Pozrite sa, ako vyzerali pôvodné dizajny Facebooku, Googlu, TECHBOXu, Wikipedie, YouTube a iných. V SPAMbox-e pre vás máme aj zlatý iPhone s vygravírovaným ksichtom Putina a úžasné viral video od Hyundai. Užívajte zvyšok víkendu.
Zlatý iPhone z lásky k Putinovi
Keď môže mať svoj vlastný iPhone Patrik V. z Píščan, prečo by ho nemohol mať aj Vladimír P. z Moskvy? Toto, alebo niečo podobné si určite povedali dizajnéri talianskej luxusnej značky CAVIAR, vytunili iPhone a predávajú ho za 4 340 dolárov. To, že má kryt vyrobený z 18-karátového zlata, by ešte nebolo to najčudnejšie, veď ak ľudia nevedia, čo s peniazmi, tak si možno kúpia aj takúto hlúposť. Omnoho bizarnejšie je, že Taliani vyzdobili toto dielo vygravírovaným portrétom Vladimíra Vladimíroviča Putina, erbom ruskej armády a prvou vetou ruskej hymny. Vraj preto, lebo Putin je symbolom novej generácie. #WTF?! Priemerná mzda v Rusku je 828 dolárov, svoju lásku ku krajine a jej vodcovi tak týmto spôsobom bežný Rus preukáže, len ak si zoberie úver.
Putinova tvár, erb ruskej armády a prvá veta ruskej hymny. Všetko vyryté do zlata. Kto by toto nechcel na svojom telefóne?
foto:globaltimes.cn
Tento iPhone pre pravého ruského vlastenca stojí päť priemerných ruských výplat a nejaké drobné k tomu.
Dizajnérske peklo – takto vyzerali top weby, keď začínali
Aj legendy niekedy začínali a v prípade najslávnejších internetových firiem sa oplatí zaspomínať si na ich prvé chvíle v online svete, už len pre dizajny ich webov. Podarilo sa nám vyňuchať zaujímavé kúsky, nižšie tak môžete vidieť napríklad úplne prvú verziu Amazon.com alebo homepage Yahoo z čias, keď nemali ani len logo, nieto ešte výkričník.
Facebook 2004
V roku 2004 to bol ešte Thefacebook a prístup naň mali len študenti vybraných amerických univerzít.
Mark Zuckerberg production 🙂
Takto vyzeral profil na Thefacebook-u.
Google.com 1997-1998
Prvá verzia Google v roku 1997 mala krásne psychadelické logo a primárne vyhľadávala na sieti Stanfordskej univerzity.
O rok neskôr už chalani z Google pochopili, že zaujímavejšie bude prehľadávať celý web.
Yahoo.com 1994 – 1996
Yahoo.com bol najskôr sprievodca webom…
…neskôr pribudol do loga výkričník a zo sprievodcu sa stal katalóg.
Wikipedia.org 2001
V roku 2001 obsahovala Wikipedia 19 000 článkov, dnes ich tam je štyri a pol milióna.
eBay.com 2003
Už v roku 2003 používal ebay nenapodobiteľné bannery.
YouTube.com 2005
Podľa homepage z roku 2005 mal YouTube ambíciu stať sa zoznamkou.
Twitter.com 2006
Z tohto čudesného webu vyrástol za pár rokov fenomén, ktorý ma dnes hodnotu 13 miliárd dolárov.
Amazon.com 1995
Úplne prvá verzia dnes najväčšieho eshopu na svete z doby, keď ešte Jeff Bezos plánoval predávať iba knihy.
Všimnite si tú mohutnú rieku v logu.
Apple.com 1997
Web Apple.com z čias, keď pre nich dizajn ešte nebol tak dôležitý, ako dnes.
BCmobil (TECHBOX) 2007
V roku 2007 sa TECHBOX volal BCmobil a ešte to nebol najlepší tech web, ako dnes, ale len webstránka časopisu. BTW. Sledujte ten nadčasový marketing – kúp si mobil a získaj časopis zadarmo! Kto vám dnes toto ponúkne?
Aj Hyundai vie jazdiť bez šoféra – video týždňa
Ako v dobe nastupujúcich autonómnych áut povedať svetu, že naše bežne predávané autá majú tiež premakané self-driving funkcie? Zoberiete šesť luxusných Hyundai Genesis, vyrazíte na opustenú cestu do púšte a necháte šoférov, aby z áut vyskočili počas jazdy. Sledujte, čo sa bude diať potom.
Zdroje: RT.com, sploid.com a internet
Kde sa vzal SPAM?
SPAM je predvarený mäsový výrobok predávaný v konzervách. Originálny SPAM vyrába americká firma Hormel Foods Corporation od roku 1937 a základnými ingredienciami sú bravčové pliecko, šunka, soľ, voda, cukor, celé to spája modifikovaný zemiakový škrob a konzervuje dusitan sodný. Teda niečo ako náš lanšmít. Dnes sa SPAM vyrába v pätnástich rôznych verziách, najpopulárnejší je na Havaji a to až tak, že sa občas označuje ako Havajský steak. Skutočný význam označenia SPAM pozná podľa výrobcu len malý okruh bývalých manažérov firmy Hormel Foods, no vraj ide o skratku slov shoulders of pork and ham (bravčové pliecko a šunka).
Monty Python uviedli v roku 1970 scénku,v ktorej si dvaja zákazníci bistra objednávajú raňajky z menu, ktoré obsahuje SPAM v každom z ponúkaných jedál. No a keď sa v počiatkoch internetu začali objavovať nevyžiadané reklamné správy v každej emailovej schránke a vo všetkých vtedajších diskusných skupinách, dostali podľa tejto legendárnej scénky označenie SPAM. Podľa správy spoločnosti Symantec, tvorí SPAM 66% všetkej emailovej komunikácie.