- #Autá
- 3 min.
- 14.3.2024
Smiali sme sa z Tesly, teraz prichádzajú čínske autá s podobným mega problémom
Dodnes sa traduje, že kvalita spracovania elektromobilov Tesla nie je vôbec vysoká. Aj dnes sa nájdu prípady, kedy sa majitelia sťažujú na nekvalitný nástrek farby, zlé lícovanie či iné problémy.
Tak ako sme sa smiali a ešte stále smejeme z Tesly sa ale budeme onedlho aj ďalším značkám. Čínskym. V prípade BYD sa to už začína.
The Wall Street Journal prišiel s informáciami, podľa ktorých má mať práve BYD vážny problém s kvalitou spracovania svojich elektromobilov dovezených nielen do Európy, ale aj na Blízky východ či do iných krajín.
Napríklad v Japonsku mali automobily po sebe škrabance, čo nie je výrobná chyba, ale chyba výstupnej kontroly. Extrémne rýchla výroba spôsobuje, že zjavne nie všetky vozidlá prechádzajú výstupnou kontrolou, čo je bežné u tých európskych.
Iným nedostatkom a vážnou chybou je zas pleseň, ktorá sa mala objaviť v modeloch dovezených do Európy. Toto už môže byť vážnejšie, keďže do uzatvoreného auta by sa nemala dostať žiadna vlhkosť a tobôž nie do elektrického auta. Ani by sa nemala ako dostať, keďže elektromobil sa nevyrába v exteriéri, ale interiéri.
Vlhkosť tak mohla do vozidiel preniknúť iba medzi fabrikou a loďou formou dažďa. Dážď ale nespôsobuje plesne, iba vlhkosť. Až po jej veľmi dlhom pôsobení môže prerásť vďaka spórom plesní zo vzduchu v pleseň ako ju poznáme napríklad zo slovenských nemocníc. Bavíme sa pritom o týždňoch ak nie mesiacoch.
BYD sa nevyhlo ani problémom s farbami. Tie sa majú odlupovať z vozidiel v Thajsku. V Izraeli zas majú elektromobily BYD problém s kvalitou striech, ktoré sa deformujú kvôli strešným nosičom. The Wall Street Journal odhaduje, že v Európe je odparkovaných 10 000 áut BYD, ktoré čakajú na predaj. Koľko z nich má problémy nie je ale známe.
A aj keď sa z BYD stal najväčší hráč na globálnom trhu s elektromobilmi, môže výrazne pohorieť v krajinách, kde zákazníci dbajú na kvalitu viac ako inde. Navyše im to BYD nevie kvôli clám a drahému dovozu kompenzovať cenou, akú vie ponúknuť v domácej krajine.
Tak, ako sme sa smiali Tesle sa teraz budeme s najväčšou pravdepodobnosťou smiať iným výrobcom, kým ich kvalita nedosiahne určitej akceptovateľnej kvality. Tesle sa to podarilo a kvalita vzrástla. Či sa to podarí aj BYD, ktoré tlačí na čo najnižšie výrobné náklady je otázne.
Zároveň dodáme, že nemožno všetkých výrobcov hádzať do jedného vreca, takže neplatí, že čínsky výrobca = zlá kvalita. Ani v prípade BYD to neplatí, nedostatky sa objavili len na vybraných modeloch, nie úplne všetkých.