- #TV & video
- 4 min.
- 13.2.2023
Super Bowl je najmä o reklame. Ktoré z TECH firiem zaplatili miliónov dolárov?
Super Bowl je udalosť, ktorá označuje posledný zápas zámorskej play-off NFL (Národnej futbalovej ligy v USA). Víťaz Super Bowl je zároveň víťazom ligy. Funguje od roku 1966, od minulého roku sa hrá druhú februárovú nedeľu.
Super Bowl je zároveň prehliadkou reklám špeciálne nakrútených na odvysielanie v priebehu tejto udalosti. Mnoho ľudí sleduje Super Bowl kvôli reklamám – dá sa teda povedať, že okrem športu je prehliadkou biznisu a komercie. Od roku 2000 televízna stanica CBS vysiela pred Super Bowl špeciál, v ktorom ukazuje najlepšie reklamy predchádzajúcich sezón na základe hlasovanie divákov.
Aké spoločnosti tento rok investovali do sekundového spotu? Vybrali sme tie najzaujímavejšie z TECH sveta. Pre zaujímavosť, 30 sekúnd reklamy stoji zhruba 7 miliónov dolárov, vysielanie sleduje 100 miliónov divákov. Počas zápasu si diváci pozrú 45 minút reklamy. Začnime od A.
Amazon obsadil do hlavnej úlohy malého psíka.
So zvieratkami to skúša aj elektrický Jeep.
Kia prezentovala model Telluride X-Pro cez verného otecka, ktorý bojuje o cumlík svojho dieťaťa.
Netflix a General Motors sa spojili, aby propagovali elektrické vozidlá. Will Ferrell hrá spolu s niektorými hviezdami Netflixu, napríklad z Bridgerton, Stranger Things či Squid Game.
Nechýbal ani T-Mobile, ktorý sa plesol po vrecku a angažoval Johna Travoltu, Zacha Braffa a Donalda Faisa. Vtipná spomienka na muzikál Grease a jeho nesmrteľný hit.
Poznáte Google? Určite áno, práve táto spoločnosť mala perfektný vyhľadávač, kým ho neporazila umelá inteligencia. Reklama na Super Bowl prezentuje smartfón Pixel 7.
Uber má v šote speváčky ako Donna Lewis či Ylvis, tie sa snažia nájsť chytľavú melódiu na tému Uber.
Disney oslávi tento október 100. výročie. Pred týmto míľnikom spoločnosť vytvorila skvelé video, ktoré spája zábery fanúšikov s klipmi z niektorých jej najväčších hitov.
U nás nie príliš známa streamovacia služba Tubi pripravila viacero krátkych reklám. Toto je najvydarenejšia z nich.
Dámy a páni, poznáte termín predčasná eja… ehm… elektrifikácia? Po tejto reklame si toto nové slovíčko určite zapamätáte.
Nesmrteľný Harrison Ford v pripravovanej novinke Indiana Jones and the Dial of Destiny ukazuje, že sa môžeme tešiť na skvelé akcie.
Aj Sylvester Stallone si privyrobil pár $ k dôchodku…
Booking.com pozná zrejme každý.
Xfinity oslavuje spustenie svojej siete 10G prirovnaním k pristátiu na Mesiaci. Komik Will Forte si oblieka skafander, aby mohol hrať v reklame.