Reklama

Seat Ateca je auto, za ktorým budete smútiť

Lissett Pliešovská

Každé auto je iné, rovnako tak ako požiadavky motoristov. Pri niektorých modeloch je to stávka na istotu, iné vedia poriadne prekvapiť.

Posledne menované je presne prípad Seatu a jeho modelu Ateca. Veď uznajte – čím už môže zaujať 1-litrový benzíňák v dnešnej dobe plnej výkonu, dravého dizajnu a hybridného či dokonca elektrického pohonu?

90 %
Seat Ateca je ideálne auto pre tých, ktorí si namiesto technológií a hračiek radšej užijú nefalšované potešenie z jazdy.

Výhody

  • výborné jazdné vlastnosti
  • skvele odhlučnený interiér
  • cena

Nevýhody

  • podpriemerný zvuk z audiosystému
  • tvrdé plasty v interiéri
  • chýbal asistent mŕtveho uhla
Obsah pokračuje pod reklamou

Dostať na test vozidlo s manuálnou prevodovkou v najnižšej výbave nie je v našej redakcii príliš častý jav, prevažne testujeme autá v najvyššej výbave, s najsilnejšími motormi a všemožnými asistenčnými a technologickými vychytávkami.

Teraz nás mal o svojej kvalite presvedčiť trojvalec 1,0 TSI s výkonom 81kW/110 k s maximálnym krútiacim momentom 200 Nm vo výbave Reference Family a k tomu s manuálnou prevodovkou. Hovorí sa, že nie je nič lepšie, ako keď má mestské vozidlo automat, vyhnete sa tak neustálemu preraďovaniu. Na druhej strane, s výkonom 110 koní a v plne naloženej Atece do kopca trhať asfalt isto nebudeme. Tak čo teda môžete očakávať?

Pozrite si

Rodinné SUV od SsangyYong ihneď k odberu pod 20-tisíc €

Základ je si vždy pri kúpe vozidlá uvedomiť, kde ho budete využívať a potom vyberať prvky a výbavu, pozerať na povolený cenový strop. Automobil, ktorý sme dostali na test, bol nakonfigurovaný tak, že by vyhovoval skutočne veľkému množstvu vodičov, žiadne pre mnohých znervozňujúce asistenčné služby – proste všetko čo potrebujete, ak nie ste zhýčkaní a už zvyknutí na asistentov v najvyšších výbavách vyššej triedy.

Potom môžete zažiť nečakané prekvapenie, kde ste nič výnimočné neočakávali a zrazu ste boli milo prekvapení ako my kultivovanosťou, dynamickosťou a plynulosťou jazdy našej testovačky. Všetko spolu hralo jednu melódiu od podvozku, radenia, pedálov, volantu. Jazdu sme si vychutnali na Šturci oboma smermi a auto bolo skutočne dobre zasadené na ceste, nemali sme pocit, že v ostrých zákrutách nedrží stopu. Na diaľnici pri bežných rýchlostiach 120 až 130 km/h sme nevnímali žiadne obmedzenie, samozrejme, zrýchlenie bolo adekvátne výkonu motora. Spotreba sa držala na veľmi prijateľných číslach. Za týždeň sme dosiahli priemer 6,2 l/100 km. Pri svižnej jazde BA/ZA na diaľnici sme namerali 6,6 l.

Jazda bola plynulá, kabína je dobre izolovaná od hluku a tak sme si mohli vychutnávať hudbu. Pri slovách vychutnávať treba naliať kalich pravdy, audiosystém nie je terno, ale čo by sme chceli za cenu 23 121 €. Ak to zhrnieme, 3-valcový motor fungoval nad očakávanie a na bežný presun po meste alebo cestách prvej triedy vystačil, nejde o to byť všade prvý, ale spoľahlivo sa dostať do cieľa a pritom si cestu užiť v podobe mimoriadne pohodovej jazdy.

Kompaktné SUV Seat Ateca neprináša žiadnu výraznú zmenu po facelifte, ide skôr o malé nie moc výrazné kozmetické úpravy ako aj technologické vylepšenia. Cieľom bolo auto omladiť, oživiť, čo sa automobilke podarilo. Vpredu vidieť novú povrchovú úpravu hmlových svetiel, zmeny tvaru nárazníka a masky chladiča. Zadná strana má zmenený anagram z veľkých tlačených písmen na písané, ktorý nám príde ako menej výrazný, ba až strácajúci sa, zmenený je i zadný nárazník so simulovanými vyvýšenými výstupmi výfuku. Ateca tiež dostala zadné svetlá s LED technológiou.

V interiéri bola vylepšená hlavne konektivita a infotainment. Istou zmenou prešiel aj prístrojový panel, ktorý vizuálne pôsobí uhladene. Palubná doska sa ovláda z volantu, ten je nový s množstvom gombíkov, ktoré keď si osvojíte, uľahčia ovládanie. V strede palubnej dosky je informačný systém, 8,25” farebný displej, ktorý zahŕňa Apple CarPlay a Android Auto. Klimatizácia sa nastavuje pod obrazovkou. Ateca má vpredu dva USB-C porty a 12 V zásuvku. Ďalej je vybavená digitálnym rádiopríjmom DAB, eCall – systémom núdzového volania. Vrchná časť palubnej dosky je z mäkkého materiálu, škoda, že spodná už nie. Napriek tomu interiér pôsobí vzdušne bez rušivých prvokov.

Seat Ateca vám poskytne dosť priestoru, vodič aj spolujazdec ocenia pohodlné a dobre tvarované predné sedadlá, veľké okná prepúšťajú dosť svetla, čo napomáha vyvolať pocit vzdušnosti a nám sa to páčilo. Dnes sa často stáva, že hoc ste v pomerne veľkom vozidle, máte pocit stiesnenosti. Vzadu sú tri miesta, no pohodlnú jazdu si skôr vychutnajú len dvaja pasažieri, ktorí budú mať dosť miesta na nohy, i nad hlavou.

Pochváliť musíme otváranie veľkých zadných dverí, ktoré umožnia skutočne pohodlné nastupovanie, vystupovanie či ukladanie vecí na zadné sedadlá. Kufor s objemom 510 l je akurát na batožinu jednej rodiny, ktorá sa nemusí obmedzovať pri balení ak ide dovolenkovať. Nie je problém previesť i väčší náklad, po sklopení zadných sedadiel dostanete 1 600-litrový batožinový priestor!

Obsah pokračuje pod reklamou

Seat Ateca patrí do segmentu C-SUV, teda je v skupine vozidiel, kde je najväčší nárast predaja, no zároveň aj najväčší počet konkurentov, súperov, s ktorými musí Ateca zabojovať o priazeň motoristov. Jeho priamymi rivalmi sú napríklad Volkswagen Tiguan, Škoda Karoq, ktorých vidieť na našich cestách oveľa častejšie.

Napriek množstvu konkurenčných modelov v tomto segmente môžeme povedať, že toto vozidlo dokáže zaliezť pod kožu a jednoznačne nám bolo smutno sa s ním rozlúčiť. Dokonca oslovil našu kolegyňu natoľko, že sa dostal do užšieho výberu. Ak práve teraz hľadáte SUV v dobrej cene, s výbornými jazdnými vlastnosťami, dostatočne veľkým priestorom, oplatí sa zacieliť svoju pozornosť na Seat Ateca. Jeho cena začína od 22 520 €.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.