Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Rodičia môžu v četovacej aplikácii vidieť, s kým komunikujú ich deti

Rodičia môžu v četovacej aplikácii vidieť, s kým komunikujú ich deti
Zdroj | Priscilla Du Preez
Stanislav Vinc
Rodičia môžu v četovacej aplikácii vidieť, s kým komunikujú ich deti
Zdroj | Priscilla Du Preez
Zdroj | Priscilla Du Preez

Spoločnosť Snap v rámci snahy o ochranu detí na internete rozšírila svoje rodičovské nástroje o úplne nové rodinné centrum, ktorého súčasťou je aj možnosť pre rodičov zobraziť si, s kým komunikuje ich dieťa. Deti sa však nemusia obávať, že by im rodičia mohli nahliadnuť do správ, resp. fotografií.

Nový spôsob rodičovskej ochrany si vyžaduje, aby s týmto spôsobom dohľadu nad bezpečnosťou v online priestore súhlasilo aj samotné dieťa. Po obojstrannom prijatí pozvánky do tzv. rodinného centra (Family Center) môžu rodičia vidieť zoznam priateľov dieťaťa, ako aj to, s kým naposledy komunikovalo.

Ak rodič v zozname uvidí profil, ktorý sa mu nepozdáva, môže ho nahlásiť tímu „Dôvery a bezpečnosti“ spoločnosti Snap. Rodičia túto možnosť uvidia v aplikácii Snapchat už v priebehu najbližších týždňov. Dostupná však bude iba pre deti vo veku od 13 do 17 rokov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Na rovnakú vekovú kategóriu Snap je zameraná aj možnosť pre rodičov obmedziť počet používateľov, ktorých bude deťom Snapchat odporúčať ako priateľov. Do odporúčaní sa po zapnutí tejto funkcie dostanú len používatelia, ktorí majú s dieťaťom spoločný istý počet priateľov.

Aj napriek týmto krokom je Snapchat naďalej kritizovaný za nedostatočné kroky v boji proti kyberšikane a ochrany detí pred nevhodným obsahom na internete. Okrem miznúceho obsahu, ktorý zamedzuje zberu dôkazov o kyberšikane, je hlavným terčom kritiky sekcia Discovery, ktorá deťom podsúva obsah so sexuálnym podtónom. Snap nijako do obsahu, ktorý sa v tejto sekcii, nezasahuje a rodičom to nedovoľuje ani prostredníctvom nového rodinného centra.

Aktuálne sa zdá, že Snapchat má tie najlepšie roky za sebou. Najpopulárnejší bol v čase, kedy ako jediný z najväčších sociálnych sietí ponúkal možnosť zasielania tzv. „prchavého“ obsahu, v tomto prípade správ, fotografií a videí, ktoré sa po uplynutí istej doby automaticky zmazali. Následne však túto funkciu, spolu s Príbehmi (Stories), okopírovalo mnoho ďalších aplikácií.

Spoločnosť Snap sa tak v poslednej dobe snaží odlíšiť a presadiť ďalšími inováciami. Okrem pokročilých rodičovských nástrojov je to aj viacero inovácií, ktoré začali špeciálnymi okuliarmi so zabudovaným fotoaparátom a najnovšie pokračujú vreckovým dronom s autonómnym (ne)ovládaním letu.

Zdroj