Reklama

Suzuki S-Cross: Dobre premyslené kroky vpred

Stanislav Vinc

Od dotykových obrazoviek cez head-up displeje až po mobilné appky. Testovanie áut z perspektívy technológií, je niekedy zábava a inokedy aj pekná výzva. Nie všetko, čo znie ako fantastický nápad a posun vpred, je totiž napokon aj v praxi pre vodičov a posádku praktické a prospešné.

Keď som si teda po prvý raz sadol za volant Suzuki S-Cross, hneď som si pomyslel, že aspoň niekto tu zostal nohami na zemi. Nová generácia tohto modelu totiž ponúka tie najmodernejšie technológie v ideálnej forme tak, aby slúžili oni vám a nie vy im.

Obsah pokračuje pod reklamou

Začína to vlastne už pred nastúpením, kde si od výbavy Premium môžete na kľučkách všimnúť fyzické tlačidlo slúžiace na odomknutie vozidla systémom keyless. Kde budú niektorí vidieť staromódnosť, ja osobne vidím obrovskú výhodu, že vás toto tlačidlo na rozdiel od dotykového rozpoznania kontaktu ruky s kľučkou zaručene nesklame ani v daždi a mraze a auto zároveň odomknete iba vtedy, keď to skutočne chcete. Tu tak môžete aj potiahnutím kľučky pokojne skúšať, či máte zamknuté.

Pri prvom nastúpení do interiéru vás Suzuki S-Cross ničím neohúri a pôsobí ako staromódne, tak aj celkom nudne. Opäť to však myslím v dobrom. Nenájdete tu žiadne dizajnové pozlátka, ako sú zbytočné lesklé prvky, extravagantné materiály a ako sme to už naznačili v úvode, ani obrovské dotykové obrazovky. Toto je auto, ktoré nebude bolestivé udržiavať čisté ani po rokoch a počas nich vás nebude zaručene ničím extra rozčuľovať. Na takýto ľudský dizajn už mnohí iní zabudli.

Primárnym ovládacím prvkom po stránke technológií, je od výbavy Elegance 9″ (v nižších výbavách menší) dotykový panel v strede palubnej dosky, ktorý neprekvitá funkciami. Obsahuje však v zásade všetko, čo by ste mohli počas jazdy potrebovať – ovládanie multimédií, vstavanú navigáciu, hands-free a v neposlednom rade zrkadlenie obsahu zo smartfónov prostredníctvom rozhraní Android Auto a Apple CarPlay.

Používateľské rozhranie tohto systému je mimoriadne intuitívne a logicky usporiadané a neurazí ani rýchlosťou reakcií či grafikou. Vytknúť by sa mu možno dali iba dotykové prvky pod displejom, ktoré ak sú už raz statické (čo sú), mohli byť už rovno fyzickými tlačidlami. Uvítal by som to určite aspoň pri tlačidlách pre úpravu hlasitosti, ktoré mohli byť nahradené intuitívnejším otočným kolieskom, ktoré nahmatáte aj naslepo.

Kompletne fyzické ovládanie si tu zachovala klimatizácia, ktorá má svoj vlastný panel umiestnený medzi infotainment systémom a odkladacím priestorom pre smartfón s dotykovým ovládaním. Za pozornosť pred týmto priestorom stoja netradičné fyzické prepínače pre vyhrievanie sedadiel, ktoré mi do konceptu ovládania úplne nezapadali. Na druhej strane ich aspoň zaručene nebudete mať so zmrznutými prstami v zime problém trafiť.

Podobne, akoby tieto tlačidlá do interiéru niekto domyslel dodatočne, pôsobí aj tlačidlo pre zobrazenie okolia vozidla prostredníctvom vonkajších kamier. Prečo si táto funkcia zaslúžila veľké fyzické tlačidlo hneď vedľa výstražného trojuholníka, zatiaľ čo hlasitosť je tu riešená dotykovo? Myslím, že je celkom jasné, ktorú z týchto funkcií budete využívať častejšie.

Hitparáda fyzických tlačidiel pokračuje aj na volante, na ktorý sa (ne)zmestili snáď všetky funkcie, ktoré by mohol potrebovať vodič potrebovať. Ľavá strana patrí primárne ovládaniu multimédií a hlasitosti, pravá zas ovládaniu adaptívneho tempomatu.

Na tieto tradičné miesta sa tlačidlá pre ovládanie hands-free nezmestili a tak ich Suzuki umiestnilo pod ľavú spodnú klenbu volantu, kde mi ich umiestnenie aj celkom dáva zmysel. Pozor si však treba dať na to, aby ste si tlačidlo pre prijate hovoru nepomýlili s tlačidlom pre jeho odmietnutie.

Ako som to už naznačil, Suzuki S-Cross disponuje adaptívnym tempomatom s funkciou Stop & Go, ako aj sériou kamier rozmiestnených po jeho obvode. K tomu sa však pridáva monokulárna kamera zabudovaná pod čelným sklom a laserový snímač elegantne ukrytý v dolnej časti prednej masky, ktoré spoločne odovzdávajú informácie celému radu inteligentných asistenčných systémov, ktoré nevidieť.

Suzuki S-Cross dokáže vďaka tejto zostave sledovať pruhy a držať vás v nich, sledovať dopravné značky, v prípade detekcie prekážky pred autom šliapnuť na brzdy, pomôcť vám s parkovaním či upozorniť vás na auto nachádzajúce sa v mŕtvom uhle. Vo výbave mu nechýba ani pomocný systém pre rozjazd do kopca, asistent riadenia vozidla v zákrute a napokon aj stabilizačný systém (VSC).

Obsah pokračuje pod reklamou

Využívať tieto technológie zabudované do novej generácie modelu Suzuki S-Cross bola počas nášho testovacieho týždňa radosť. Fungovali stopercentne, keď mali a keď ich nebolo treba, neprekážali. Suzuki tak ukázalo, že keď chcete držať krok z dobou, nemusíte sa opičiť po ostatných a dokázať to môžete aj svojim vlastným spôsobom.

Suzuki S-Cross so svojim hybridným pohonom začína na našom trhu na cene 22 210 €, pričom už v základnej výbave Comfort ponúka mnohé z menovaných užitočných technológií. Rovnako dobrou správou je, že druhá najvyššia verzia Elegance, ktorá už obsahuje všetky technologické vychytávky, je od toho drahšia už iba o 3 320 €.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.