- #E-mobilita
- 3 min.
- 14.2.2022
Smart poodhaľuje pripravovaný elektrický crossover, aj jeho unikátny názov
Automobilka Smart predstavila koncept elektromobilu, z ktorého má vychádzať pripravovaný elektrický crossover, ktorý už pozná aj svoj názov. Novinka bude výsledkom spolupráce automobilky Mercedes-Benz so spoločnosťou Geely.
Je to už takmer 25 rokov od predstavenia legendárneho mestského vozidla Smart For Two pod patronátom nemeckého výrobcu luxusných vozidiel Mercedes – Benz. Za ten čas prešiel tento výrobca dlhým vývojom a mnohými existenčnými zmenami. Tie viedli takmer až k zániku samotnej značky, ktorú nakoniec v roku 2019 zachránil čínsky automobilový gigant Geely, pod ktorý patrí aj automobilka Volvo. Vznikol spoločný podnik medzi koncernom Daimler Benz a Geely, ktorý Smartu pripravil novú budúcnosť, ktorá je výhradne elektrická.
V spoločnom podniku bude za dizajnový vývoj zodpovedné oddelenie Mercedes – Benz, technický vývoj a výrobu bude zabezpečovať Geely v domovskej Číne.
Z konceptu Smart Concept #1 predstaveného na automobilovej výstave IAA Mobility v Mníchove bude vychádzať prvý sériový model tohto spoločného koncernu, ktorý bude predstavený v roku 2023. Malé mestské SUV, rozmerovo zapadajúce do segmentu B bude priamou konkurenciou Volkswagenu ID.2, ktorý bude vychádzať z koncepčného vozidla ID. Life.
Výrobca aktuálne potvrdil názov nového modelu, ktorý bude #1. Znak hastag bude niesť názov každého novo predstaveného modelu Smart.
Pri novom modeli #1 sa môžeme tešiť na vysoký nabíjací výkon doplnený o predohrev akumulátora formou aktívneho online plánovania trás a aktualizáciu softvéru prostredníctvom OTA aktualizácií.
Výrobca premiérovo v tomto malom segmente použije výsuvné, skryté kľučky dverí, ktoré si vedia poradiť aj s hrubšou vrstvou ľadu. Nebudú chýbať bez rámové sklá bočných dverí a v neposlednom rade aktívne klapky prednej masky, ktoré optimalizujú celkovú aerodynamiku vozidla.
Veľmi dobré parametre aerodynamiky vrámci segmentu SUV potvrdzuje súčiniteľ odporu vzduchu, ktorý má hodnotu 0,29.
To, že výrobca nechce nič podceniť z hľadiska teplotného manažmentu akumulátora potvrdzujú intenzívne testovania prebiehajúce na severe Číny pri teplotách -40 stupňov Celzia.