Reklama

Scania spúšťa predaj svojich autonómnych kamiónov, zatiaľ iba pre banský segment

Zdroj | Scania
Števo Porubský
Zdroj | Scania
Zdroj | Scania

Švédska Scania oznámila spustenie objednávok a teda i predaja svojich prvých plne autonómnych ťažkých sklápačov postavených na modeloch 560 R XT.

Hoci nejde o elektrifikované ťahače, vďaka autonómii majú šetriť používateľom náklady, už len vďaka absencii vodičov, ktorí si za svoju neľahkú prácu nechávajú slušne zaplatiť.

Na ovládanie celej flotily totiž bude stačiť jeden-dvaja operátori, ktorí na diaľku obslúžia hneď niekoľko vozidiel. Nečakajte ale ťahače v štýle konceptov spred pár rokov bez kabíny a s veľkým nákladným priestorom…

Obsah pokračuje pod reklamou

Stále ide o klasicky vyzerajúce nákladné vozidlá, ktoré sú však vybavené množstvom snímačov a senzorov. Podobné vozidlá už Scania testuje roky v povrchových baniach a banských areáloch, pričom aj samotné vozidlá vyvíjala s ohľadom na podnety od samotných spoločností.

Výhodou autonómnych vozidiel v banskom a ťažobnom priemysle má prispieť aj k väčšej bezpečnosti práce a efektívnosti prevádzky.  Podľa Scanie môže „využívanie autonómnych banských nákladných vozidiel Scania viesť k redukcii celkovej stopy ťažby vrátane nárokov na energiu a infraštruktúru a vďaka tomu aj k zníženiu kapitálových a prevádzkových nákladov na jednotlivých pracoviskách.“

Zdroj | Scania

„Je to pravdepodobne najambicióznejší výskumný a vývojový projekt, ktorý sme doteraz spoločne so zákazníkmi realizovali, a výsledok ma veľmi teší. Vďaka sérií dôkladných kontrol a početným testom na mieste sme dokázali vyvinúť optimálne riešenie autonómnej dopravy pre bane a lomy,“ hovorí Peter Hafmar, viceprezident a vedúci oddelenia autonómnych riešení spoločnosti Scania.  

Aktuálne je vraj možné si objednať 40-tonový autonómny ťažký sklápač Scania, no čoskoro má nasledovať 50-tonový model. Prvé objednávky majú smerovať do baní v Austrálii, kde prvé vozidlá dorazia do dvoch rokov. Nasledovať má Latinská Amerika, kde je Scania vraj tiež veľmi obľúbená.

Ťažobný priemysel ale nie je jediný, kde sa Scania snaží o automatizáciu nákladnej dopravy. Prednedávnom firma spustila pilotný program autonómneho doručovania

Nedávno výrobca tiež predstavil plne elektrický kamión s dojazdom do 520 km. Ten síce nie je ešte autonómny, no spojenie elektrického a autonómneho kamiónu nie je už veľmi vzdialená budúcnosť.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.