Víkendové čítanie aj o tom, čo sa stane s vašim FB kontom keď zomriete, o chytrých flašiach brazílskych futbalistov, ale aj o tom ako si nájsť úplne rovnakú frajerku ako bola tá bývalá. Užívajte víkend & prázdniny.
Čo bude s vašim FB kontom keď zomriete?
Všetci raz zomrieme bez ohľadu na to, koľko lajkov sme za svoj život nazbierali. Na to, čo sa stane po našej smrti s účtami na Facebooku, Twitteri, Pintereste, LinkedIn alebo Google a komu vlastne patria naše social media dáta sa pozreli chytré hlavy z WebpageFX. V zaujímavej infografike sa napríklad dozviete, že počas prvých ôsmich rokov existencie Facebooku zomrelo 30 miliónov jeho užívateľov, čo znamená, že každú hodinu sa z FB navždy odhlási v priemere 429 ľudí. Celkom drsné čísla.
Na Facebooku aj Twitteri môže byť vaše užívateľské meno po smrti zrecyklované a na to, aby mŕtvi zmizli zo sociálnej siete, musia pozostalí zaslať žiadosť o deaktiváciu účtu, priložiť úmrtný list a tiež nejaký doklad dokazujúci priamu príbuznosť. Zaujímavým faktom je, že pokiaľ by počet užívateľov FB dnes prestal rásť a účty mŕtvych by sa nemazali, tak v roku 2065 by bolo na tejto sociálnej sieti viac mŕtvol, ako živých užívateľov. Ak by FB rástol tak ako doteraz, tak by mŕtvi prerástli živých v roku 2130. A to už medzi tými mŕtvolami budeme aj my.
Pre zobrazenie celej infografiky o mŕtvych na sociálnych sieťach kliknite na obrázok.
Tak už sú tu aj smart fľaše
Brazílski futbalisti chlípu počas tréningov a zápasov na majstrovstvách sveta svoje čarovné ionťáky zo zaujímavých chytrých fliaš. Senzor umiestnený vo fľaši posiela dáta o pretečenej tekutine do aplikácie, ktorá následne pracuje nielen s údajmi o tom, koľko tekutín ktorý hráč počas výkonu prijal, ale vie odhadnúť aj to, kto koľko vypotil a na základe týchto informácií potom tímoví šamani namiešajú brazílskym hviezdam presne taký nápoj, aký na základe aktuálnej miery hydratácie potrebujú. Profesionálni športovci sú tak zas o kus bližšie strojom, no potenciál tejto technológie bude naplno využitý až v momente, keď sa ňou začne v baroch a na parties trackovať, kto koľko alkoholu vypil a koľko promile za svoj výkon nahral.
Fľaša je vlastne obyčajná, len ten vrchnák je chytrý.
foto: smartdesignworldwide.com
Nájdite klon svojej ex
Ak hľadáte novú frajerku a z nejakého zvláštneho dôvodu by ste chceli, aby vyzerala úplne rovnako, ako tá bývala, skúste online zoznamku Match.com. Ich nová služba vybudovaná v spolupráci s ThreeDayRule.com dokáže na základe technológie rozpoznávania tvárí vyhľadať v databáze ženu, ktorá vyzerá rovnako, ako vaša bývalá. Presnejšie povedané služba vyhľadá osoby, ktoré majú s vašou ex rovnaké črty tváre, hoci farba vlasov alebo očí môže byť rozdielna. Samozrejme rovnako to funguje aj s mužmi. Háčik je už len v sume prémiovej služby, za ktorú si na Match.com priplatíte 5 000 dolárov na pol roka. #WTF To my sa za vás tou databázou voľných žien pokojne preklikáme aj manuálne a za polovičnú cenu, v prípade záujmu píšte do redakcie.
Match.com vie nájsť rovnaký ksicht ako mala vaša ex, no či bude mať tá nová lepšiu povahu, to vám nezaručí nikto.
