Reklama

Škoda Fabia to má zrejme spočítané, dôvodom je prísna emisná norma

Igor Neštrák

Člen predstavenstva najväčšej českej automobily Škoda, Martin Jahn v nedávnom rozhovore pre HN.cz pripustil, že plánované prijatie emisnej normy EURO 7 bude predstavovať koniec výroby legendárneho modelu Fabia. Pokiaľ sa nezmení termín zavedenia emisnej normy EURO 7, nebude výrobca schopný ďalšej produkcie modelu Fabia.

Mladoboleslavskú automobilku Škoda čaká náročný rok spojený s výraznou elektrifikáciou výroby. Automobilka sa pripravuje na výstavbu novej linky určenej k produkcii akumulátorov pre elektromobily a zároveň sa musí pripravovať na príchod novej emisnej normy EURO 7.

Len na jar roku 2022 Škoda vo výrobnom závode v Mladej Boleslavy spustila montáž akumulátorov pre celý koncern Volkswagen. Po ukončení rozšírenia výrobnej linky bude Škoda schopná ročne vyprodukovať viac ako 220 000 akumulátorov pre elektromobily. Okrem akumulátorov pre vlastné modely Škoda v tomto výrobnom závode produkuje batérie pre modelovú radu ID. od Volkswagenu a model e-tron od Audi.

Obsah pokračuje pod reklamou

Koncern Volkswagen, pod ktorý patrí aj česká automobilka sa intenzívne pripravuje na elektrickú budúcnosť, ktorú stanovila Európska únia zákazom predaja nových vozidiel vybavených spaľovacím motorom po roku 2035. V pláne je výstavba niekoľkých továreň produkujúcich batériové články. Horúcim kandidátom je aj samotná Česká republika.

Po nedávnej kritike zo strany výrobcov automobilov, EU pristúpila k zmierneniu samotnej normy EURO 7, ktorá by mala platiť od roku 2025. Avšak aj napriek zvoľneniu opatrení sa bude táto norma týkať nielen novo predstavených vozidiel, ale aj vozidiel, ktoré boli homologované ešte pred zavedením tejto emisnej normy. Automobilka nebude schopná tak rýchlo zaviesť zmeny do výroby a v praxi to bude znamenať koniec výroby modelov ako Fabia, Scala alebo Kamiq.

Investícia do produkcie vozidiel spĺňajúcich emisné limity EURO 7 je neperspektívna nielen pre Škodu, ale aj iných európskych producentov nových vozidiel. Náklady na vývoj sú tak enormné, že v medziobdobí rokov 2025 – 2035 kedy bude platiť norma EURO 7 a postupne sa bude prechádzať na elektrickú produkciu, by sa tieto náklady výrobcom nevrátili späť.

Zo strany českej automobilky ide o logický krok predovšetkým s prihliadnutím na budúcu elektrickú produkciu v rámci koncernu Volkswagen. Veľkú rolu v tomto rozhodnutí určite zohráva aj prvý elektrický model Enyaq, ktorý vo všeobecnosti zaznamenáva obrovské predajné úspechy a núti automobilku Škoda prehodnotiť svoje ďalšie plány do budúcna.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.