Isuzu vstupuje do éry elektromobility s predstavením svojho prvého elektrického pickupu s názvom D-Max EV. Elektrický pickup si zachováva svoju robustnosť a najmä schopnosti predchádzajúcich generácií s dieselovým pohonom.
Novinka prináša ekologickejšiu alternatívu, vďaka ktorej môže expandovať aj ná náš trh. Tento pracant sa na trh dostane ešte tento rok, v priebehu najbližších mesiacov.
Isuzu D-Max EV je takmer zhodný s obľúbeným benzínovým modelom Isuzu D-MAX. Naftový pohon nahrádza dvojica elektromotorov, jeden poháňa prednú a druhý zadnú nápravu, čo mu zabezpečuje permanentný pohon všetkých štyroch kolies.
Kombinovaný výkon dosahuje 140 kW (188 k) a maximálny krútiaci moment 325 Nm. Batéria má kapacitu 66,9 kW, postarať by sa mala o celkom slušný dojazd do 263 km (WLTP), v mestských podmienkach môže dokonca presiahnuť 360 km.
Potešia aj rýchlosti nabíjania. Pri použití 11 kW AC nabíjačky sa batéria dobije na 100 % zhruba za 10 hodín. Rýchle DC nabíjanie z 20 % na 80 % potrvá necelú hodinu. Elektrická verzia zvládne ťahať prívesy s hmotnosťou až 3 500 kg, čo je rovnako, ako jej dieselový predchodca. Elektromobil má mierne nižšiu má nosnosť, cca 1 010 kg oproti 1 200 kg, čo je dôsledok hmotnosti batérie.
Rozmery vozidla sú podobné ako pri modeli Ford Ranger, pričom svetlá výška presahuje 210 mm a brodivosť dosahuje až 600 mm. Elektrický pickup sa bude vyrábať v Thajsku, dodávky pre európsky trh s ľavostranným riadením sa očakávajú v treťom štvrťroku 2025. Pravostranné riadenie pre Spojené kráľovstvo dorazí až na budúci rok. Cenu zatiaľ nepoznáme, no očakáva sa, že bude o niečo vyššia ako pri dieselovej verzii, ktorá sa pohybuje okolo 41 600 dolárov.
Isuzu D-Max EV má na trhu silných konkurentov, ako Ford Ranger, Toyota Hilux ako aj úplne nové elektrickými pickupy od značiek Geely a BYD. Isuzu týmto modelom vstupuje do segmentu elektrických úžitkových vozidiel s cieľom osloviť zákazníkov, ktorí požadujú výkon, spoľahlivosť a zároveň chcú znížiť svoju uhlíkovú stopu.