Lexus nie je žiaden nováčik ani medzi elektrickými vozidlami, skôr naopak. Patrí medzi priekopníkov. Značka dnes predstavila nový model, ktorý zachádza ešte ďalej. Ide totiž o prvý elektromobil koncernu, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako elektromobil na plne elektrickej platforme.
Samozrejme, RZ 450e si zachováva všetky charakteristické dizajnové, ale i výkonové charakteristiky, ktoré motoristi na tejto značke milujú.
Predný elektromotor produkuje výkon 150 kW, zadný dodáva 80 kW, spolu je to teda až 230 kW. Ich kompaktné rozmery a usporiadanie prinášajú viac miesta pre pasažierov a väčší batožinový priestor.
O pohon sa stará lítiovo-iónová batéria zložená z 96 článkov s celkovým výkonom 71,4 kW. Uložená je pod kabínou a tvorí neoddeliteľnú súčasť platformy. Svojím umiestnením zároveň prispieva k zníženiu ťažiska vozidla. Majitelia sa vraj môžu spoľahnúť, že aj po 10 rokoch používania bude poskytovať 90 % svojej kapacity. Dojazd by mal byť viac ako 400 km (WLPT), spotreba sa má pohybovať zhruba 18 kW/100 km. Bližšie informácie spresní Lexus neskôr.
Novinka využíva nápravu e-Axle, ktorú Lexus prvýkrát použil v modeli UX 300e. Lexus RZ 450e ako prvý model využíva nový inteligentný systém DIRECT4. Automaticky rozdeľuje hnaciu silu medzi štyri kolesá, posádka si tak môže užívať vynikajúce jazdné vlastnosti a výkon.
Jednou z najvýznamnejších noviniek, ktoré Lexus RZ 450e ponúka je systém elektronického riadenia One Motion Grip. Nevyužíva žiadne mechanické spojenie ani stĺpik riadenia, na odosielanie vstupných údajov od volantu ku kolesám využíva elektrické prepojenie. Vďaka tomu je možná okamžitá odozva a citlivejšie ovládanie riadenia. Vodič si takto dokáže všimnúť i tie najmenšie výkyvy volantu pri jazde po nerovných cestách, čo v konečnom dôsledku prinesie stabilné ovládanie a presnejšiu korekciu pri silnom bočnom vetre.
Vozidlo je vybavené novým multimediálnym systémom Lexus Link, prináša intuitívnejšie ovládanie a vylepšené možnosti konektivity, ale aj pri plánovaní jazdy. Lexus po prvý raz použil cloudovú navigáciu, ktorá je stále online – vďaka tomu budete mať najaktuálnejší prístup k situácii na ceste, nehodách a uzáverách. Nechýba hlasové ovládanie, dokonca si poradí aj s príkazmi vyslovenými hovorovou rečou a nevadí mu hluk na pozadí. Nájdete tu palubného asistenta Hey Lexus a možnosť prepojenie so smartfónom cez Apple CarPlay a Android Auto.
Lexus RZ 450e prináša aj množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov v rámci najnovšej tretej generácie balíka Lexus Safety System+. Ten obsahuje vylepšené, ale i nové funkcie a širší rozsah detekcie rizika nehody. Ďalej tu nájdete asistenta poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu, proaktívneho jazdného asistenta s podporou riadenia, alebo nový monitorovací systém, ktorý v správaní vodiča kontroluje známky únavy alebo nepozornosti.
Elektromobil má plynulý systém odblokovania dverí jedným dotykom s elektronickou západkou, v kooperácii so systémom sledovania slepého uhla zabezpečujú činnosť asistenta bezpečného vystupovania. Ten automaticky zabráni otvoreniu dverí, pokiaľ zistí, že sa zozadu približujú iné vozidlá resp. cyklisti. Lexus odhaduje, že táto svetová novinka pomôže zabrániť 95 % nehôd v dôsledku otvorenia dverí.
K dispozícii je tiež digitálne vnútorné spätné zrkadlo. Poskytuje vodičovi jasný výhľad, ktorý neobmedzujú opierky hlavy ani batožina, ponúka lepšiu viditeľnosť v noci a tiež počas nepriaznivých poveternostných podmienok.
Lexus je synonymom luxusu a bezpečia. Novinka ukazuje, že sa toto všetko dá urobiť ešte lepšie, modernejšie a s dôrazom na ekológiu. Plne elektrický Lexus RZ 450e je ideálnym adeptom na to, aby spustil lavínu záujmu o elektromobily aj medzi tými, ktorí doteraz pokukovali po konvenčných pohonoch. Otázkou, na ktorú si budeme musieť počkať, sú údaje o dojazde a nabíjaní toho krásavca.