- #Novinky
- 3 min.
- 26.6.2020
Spoločnosti volajú po bojkote Facebooku, založili hnutie #StopHateForProfit
Spoločnosť Rakuten Viber oznámila prerušenie všetkých obchodných vzťahov s Facebookom. Pridáva sa tak k deviatim ďalším spoločnostiam a organizáciám, ktoré odsudzujú Facebook z podpory amerických nacionalistov a nepriame šírenie obsahu podporujúceho nenávisť voči utlačovaným menšinám.
Koalícia organizácií ADL, Color Of Change, Common Sense, Free Press, NAACP a Sleeping Giants vyzvala v rámci hnutia #StopHateForProfit spoločnosti k pozastaveniu inzercie na sociálnych sieťach Facebook a Instagram. Spoločnosť vyzývajú Facebook, aby začal aktívne bojovať proti rasizmu na všetkých svojich platformách.
K hnutiu sa už pripojili aj spoločnosti Mozilla, REI, Patagonia, The North Face, Ben & Jerry’s a najnovšie aj Rakuten Viber, ktorý okrem zastavenia inzercie zo svojej aplikácie odstráni Facebook SDK a službu GIPHY, ktorú Facebook nedávno odkúpil. (Zoznam bol doplnený o ďalšie spoločnosti na konci článku.)
„Facebook naďalej ukazuje, že nerozumie svojej roli v dnešnom svete. Od zneužitia osobných dát, cez nedostatočnú bezpečnosť komunikácie, až po neschopnosť pristúpiť k potrebným krokom, ktoré by ochránili verejnosť od nenávistnej rétoriky, Facebook zašiel príliš ďaleko. Nie sme ten, kto rozhoduje o pravde, ale to, že Ľudia trpia kvôli šíreniu nebezpečného obsahu, je skutočnosť a spoločnosti k tomu musia zaujať jasné stanovisko.“ povedal o bojkote Djamel Agaoua, generálny riaditeľ spoločnosti Viber.
Facebook podľa koalície označil webovú stránku Breibart News Network za dôveryhodný zdroj informácií a webovú stránku The Daily Caller zaradil medzi webové stránky slúžiace na overovanie faktov aj napriek tomu, že sa tieto publikácie netaja spoluprácou s americkými nacionalistami.
Hnutie požaduje, aby Facebook poskytoval obetiam rasových, antisemitských a nenávistných útokov väčšiu podporu, nezarábal na šírení nepravdivého a škodlivého obsahu a používateľom poskytol väčšiu ochranu a podporu aj v súkromných skupinách, ktoré dnes nepodliehajú automatickému moderovaniu. Spoločnosti sa zapojením do hnutia zaviazali k pozastaveniu inzercie do konca júla. Ak však Facebook nesplní požadované body, v bojkote budú pravdepodobne pokračovať aj v nasledujúcich mesiacoch.
Doplnenie: K hnutiu sa pridali ďalšie spoločnosti, konkrétne americký operátor Verizon, Unilever, Honda, Dashlane, The Coca-Cola Company, Arc’teryx, Eddie Bauer, Magnolia Pictures, Eileen Fisher, Upwork, Birchbox, Lululemon, Levi Strauss & Co. a Dockers.