raz sme si povedali, že sedíme pomaly v Rolls Royce a nie v Hyundai. Ak si k tomu pripočítame obrovský priestor v interiéri, skvelé odhlučnenie, výbornú prácu automatickej prevodovky a vynikajúci podvozok, výsledok nám bral dych po celý čas testovania.

Audiosystém v Sante Fe by si zaslúžil samostatný článok. Patrí medzi to najlepšie, čo sme mohli počuť. Nejde len o výkon, alebo verné podanie celého frekvenčného rozsahu, kde sú výšky naozaj také, ako majú byť a basové tóny cítite v hrudi. Zvuk je mimoriadne detailný, v našich obľúbených skladbách sme tak počuli nové vrstvy a prvky, o ktoré sme boli dovtedy ochudobnení. Takže nielen šoférovať, nielen voziť sa, ale i počúvať hudbu v Santa Fe je nezabudnuteľný zážitok!

Ďalší zaujímavý úložný priestor sa vám ponúkne po stlačení tlačidla vpravo:

O komfort pasažierov je postarané aj v treťom rade. Majú tu priestor na odkladanie pohárov, klimatizáciu, či napájacie porty.

Aj tu sú kvalitné sedačky, i keď komfort na prvých piatich miestach to z pochopiteľných dôvodov nie je.

Určite vás zaujíma, ako na tom bolo takto veľké SUV so spotrebou. Keďže ide o plug-in hybrid, môžete sa dostať na zaujímavé hodnoty. Na batériu sme dokázali prejsť zhruba 50 km, čo je v mestskom prostredí postačujúce. Avšak, jazdiť po meste s majestátnym Santa Fe je síce pohodlné, ale určite nie praktické. Pri dlhších jazdách sa už musíte spoľahnúť na spaľovací motor a tam je spotreba vyššia. Ak si k tomu prirátate len 47-litrovú nádrž, budete sa musieť stotožniť s tým, že toto nádherné auto budete často nabíjať, alebo tankovať.

Čo sa týka spotreby, tak v medzimestskom režime sa sa dostali na necelých 8 l/100 km. Diaľnica Žilina/Bratislava ukázala priemernú spotrebu 8,4 l/100 km. Nepotešila nás spotreba po meste s vybitou batériou, tam sme (pri veľmi citlivom jazdení) mali zhruba 9,5 l/100 km. Ide o hodnoty, ktoré sme dosiahli v režime Eco. Ak si zvolíte športový mód, musíte rátať aj s 11-litrovou spotrebou, o čom sme sa presvedčili na vlastné oči (a peňaženku).

Obsah pokračuje pod reklamou

Technické údaje:

motor/výkon:1.6 T-GDi/117,6 kW (160 k)
maximálny krútiaci moment:256 Nm
výkon elektromotor & batéria:72 kW (98 k)
maximálny krútiaci moment:304 Nm
kapacita batérie:13,8 kWh
kombinovaný výkon:185 kW (252 k)
spotreba (nízky cyklus/stredný/vysoký):9,1 l / 7 l / 6,2 l
zrýchlenie z 0 na 100 km/h:9,3 s
dĺžka/šírka/výška + rázvor 4 830 x 1 900 x 1 770 + 2 815 mm
polomer otáčania:5,8 m
objem palivovej nádrže:47 l

Testovali sme Hyundai Santa Fe 7S Plug-in Hybrid 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium. Cena vozidla začína na 44 990 €, nami testovaný model sa dá kúpiť za 61 350 €. Príplatok za 7-miestne prevedenie je 1 000 €, perleťová farba Creamy White vás vyjde na 860 € a digitálne vnútorné spätné zrkadlo DCM na 500 € (odporúčame ho dokúpiť, stojí za to). V takejto výbave máte prakticky všetko, na čo si spomeniete – predné i zadné LED svetlomety (LED denné svetlá v tvare H s uvítacím efektom), elektricky ovládané dvere batožinového priestoru (Smart Tailgate), množstvo asistentov, prístrojová doska Supervision s 12,3″ farebným displejom + 12,3″ displej infotainmentu, head-up displej, audiosystém Bose so zosilňovačom, subwooferom a 12-timi reprákmi.

Takto vybavené vozidlo môže byť splneným snom nejedného motoristu.

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.