Nová škodovka je prvá, ktorá je postavená v rámci projektu INDIA 2.0 na modulárnej platforme MQB-A0-IN. Škoda spolu predstaví až štyri modely určené špeciálne pre indický trh. Automobilka spustila v závode v indickej Púne novú linku, na ktorej sa budú montovať vozidlá na platforme MQB.
Škoda KUSHAQ ponúka dva TSI motory (1,0 a 1,5 l) s pohonom predných kolies. K dispozícii je 6-stupňová manuálna, 6-stupňová automatická, alebo 7-stupňová automatická prevodovka DSG.
Infotainment je vybavený dotykovým displejom, vodič má k dispozícii asistenta pri rozjazde do kopca. Svetelný a dažďový senzor, ako aj tempomat zvyšujú komfort a bezpečnosť jazdy. V ponuke nájdete systém monitorovania tlaku v pneumatikách.
Novou Škodou KUSHAQ začína automobilka Škoda na indickom subkontinente novú éru. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovedá spoločnosť Škoda Auto za všetky aktivity koncernu Volkswagen na indickom trhu.
Thomas Schäfer, predseda predstavenstva Škoda Auto
V závislosti na výbave má Škoda KUSHAQ v štandardnej výbave LED predné svetlomety a denné LED svetlá. Zadné a brzdové svetlá sú tiež vybavené LED diódami. Vozidlo môže byť vybavené až šiestimi airbagmi. Airbagy vodiča a spolujazdca sú v základnej výbave, doplnkovo sa dajú pridať hlavové a bočné airbagy vpredu.
Po vozidlách KODIAQ a KAROQ ide už o tretie SUV ponúkané v Indii. KUSHAQ má veľký rázvor (2 651 mm), veľké kolesá a masívny dizajn, vďaka tomu vyzerá opticky väčšie, ako v skutočnosti je.
Pýtate sa, ako prišla Škodovka na meno novinky? Pochádza zo starého indického jazyka sanskrt. V tomto, ešte aj dnes používanom, jazyku bohov označuje slovo Kushak kráľa, resp. vládcu. Písaná forma začínajúca písmenom „K“ a končiaca „Q“ je pokračovaním zavedeného názvoslovia pre modely SUV značky Škoda KODIAQ, KAROQ a KAMIQ.
Od roku 2018 zodpovedá za projekt INDIA 2.0 Škoda Auto. Jeho cieľom je posilnenie pozície na indickom trhu masívnym rozšírením ponuky vozidiel v objemovom sektore. V rámci projektu investuje koncern Volkswagen spolu jednu miliardu €. 275 miliónov € pôjde do výskumu a vývoja kompaktných SUV a liftbackov. Do roku 2025 chce koncern dosiahnuť trhový podiel vo výške 5 %.
Vstup na indický trh nie je náhodný. Škoda má v Indii dlhodobú tradíciu, už v druhej polovici 30. rokov dovážala do Indie 90 kusov vozidiel. Dnes to môže znieť úsmevne, ale v tej dobe (1938) to predstavovalo siedme miesto v exporte Škodovky.
Príjem objednávok sa spustí v júni 2021, prvé vozidlá KUSHAQ budú dodané v júli tohto roku.