Na výstave CES 2016 samozrejme nechýbajú ani automobilky, však aj oni majú čo to do technológií povedať. Jednou z nich je aj Volkswagen, ktorý tu prezentuje svoj koncept čisto elektrického mestského MPV. Aj keď sa jedná iba o koncept je možné podľa Volkswagenu BUDD-e vytušiť, ako budú vyzerať vozidlá tejto značky v najbližšej budúcnosti.
BUDD-e je postavené na novej platforme MEB (Modular Electric Platform), ktorá bola vyvinutá práve pre elektrické vozidlá. Nový VW poháňajú dva elektrické motory. Sú umiestnené v úplných krajoch karosérie, takže podlaha v kabíne je krásne rovná.
Batérie Volkswagenu BUDD-e sa za 15 minút budú schopné nabiť na 80 % svojej kapacity. Pri plnej kapacite by pritom mali stačiť na 600 km čisto elektrickej jazdy. Realita však bude pravdepodobne o niečo nižšia. Potešením je aj podpora bezdrôtového nabíjania elektromobilov, ktoré je ešte stále hudbou budúcnosti.
Samotný koncept VW BUDD-e je však viac ako o parametroch o dizajne. Volkswagen sa v jeho prípade skutočne vyhral najmä v interiéri. Obrovský zobrazovací slúži ako prístrojový panel aj multimediálne centrum. Ovládanie je pritom možné vykonávať aj pomocou hlasu a VW BUDD-e bude počúvať na príkaz „Hello BUDD-e“.
Hlasové ovládanie je natoľko pokročilé, že auto aj vie, kto rozpráva. Ak ho teda pasažier vzadu požiada o nastavenie teploty, bude auto vedieť kde ju má nastaviť. Samozrejme bude vedieť systém rozoznávať aj prirodzené príkazy, ako napríklad „je tu moc teplo“ a podobne.
Samotný zobrazovací panel je rozdelený do troch sekcií, riadenie, ovládanie a konzumácia. Na panely sa zobrazuje aj výstup kamier, ktoré nahrádzajú štandardné spätné zrkadlá. Volant BUDD-e nemá žiadne tlačidlá a funkcie ako je napríklad ovládanie asistenčných systémom vykonávate kombináciou gest posunu a dotykov.
BUDD-e je pripravený aj na nadchádzajúcu dobu pripojených zariadení (IoT). V budúcnosti sa bude vedieť auto spojiť so systémami inteligentných domov a tak zapnúť kúrenie, alebo svetlo v momente keď sa budete blížiť domov. Volskswagen BUDD-e je však stále iba náznakom toho, kam sa bude budúcnosť áut poberať.