Telekom nie je len o poskytovaní mobilných či fixných služieb. Firemným zákazníkom ponúka aj rôzne technologické riešenia na mieru, ktoré im pomáhajú rozvíjať biznis. Pri príležitosti 30 rokov na našom trhu sme si zaspomínali na časy NMT a dozvedeli sme sa o novej identite T Biznis.
Vedeli ste, že Telekom už dnes ponúka rôzne technológie pre viac ako 320-tisíc firiem? V minulosti to boli práve firmy, ktoré začali s využívaním mobilných služieb ešte v sieti NMT. Len pripomenieme, že na konci roka 1991 bolo v sieti NMT presne 119 zákazníkov. Dnes sú už mobilné telefóny a služby samozrejmosťou, zabudli sme aj na faxovanie a mnohé iné riešenia, ktoré nahradili najmodernejšie technológie súčasnosti ruka v ruke s cloudovými službami.
Práve riešenia a služby pre firemných zákazníkov bude ponúkať Slovak Telekom pod novou identitou T-Biznis. Spojovacím prvkom bude pritom tzv. T-Biznis Efekt, ktorý prinesie zjednotený prístup ponuky poskytovania hlasových, fixných a IT služieb vrátane nadštandardnej starostlivosti. Základným cieľom je odbremeniť firmy od technologickej agendy a pomôcť im ako komplexný poskytovateľ IT služieb s rôznymi technologickými riešeniami.
T-Biznis by mal ešte viac reflektovať na požiadavky firemných zákazníkov práve vďaka medzinárodným skúsenostiam a dedikovaným expertom, ktorí sú súčasťou nadnárodnej skupiny Deutsche Telekom. Zároveň im chce Telekom prinášať nové trendy, inovácie, ponúkať služby cielené na ich konkrétny typ podnikania, vzdelávať ich v oblasti digitalizácie a poskytnúť prvotriednu starostlivosť.
Slovak Telekom si za posledných 10 rokov vypracoval silnú pozíciu v oblasti dátových centier a cloudovej infraštruktúry. Patrí aj medzi popredných slovenských poskytovateľov manažovaných sieťových služieb (WAN, LAN, Wi-Fi, firewally), IT bezpečnosti, hybridného cloudu a infraštruktúry pre služby Internetu vecí. T-Biznis Efekt tak nadviaže na dlhoročné skúsenosti a inovatívne riešenia, ktoré začne ponúkať slovenským firemným zákazníkom už od marca roka 2022.
„Myšlienka priniesť firemným zákazníkom T-Biznis Efekt vznikla na základe viacerých prieskumov, ktoré odhalili, že zákazníci riešia veci, ktoré sa ich netýkajú a zbytočne ich odpútavajú od toho, čomu by sa reálne mali venovať – vlastnému biznisu. Nedostatok vhodných IT kandidátov na trhu spôsobuje, že zákazníci nemajú potrebnú kapacitu na to, aby si sami vedeli zabezpečiť svoje IT potreby. V neposlednom rade sú to inovácie, ktoré je niekedy náročné pochopiť a zaviesť do praxe. Preto prinášame T-Biznis Efekt, nadštandardný prístup, ktorý si zaslúži každý zákazník. Zároveň chceme našim zákazníkom ukázať, že sme viac ako telekomunikačný operátor a s našimi dlhoročnými skúsenosťami im vieme pomôcť aj v oblasti IT technológií,“ odhalil Peter Laco, výkonný riaditeľ divízie firemných zákazníkov Slovak Telekom.
Pri tvorbe stratégie pre T-Biznis Efekt pomohli aj prieskumy, ktoré mapovali rôznorodé oblasti a potreby firemných zákazníkov. Prieskum ukázal, že v uplynulých rokoch narástol počet rôznych kybernetických hrozieb a spoločnosti potvrdili, že sa začali viac zaujímať o služby kybernetickej ochrany. zvýšil sa aj záujem o modernizáciu do softvérovo definovaných firemných sietí (SD-WAN), rovnako aj o praktické využitie internetu vecí na kvalitnejšiu automatizáciu a robenie lepších rozhodnutí.
Využívanie cloudových služieb sa stalo bežným štandardom. Cloudové služby aktívne využíva viac ako 40% slovenských firiem. Narastajúcim trendom je využívanie hybridného cloudu a cloudových služieb od viacerých poskytovateľov. Dáta však v prieskume poukázali aj na stále nízku mieru využívania zabezpečeného vzdialeného prístupu do firemnej siete, ktorý využíva len necelých 21% spoločností. To je skutočne málo. Rovnako je tomu aj v prípade systematického zálohovania firemných dát, na ktoré sa spolieha iba 30% oslovených spoločností. Ako ste na tom vy?
T-Biznis sa práve na základe týchto zistení chce viac zameriavať na vhodné adresovanie týchto potrieb a postupne prinášať ďalšie novinky v oblasti sieťových služieb, služieb kybernetickej bezpečnosti, hybridného cloudu vo forme komplexných riešení pre jednotlivé podnikateľské odvetvia s cieľom pomáhať im dosahovať ich biznisové ciele.
„Našou víziou je byť slovenským lídrom v oblasti poskytovania služieb digitálnej infraštruktúry, cloudu, bezpečnosti a produktivity. Pre firmy sa chceme stať ich stabilným partnerom, ktorý ich informuje v správnom čase, prináša im najnovšie informácie z rôznych oblasti, vzdeláva, ukáže im, kde majú v ich vlastnej IT infraštruktúre riziká i príležitosti, na čo sa majú zamerať. Zároveň by sme boli radi ich oporou v ktoromkoľvek okamihu a spoločne s nami mohol rásť ich vlastný biznis,“ zhodnotil Peter Laco, výkonný riaditeľ divízie firemných zákazníkov Slovak Telekom.
T-Biznis Efekt, s ktorým prichádza Slovak Telekom má päť hlavných pilierov. Vsádza na najlepšiu sieť a infraštruktúru, špičkového hráča – opiera sa o 30-ročné skúsenosti v telekomunikačnom a IT prostredí, ale aj o prvotriednu osobnú starostlivosť či adresovanie súčasných i budúcich potrieb a dôležitým pilierom je aj vzdelávanie a prekonávanie digitálnej bariéry.
T-Biznis Efekt sa tak od 1. marca 2022 stane stabilnou súčasťou starostlivosti a prístupu, ktorý s novou identitou T-Biznis bude zastrešovať všetky služby a riešenia pre firemných zákazníkov od Slovak Telekom.