Spoločnosť Ericsson už po siedmykrát vydala štúdiu ConsumerLab TV & Media Report, podrobne popisujúcu enormne rýchly posun v správaní smerom k sledovaniu televízie a videí.
Správa Ericsson ConsumerLab TV & Media Report (PDF), sumarizujúca názory 1,1 miliardy spotrebiteľov, odhaľuje obrovský rast v oblasti sledovania mobilných videí.
Správa tiež ukazuje, že hoci mobilné video a televízia na vyžiadanie zaznamenali za posledných sedem rokov raketový rast, hľadanie obsahu znamená pre spotrebiteľov stále obrovskú frustráciu.
Priemerná doba sledovania videí na mobilných zariadeniach vzrástla od roku 2012 o viac ako 200 hodín ročne, čím sa sledovanie TV a videa zvyšuje celkovo o 1,5 hodiny za týždeň.
Týždenný podiel času, stráveného sledovaním televízie a videa na mobilných zariadeniach, sa zvýšil o 85 % (v období 2010-2016). Naopak, na pevných obrazovkách sledovanie v rámci uvedeného obdobia pokleslo o 14 %.
20 % platieb za mobilné prezeranie v Spojených štátoch tvoria platby za služby poskytujúce video obsah, ako Netflix, Hulu a Amazon Prime.
Hlavným problémom, ktorý správa zdôrazňuje, je nízka spokojnosť spotrebiteľov s procesom hľadania požadovaného video obsahu. Spolu 44 % spotrebiteľov v Spojených štátoch tvrdí, že sa každý deň potykajú s problémom výberu videa, ktoré chcú sledovať.
Spotrebitelia nemôžu nájsť nič zaujímavé na sledovanie v rámci lineárneho televízneho vysielania, čo predstavuje nárast o 22 % v porovnaní s minulým rokom. Naproti tomu americkí spotrebitelia strávia o 45 % viac času výberom, čo budú sledovať v rámci videa na vyžiadanie, ako na lineárnej televízii.
Celková doba sledovania videí na vyžiadanie, ako napríklad sledovanie televíznych seriálov, filmov a ostatných televíznych programov online, od roku 2010 vzrástla o 50 %.
Na základe rozhovorov s 30 000 jednotlivcami z 24 krajín je Ericsson ConsumerLab TV a Media Report 2016 najväčšou štúdiou svojho druhu, ktorá skúma televíznych divákov a ich návyky pri sledovaní televízneho vysielania.
Rozhovory sa uskutočnili so spotrebiteľmi vo veku od 16 do 69 rokov v rámci 24 trhov:
v Austrálii, Brazílii, Kanade, Číne, Kolumbii, Dominikánskej republike, Nemecku, Grécku, Indii, Taliansku, Mexiku, Holandsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Južnej Afrike, Španielsku, Švédsku, Tchaj-wanu, Turecku, Veľkej Británii a USA.
Všetci respondenti mali doma vysokorýchlostné pripojenie na internet a sledovali televíziu a video aspoň raz za týždeň. Takmer všetci zo sledovaných používajú internet každý deň.
A ako ste na tom so sledovaním televízneho vysielania či videí? Koľko času týždenne mu venujete?