- #E-mobilita
- 3 min.
- 3.1.2020
Spoločnosť zo Srí Lanky predstaví svoj elektromobil na ženevskom autosalóne
Uloženie batérií do tvaru T, výkon 300 kW, vzhľad superškortiaku a batérie chaldené kvapalinou. Toto je rýchly výpočet toho čo chce ponúknuť elektromobil zo Srí Lanky.
Niektoré krajiny v spojení s výrobou automobilov pôsobia trochu exoticky. Minimálne pre bežného Slováka. Zdá však, že nástup elektromobility, bude prepisovať hranice na mape tradičných automobilových krajín. Po tom čo sme vás informovali, že Turecko čoskoro ponúkne elektrické SUV TOGG, sa dnes vydáme ešte ďalej. Na Srí Lanku.
Už v roku 2015 BBC písalo o spoločnosti Vega Innovations zo Srí Lanky, ktorá predstavila prototyp elektrického športiaku Vega s výkonom 900 koní, teda viac ako 660 kW. Spoločnosť z krajiny nachádzajúcej sa v Indickom oceáne nezostala len pri prototype a na Ženevskom autosalóne 2020 zrejme predstaví pokročilý prototyp s novým názvom a realistickejšími špecifikáciami.
V Ženeve by sme sa mali zoznámiť s Vega EVX s výkonom 402 konských síl, teda 300 kW. Športiak má mať motor pre obe nápravy. Objavila sa informácia o krútiacom momente 720 Nm, nie je však jasné, či ide o súčet z oboch motorov alebo pre každý zvlášť. Logika síce velí jasne, no nechajme sa prekvapiť. Zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu by malo byť za 4 sekundy.
Vega Innovations úzko spolupracuje so softvérovou spoločnosťou Codegen, ktorá by sa mala postarať o to, že Vega EVX si zaslúži prívlastok dynamické. Srílanská spoločnosť tiež prisľúbila inovácie v kapotáži, bezpečnosti, batériách, hardvéri celkovo, ale aj firmvéri a softvéri, ktorý má spravovať batérie. Zaujímavosťou je, že Vega Innovations stále počítajú s rozložením batérií do tvaru T, čo je riešenie približne z roku 2010. Dnes automobilky ukladajú batérie do podlahy, aby znížili ťažisko.
Zaujímavo tiež znie voľba batérií. Použité budú články LiFePo4 z fosforečnanu lítno-železitého, ktorých hustota je 220 Wh/l. Výsledný súčet by mal byť do 600 A a dojazd okolo 240 km, sú to však údaje od výrobcu. Chladenie batérie by malo byť kvapalinou.