Reklama

SHOWEE - nájdi čo ťa zaujíma na podujatí

Zdroj | Hexadron
TECHBOX
Zdroj | Hexadron
Zdroj | Hexadron

FIRST LEGO League je vedecko-technologická súťaž, ktorá spája tímy detí vo veku 9 až 16 rokov. Témou aktuálneho ročníka je MASTERPIECE, alebo ako prepojiť svety technológie a umenia.

Úlohou súťažiacich tímov je nájsť problém a prísť s vlastným riešením, ako zdieľať svoj obľúbený koníček s pomocou technológie a umenia.

Do súťaže sa zapojil aj bratislavský tím Hexadron, v tomto roku je to ich jubilejná desiata sezóna. Tentokrát prišli s inovatívnym návrhom platformy SHOWEE, ktorá zlepšuje zážitok návštevníka z podujatí.

Obsah pokračuje pod reklamou

Súťaž totiž nie je len o skladaní LEGO robotov, ale aj o vytváraní projektov a schopnosti tvorivo pracovať v tíme. Navyše je aj o zdieľaní svojich zážitkov a skúsenosti s inými tímami, či verejnosťou. Aj preto sa v Hexadrone pravidelne zúčastňujú podujatí, na ktorých prezentujú súťaž širokej verejnosti. Takýmto podujatím je napríklad Noc výskumníkov. Študenti sa začali zaujímať o podobné podujatia a uvedomili si, že vedia ponúknuť nový prístup k získavaniu informácií o obsahu pre návštevníkov.

Pomocou vlastného dotazníka sa pýtali na negatívne skúsenosti návštevníkov na podujatiach. Z výskumu vyplynulo, že najčastejšie je zahltenie podnetmi, tj. na podujatí je príliš veľa zaujímavého a máme problém nájsť a vybrať si to, čo nás skutočne zaujíma.

Zdroj | Hexadron

Dnes existuje množstvo riešení – platforiem a aplikácií, ktoré slúžia práve na organizovanie malých aj veľkých podujatí. Je pravda, že všetky potrebné informácie v nich môžeme nájsť, no nie sú vytvorené pre potreby návštevníka – objavovať, čo ponúkajú jednotliví prezentujúci. Často býva problémom nájsť si práve to, čo je zaujímavé a čo sa oplatí navštíviť.

V Hexadrone vymysleli platformu SHOWEE, ktorá sa zameriava na návštevníkov a obsah im zobrazuje s pomocou krátkych videí, či obrázkov. Tak je nám to totiž v dnešnom svete prirodzené. Nestráca obvyklú funkcionalitu platformy na organizovanie podujatí, no navyše pridáva organizátorom možnosť prezentovať obsah zaujímavou formou. S pomocou vhodne vytvoreného videa môže prezentujúci upútať návštevníka.

Inováciou je možnosť dynamického menenia hlavného spôsobu zobrazenia – pred podujatím sa aplikácia javí ako interaktívna nástenka s videami na objavovanie obsahu. Následne počas podujatia sa návštevníkovi prioritne zobrazuje viac informácií vrátane mapy a kalendára, aby vedel prezentujúceho nájsť, prípadne stihnúť zaujímavú prednáśku. Samozrejme spomedzi vopred vytipovaných stánkov. Po podujatí sa kladie dôraz na efektívne nájdenie a skontaktovanie sa s prezentujúcimi.

Zdroj | Hexadron

Návrh svojej aplikácie predstavili na príklade Noci výskumníkov (po novom Noc vedy), ktorej sa aj sami zúčastnili ako prezentujúci. Cieľom bolo ukázať koncept a aj keď študenti považujú Noc výskumníkov za skvelé podujatie s podrobnou organizáciou, chceli aj takýmto spôsobom ukázať nové možnosti.

Z ďalších možností zobrazenia je možné použiť interaktívnu mapu so zvýraznenými uloženými prezentujúcimi. Platforma nás zároveň pomôže odbremeniť od množstva letáčikov, ktoré budú v nej dostupné spolu s kontaktom v dodatočných informáciách.

Projekt SHOWEE je stále v štádiu dizajnového prototypu, no má za sebou viacero zaujímavých myšlienok a má potenciál zlepšiť návštevnícky zážitok na podujatiach.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.