Reklama

Prvá jazda na hybridnej Dacii Duster s automatom [prvé dojmy]

Lissett Pliešovská

Naša redakcia mala možnosť vyskúšať Daciu Duster 3. generácie na Štiavnických Tajchoch. Jazdili sme na hybridnej dvojkolke s automatom. Aké máme prvé dojmy?

Obal predáva a tu s rukou na srdci môžeme prehlásiť, že Dacia tento model zabalila skvelo, jej dizajnéri odviedli kus veľmi dobrej roboty. Má pekný vzhľad, ktorý bude i naďalej otvárať dvere už i tak veľkej skupine nadšencov tejto značky a určite priláka nových.

Obsah pokračuje pod reklamou

Toto kompaktné SUV naberalo na svojej robustnosti každou generáciou, i teraz vytvára dojem ešte väčšieho, mohutnejšieho vozidla s naozaj zdravým sebavedomím a so skutočne dobre vytvarovanými krivkami, detailmi. Ochranné lemy blatníkov ako i ochranné prvky blatníkov na bokoch či skosené hrany sú ďalším praktickým doplnkom, ktoré robia z neho ešte silnejšieho a mocnejšieho moderného rytiera. Na prvý pohľad si všimnete premenu prednej časti s novou mriežkou chladiča a šípovým (ypsilonovým) systémom svetlometov. V tejto verzii sme sa dočkali i pozitívnej zmeny tvaru zadných svetiel.

Dacia naďalej pokrokovo pokračuje v zavádzaní prvkov, ktoré sú vyrobené šetrne k životnému prostrediu. Nelakované nárazníky (predný aj zadný spodný nárazník) nestratia svoju farbu zubom času, dokonca ani pri poškriabaní. Materiál Starkle obsahuje až 20 % recyklovaného materiálu. Tejto tretej generácii sa jednoducho nedá uprieť, že prišla na náš trh v ešte modernejšom, štýlovejšom, outdoorovejšom, ekologickejšom a príťažlivejšom šate.

Interiér omladol, dištancuje sa od toho na čo sme boli zvyknutí v minulosti a  preniesol sa do moderného, jednoduchého, dobre zladeného štýlu. Duster dostal palubnú dosku s 10,1” obrazovkou s náklonom na vodiča, čo uvítate a oceníte počas jazdy, volant má so sploštenými časťami hore aj dolu, v strede je znak Dacie. Stredové výduchy ventilácie sa teraz nachádzajú pod multimediálnym systémom, informačný displej je farebný. Potešia dva USB-C porty.

Na strane spolujazdca je vložený farebne rozdielny a dovnútra vlisovaný prvok s nápisom Duster. Štýlovo pôsobí tmavé čalúnenie nad hlavou. Pri použitých materiáloch v interiéri cítiť, že nejde o prémiový segment, myslime si, že to ani nikto neočakáva, no nevyvoláva to žiadne negatívne pocity, značka roky preferuje zdravý kompromis pomeru kvalita/cena.

V novom Dustri je multimediálny systém Media Nav Live spárovaný s možnosťou využitia funkcie bezdrôtovej replikácie smartfónu, ako aj s 3D audio systémom vyvinutým spoločnosťou Arkamys.

Podpis v tvare písmena Ypsilon nájdete v exteriéri v svetelnom tvare na predných a zadných svetlách, pri dizajne kolies. V interiéri ho môžete vidieť na výduchoch ventilácie pri výbavovom stupni Extreme v medenej farbe a na výplniach dverí.

Flexibilnú platformu CMF-B nachádzajúcu sa aj v modeli Jogger použili pri Dustri. Získali väčší vnútorný priestor pre cestujúcich a batožinu aký bol v predchádzajúcej genercii a pritom sa nezmenila celková dĺžka vozidla. Naozaj môžeme hovoriť o komfortnom priestore, ktorý ocenia všetci pasažieri vpredu aj vzadu, nájdu dosť miesta nad hlavou i na nohy.

Samotnú jazdu sme absolvovali na hybridnej dvojkolke s automatickou prevodovkou s maximálnym výkonom 104 kW (140 k) v najdrahšej príplatkovej farbe Sandstone. Prevažnú časť, približne 2/3 sme najazdili po diaľnici, zvyšnú cez dedinky a úzke cesty s množstvom zákrut, stúpaním a klesaním. V každom teréne vozidlo sedelo na ceste, nemali sme pocit nakláňania v zákrutách, nemuseli sme tlačiť pedál na podlahu. Motor reagoval svižne, nehučal  a my sme si vychutnali príjemnú a plynulú jazdu. Priplatiť si a zvoliť motorizáciu s 2-spojkovou automatickou prevodovkou sa oplatí, kto raz vyskúša Daciu Duster s automatom, upustí od manuálu.

Zaujíma vás spotreba? Kombinovanú spotrebu uvádzajú 5 l/100 km. My sme dosiahli 6 l/100 km, ako sme písali, prevažne to bola diaľnica a išli sme okrem diaľničných obmedzení skoro stále maximálnou rýchlosťou 130 km/h. S natankovanou plnou nádržou (50 l) sme najazdili 356 km, po odstavení nám ukazovalo ešte dojazd 490 km. Keď si to zrátame, tak s naším štýlom jazdenia by sme prešli 846 km, čo je skvelé číslo potvrdzujúce, že hybrid sa naozaj oplatí.

Obsah pokračuje pod reklamou

Dozvedeli sme sa jednu pikošku. Hoci ešte nebolo možné vidieť naživo Daciu Duster 3. generácie, ani si vyskúšať jej jazdné vlastnosti, aj tak si tento model objednalo viac ako 200 motoristov! Bol to dobrý ťah na bránku. Za priaznivú cenu získajú veľké, príťažlivé SUV-čko s mnohými modernými technológiami – a práve také dojmy na nás zanechal nový Duster. 

Už teraz sa tešíme na testovanie nového Dustra, kde počas týždňa budeme zisťovať jeho správanie na cestách. Jedno už vieme teraz, určite ho neprehliadnete. Cena verzie Essential ECO-G 100 začína na 17 490 €. Hybrid vo výbave Expression a Journey začína na 25 890 €, resp. 25 290 €. Náš testovaný Duster Hybrid 140 mal cenovku 27 320 €. V doplnkovej výbave sme mali okrem príplatkovej farby disky kolies z ľahkých zliatin 18″, packety parkovanie + technológia, shark anténu a You Clip – vychytávku, ktorú Dacia priniesla do nových modelov.

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.