Skladací smartfón projektu Ara žije
Kedysi dávno sa Motorola spojila s firmou Phonebloks a vznikol projekt modulárneho smartfónu Ara. Potom mobilnú divíziu Motoroly kúpil Google, aby ju neskôr predal Lenovu, no Aru si nechal pre seba. A vo štvrtok počas Google I/O sa na pódiu nečakane objavil Paul Eremenko, šéf projektu Ara s vraj funkčným prototypom. Po zapnutí sa telefón síce dostal len po Android boot-up screen, no na oživenie záujmu o skladačkový smartfón to bohate stačilo. Podľa Eremenka má projekt Ara pred sebou množstvo práce, asi najviac jej bude s vymýšľaním dizajnu, ktorý by mal byť elegantný, no zároveň by nemal skrývať jeho modulárnosť. Google už vyhlásil aj súťaž v navrhovaní funkčných modulov víťaz berie 100 tisíc dolárov. Prihlásiť sa môžete cez tento formulár.
Voor 't eerst zette Google in openbaar de #modulaire smartphone aan, hij crashte: https://t.co/6htecrz2Ub #ProjectAra pic.twitter.com/ijL3vGdwcc
— Bright (@Brightsite) June 26, 2014
One day you will build your phone #Lego #ProjectAra #IO14 Cc : @sfeir pic.twitter.com/wMPoSYetjB
— DidierGirard [Ξ] (@DidierGirard) June 26, 2014
Katastrofálne vysvedčko?
Nevadí, títo technologickí supergéniovia nedoštudovali vôbec. Je síce pravda, že zabaliť Harvard kvôli tomu, aby ste založili Microsoft a doniesť zo slovenského gympla pár nedostatočných sú dve odlišné situácie, no v najhorších chvíľach konfrontácie s realitou zoznam nedoštudovaných miliardárov môže pomôcť. Či už ako argument, to ak držíte v rukách blbé vysvedčenie, alebo ako útecha, ak ste rodič na pokraji zrútenia.
Bill Gates
Najbohatší muž sveta nastúpil v roku 1973 na Harvard, no po dvoch rokoch to zabalil len preto, aby spolu s Paulom Allenom založili firmu na nejaký softvér do počítačov či čo.
foto: topnews.net.nz
Mark Zuckerberg
Rovnako ako Gates, aj Zuckerberg študoval na Harvarde, no keď pochopil, že ten web pre študentov, ktorý kódil na intráku, má potenciál zarobiť viac ako pár dolárov, vykašlal sa na ultra prestížnu školu, odsťahoval sa so svojím startupom do Silicon Valley a zvyšok príbehu už poznáte.
foto:geekyginger.com
Steve Jobs
Poloboh, ktorý dal ľudstvu iPhone a krásne animované rozprávky, skončil na Reed College po jedinom semestri. Dôvod? Rodičia nemali peniaze, aby Stevovi platili školné.
foto: soft4portable.com
Zdroje: AllFacebook.com, BusinessInsider.com, GIZMODO.com, techspot.com
Kde sa vzal SPAM?
SPAM je predvarený mäsový výrobok predávaný v konzervách. Originálny SPAM vyrába americká firma Hormel Foods Corporation od roku 1937 a základnými ingredienciami sú bravčové pliecko, šunka, soľ, voda, cukor, celé to spája modifikovaný zemiakový škrob a konzervuje dusitan sodný. Teda niečo ako náš lanšmít. Dnes sa SPAM vyrába v pätnástich rôznych verziách, najpopulárnejší je na Havaji a to až tak, že sa občas označuje ako Havajský steak. Skutočný význam označenia SPAM pozná podľa výrobcu len malý okruh bývalých manažérov firmy Hormel Foods, no vraj ide o skratku slov shoulders of pork and ham (bravčové pliecko a šunka).
Monty Python uviedli v roku 1970 scénku,v ktorej si dvaja zákazníci bistra objednávajú raňajky z menu, ktoré obsahuje SPAM v každom z ponúkaných jedál. No a keď sa v počiatkoch internetu začali objavovať nevyžiadané reklamné správy v každej emailovej schránke a vo všetkých vtedajších diskusných skupinách, dostali podľa tejto legendárnej scénky označenie SPAM. Podľa správy spoločnosti Symantec, tvorí SPAM 66% všetkej emailovej komunikácie.