Reklama

Sledovanie videí na mobilných zariadeniach stúpa

Zdroj | Ericsson
Imrich Maťo
Zdroj | Ericsson
Zdroj | Ericsson

Spoločnosť Ericsson už po siedmykrát vydala štúdiu ConsumerLab TV & Media Report, podrobne popisujúcu enormne rýchly posun v správaní smerom k sledovaniu televízie a videí.

Pozrite si

Do roku 2022 bude pol miliardy 5G pripojení

Správa Ericsson ConsumerLab TV & Media Report (PDF), sumarizujúca názory 1,1 miliardy spotrebiteľov, odhaľuje obrovský rast v oblasti sledovania mobilných videí.

Zdroj | Ericsson

Správa tiež ukazuje, že hoci mobilné video a televízia na vyžiadanie zaznamenali za posledných sedem rokov raketový rast, hľadanie obsahu znamená pre spotrebiteľov stále obrovskú frustráciu.

Priemerná doba sledovania videí na mobilných zariadeniach vzrástla od roku 2012 o viac ako 200 hodín ročne, čím sa sledovanie TV a videa zvyšuje celkovo o 1,5 hodiny za týždeň.

Zdroj | Ericsson

Týždenný podiel času, stráveného sledovaním televízie a videa na mobilných zariadeniach, sa zvýšil o 85 % (v období 2010-2016). Naopak, na pevných obrazovkách sledovanie v rámci uvedeného obdobia pokleslo o 14 %.

20 % platieb za mobilné prezeranie v Spojených štátoch tvoria platby za služby poskytujúce video obsah, ako Netflix, Hulu a Amazon Prime.

Pozrite si

Mladí ľudia podľa prieskumu posúvajú televízny prime-time

Zdroj | Ericsson
Zdroj | Ericsson

Hlavným problémom, ktorý správa zdôrazňuje, je nízka spokojnosť spotrebiteľov s procesom hľadania požadovaného video obsahu. Spolu 44 % spotrebiteľov v Spojených štátoch tvrdí, že sa každý deň potykajú s problémom výberu videa, ktoré chcú sledovať.

Zdroj | Ericsson

Spotrebitelia nemôžu nájsť nič zaujímavé na sledovanie v rámci lineárneho televízneho vysielania, čo predstavuje nárast o 22 % v porovnaní s minulým rokom. Naproti tomu americkí spotrebitelia strávia o 45 % viac času výberom, čo budú sledovať v rámci videa na vyžiadanie, ako na lineárnej televízii.

Celková doba sledovania videí na vyžiadanie, ako napríklad sledovanie televíznych seriálov, filmov a ostatných televíznych programov online, od roku 2010 vzrástla o 50 %.

Pozrite si

Nositeľné zariadenia wearables by mohli nahradiť smartfóny

Na základe rozhovorov s 30 000 jednotlivcami z 24 krajín je Ericsson ConsumerLab TV a Media Report 2016 najväčšou štúdiou svojho druhu, ktorá skúma televíznych divákov a ich návyky pri sledovaní televízneho vysielania.

Zdroj | Ericsson

Rozhovory sa uskutočnili so spotrebiteľmi vo veku od 16 do 69 rokov v rámci 24 trhov:

v Austrálii, Brazílii, Kanade, Číne, Kolumbii, Dominikánskej republike, Nemecku, Grécku, Indii, Taliansku, Mexiku, Holandsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Južnej Afrike, Španielsku, Švédsku, Tchaj-wanu, Turecku, Veľkej Británii a USA.

Všetci respondenti mali doma vysokorýchlostné pripojenie na internet a sledovali televíziu a video aspoň raz za týždeň. Takmer všetci zo sledovaných používajú internet každý deň.

A ako ste na tom so sledovaním televízneho vysielania či videí? Koľko času týždenne mu venujete?

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.