Reklama

Škoda Enyaq RS prichádza v novom šate. Čo všetko sa zmenilo?

Roman Calík

Nový Enyaq už brázdi aj slovenské cesty. Čakalo sa však na najvýkonnejšiu verziu RS, ktorú už má aj menší súrodenec Elroq.

Práve dnes Škoda nový Enyaq RS predstavila. Pozrite sa, čo novinka ponúkne a aké zmeny priniesla v porovnaní s poslednou verziou modelu RS? My sme ju totiž videli naživo.

Modely RS patria k najvýkonnejším v ponuke výrobcu. Nie je tomu inak ani pri vylepšenom elektromobile Enyaq RS, ktorý prichádza naraz aj s kupé verziou Enyaq Coupé RS. To, čo vás určite bude zaujímať, je výkon. Ten v tomto prípade neprekvapil, zostal úplne rovnaký, ako pred faceliftom, a to 250 kW čiže 340 koní. Prekvapením tak je, že sa Enyaq RS neodlíšil od modelu Elroq RS, ktorý bol predstavený len pred pár týždňami.

Obsah pokračuje pod reklamou

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h tak ponúkne Enyaq RS na úrovní 5,4 sekundy (úplne identické parametre ponúkne Elroq RS). Dobrou správou však je, že tu máme o kúsok väčšiu batériu, a to 84 kWh (využíteľných 79 kWh) namiesto 82 kWh (77 kWh). Dojazd je tak na úrovni 550 km pri verzii Enyaq RS resp. 560 km pri verzii Enyaq Coupé RS. Samozrejme hovoríme o hodnotách WLTP, v praxi dosiahnete dojazd menší a ovplyvní ho aj vonkajšie počasie.

Pri nabíjaní taktiež nič nové. Maximálny výkon nabíjania je po novom 185 kW (z 10 % na 80 % nabijete batériu za 26 minút) a v prípade AC nabíjania počítajte s výkonom 11 kW. Nepoteší tak skutočnosť, že sa Škoda neinšpirovala ešte vyššími možnými hodnotami v koncernovej značke Audi. Tu sú aktuálne výkony nabíjania už vyššie, rovnako modely Audi ponúkajú aj väčšie batérie.

Najväčšou zmenou v porovnaní s predchádzajúcou predfaceliftovou, no vylepšenou, verziou je dizajn. Tu dostal Enyaq RS a Enyaq Coupé RS úplne novú prednú čiernu masku v dizajnovom jazyku Modern Solid označovanú ako Tech-Deck Face. Áno, tu treba výrobcu pochváliť. Modely vyzerajú štýlovejšie, modernejšie a dynamickejšie. Pri RS-ku je dokonca predná náprava znížená o 15 mm a zadná náprava o 10 mm. Adaptívny podvozok DCC je však k dispozícii len za príplatok.

Už štandardne je tu svietiaca predná maska (podobne ako staršia generácia, avšak v novom dizajne) a vo výbave nechýbajú Matrix-LED svetlá, ako inak už delené. Základná výbava modelu RS je mimoriadne bohatá, dá sa povedať, že si priplácate už len za „maličkosti“, ale napríklad aj zadné Full LED svetlá s dynamickými smerovkami sú štandardom.

V porovnaní s novým Enyaqom Sportline rozpoznáte RS-verziu aj podľa špecifického predného nárazníka s unikátnym spracovaním časti hlavných svetiel. Samozrejme všetko je tu v čiernom laku. A aby toho nebolo málo, RS-ko je označené znakom RS na prednom blatníku, rovnako ako pred faceliftom. Jednoznačne rozoznateľný je Enyaq RS či Enyaq Coupé RS aj podľa príplatkovej farby zelená Mamba, ktorú si pre iné modely Enyaq objednať neviete. Mimochodom, nová predná maska znížila aj koeficient odporu vzduchu na 0,251. Pri modeli Enyaq Coupé RS je koeficient odporu vzduchu taktiež nižší, a to 0,239. A aby sme nezabudli, štandardne verzie RS dostanú 20″ disky Draconis a môžete si dopriať aj 21″ disky Vision v antracitovej farbe.

Vo vnútri a pod kapotou taktiež nič nové. Interiér modelu RS je doslova identický s predchádzajúcou vylepšenou verziou Enyaq 85 RS. Jediným, na prvý pohľad viditeľným, rozdielom je nápis ŠKODA na volante, namiesto znaku s okrídleným šípom. Môžete si tak dopriať špeciálne čalúnenie s limetkovým prešívaním a logom RS na sedadlách. Túto verziu interiéru vyslovene odporúčame k zelenej Mamba farbe. Tento interiér sa označuje ako RS Lounge.

K dispozícii je však aj interiér RS Suite s čalúnením v kombinácii kože a umelej kože a so sivým prešívaním. Vyberie si tak každý, podľa svojej chuti.

Dominantou interiéru zostal 13-palcový displej infotainmentu, samozrejme s najnovšou verziou softvéru a jemným rozlíšením. Rovnako zostal už aj lepší 5-palcový virtuálny kokpit či vylepšený Head-up displej, ktorý dostali už verzie pred faceliftom. Ak si vyberiete paket Maxx, tak jeho súčasťou je už spomínaný adaptívny podvozok, ale aj možnosť parkovania elektromobilu na diaľku. Rovnako nechýbajú praktické funkcie ako automatické odomknutie/zamknutie ak sa k Enyaqu priblížite či vzdialite sa od neho, rovnako poteší vylepšená verzia aplikácia MyŠkoda, ktorá už zobrazuje aj informácie o nabíjaní či je možné cez ňu odomknúť/zamknúť elektromobil.

Keď to zhrnieme, tak nový Enyaq RS a Enyaq Coupé RS prišli najmä s novou prednou maskou v štýle Tech-Deck Face a o 2 kWh väčšou batériou. Gro ostatných vylešpení už ponúkala aj minuloročná vylepšená 250 kW verzia modelu. Otázkou tak bude cena, ktorá by mohla byť výrazne nižšia, tak ako to ukázal už model Elroq RS. Ak to tak bude, tak sa novinka rozhodne zaradí medzi modely, o ktoré bude záujem, pretože ide o elektromobil, kde nemusíte robiť kompromisy. A aby sa nezabudlo, RS verzia je štandardne s pohonom 4×4, o ktorý sa stará dvojica elektromotorov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pozrite si aj naše video s modelom Škoda Enyaq Coupé RS ešte z roka 2022. V porovnaní s touto verziou je nový Enyaq RS a Enyaq Coupé RS vylepšený v každom ohľade, od výkonu elektromotorov, cez možnosť predhrevu batérie, výkonu nabíjania až po výrazne lepší softvér, všetky displeje či možnosti aplikácie. Jednoducho dnes dostávate akoby úplne nové auto vo vylepšenom dizajnovom šate.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.