Elektrické autá už dlho slúžia nielen na prepravu osôb, ale i nákladu. Renault Master prichádza s viacerými vylepšeniami a ukazuje ako sa má urobiť elektrická dodávka.
Pri návrhu nového Master E-Tech sa dbalo na to, aby sa minimalizovala spotreba a predĺžil dojazd bez toho, aby to ovplyvnilo úžitkové vlastnosti.
Vybrať si môžete model s kapacitou batérie 40 kWh, alebo 87 kWh. Akumulátory sú integrované do jedného obalu, aby spĺňali potreby motoristov a zároveň zachovávali užitočné zaťaženie. Vďaka koncepcii Aerovan má Master E-Tech najlepšiu účinnosť vo svojej kategórii bez ohľadu na použitú energiu.
Vďaka koncepcii Aerovan má Master E-Tech najlepšiu účinnosť vo svojej kategórii. Optimálnu teplotu batérie reguluje termo-riadenie vďaka čomu sa predlžuje výkon a životnosť batérie.
Master E-Tech je prvý úžitkový automobil, ktorý používa dynamické brzdenie. Znížil sa počet komponentov a stará sa o asistenciu pri brzdení. Okrem zosilnenia výkonnosti reakčného času systému zlepšuje aktívnu bezpečnosť – oddelenie činnosti vodiča od brzdového systému transformuje kinetickú energiu na energiu pre dobíjanie batérie a predĺženie jej dojazdu. Výkon rekuperácie energie je až 95 kW. Výsledkom je úspora energie až o 27 %.
Vybrať si môžete z dvoch motorov, s výkonom 96 kW, alebo 105 kW, každý z nich vyvinie maximálny krútiaci moment 300 Nm. Batéria s kapacitou 40 kWh ponúkne dojazd do 200 km (WLTP), väčšia, s kapacitou 87 kWh, vás odvezie až do vzdialenosti 460 km (WLTP).
Spotreba zostáva na prijateľných hodnotách: 21 kWh/100 km (WLTP) pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlonabíjanie DC prúdom s výkonom 130 kW prinesie dojazd 252 km už za 30 minút. Nabíjanie z 22 kW AC Wallboxu nabije batériu z 10 % na 100 % za necelé štyri hodiny.
Elektrický Master má nabíjanie Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G), čo umožňuje nabíjanie ďalších zariadení zo zásuvky v kabíne alebo v nákladnom priestore. Priamo z akumulátora môžete napájať aj chladiací priestory automatické zadné dvere, prídavné kúrenie, či klimatizačné systémy.
Multimediálny systém OpenR Link sa zobrazuje na 10″ displeji. Na vzdialené ovládanie slúži appka My Renault. Ukáže zostávajúci dojazd, vyhľadá nabíjacie stanice v okolí, v zime si vyhrejete kabínu, v lete ju pohodlne ochladíte. Nechýba podpora zrkadlenia smartfónu Android Auto a Apple CarPlay. O bezpečnosť sa môže starať až 20 asistenčných systémov.
Renault Master E-Tech má užitočné zaťaženie 1 625 kg a ťažnú silu 2,5 tony. Na jeho riadenie však postačuje vodičský preukaz B. Do predaja sa dostane na jar, ceny zatiaľ nepoznáme, tešiť sa vraj máme až na 20 karosárskych verzií.