Reklama

Ako dopadol prieskum nákupného správania Slovákov na internete? (1.)

Zdroj | Pricemania.sk
Imrich Maťo
Zdroj | Pricemania.sk
Zdroj | Pricemania.sk

Známy porovnávací portál Pricemania.sk, realizoval v lete tohto roku prieskum nákupného správania Slovákov na internete. Jeho tvorcov viedla k tomu skutočnosť, že väčšina z nás si život bez internetu už nevieme predstaviť. Surfujeme na ňom v MHD, reštauráciách, krátime si ním čakanie a vypĺňame dlhé chvíľky. Cieľom bolo zistiť, ako svoj čas na internete trávime, a najmä, ako tu nakupujeme. V prieskume nákupného správania sa na internete bolo zúčastnených 5 210 respondentov.

Zdroj | Pricemania.sk

Koľko času na internete trávime, na aké činnosti ho najviac využívame, ktoré sociálne siete používame, aké zariadenia a miesta pripojenia preferujeme? Aj tieto údaje mal prieskum zistiť, ako aj nákupné zvyklosti a preferencie v online nakupovaní.

Napríklad, ako často nakupujeme, čo nakupujeme, koľko eur mesačne minieme, aké sú naše kritériá výberu produktu či e-shopu, kde vyhľadávame produkty, ktoré chceme kúpiť, či a ktoré porovnávače cien využívame a akú formu platenia či doručenia preferujeme.

A čo tento prieskum o nás zistil? Jeho výsledky niektorých možno prekvapia. Myslíme si však, že mnohí z nás sa v nich nájdu.

Zdroj | Pricemania.sk

Slováci a internet?

Z prieskumu vyplynulo, že najviac respondentov trávi na internete 1 – 3 hodiny denne (49,56 %) a o čosi dlhšie, 4 až 6 hodín denne, je pripojená takmer tretina (27,02 %).

Najviac času aktívne online pritom trávia užívatelia vo veku 19 – 30 rokov. Internet využívame najmä ako zdroj informácií, pričom na zábavu a komunikáciu ho primárne používajú najmä mladší.

Napriek tomu, že „mobilujeme furt a všade”, prieskum ukázal, že niet nad pohodlie domova, z ktorého sa pripája až 68,5 % ľudí, a to hlavne prostredníctvom notebooku.

Zdroj | Pricemania.sk

Na ktorých sociálnych sieťach sme aktívni?

Tu je naším najväčším favoritom jednoznačne Facebook, ktorý používa 76,53 % všetkých internetových užívateľov. Druhou najvyužívanejšou sieťou je Google+ so 40,31 % aktívnymi užívateľmi. Ostatné sociálne siete, akými sú napríklad Instagram či Pinterest, vo veľkej miere využívané nie sú.

Väčšina spotrebiteľov nakupuje online aspoň niekoľkokrát ročne. 55,93 % z toho uskutoční nákup na internete práve niekoľkokrát za rok a o čosi častejšie – niekoľkokrát do mesiaca nakúpi online 35,05 % ľudí. Párkrát do týždňa tak spraví každý dvadsiaty.

Zdroj | Pricemania.sk

Elektronika, oblečenie, spotrebiče

To sú top 3 najnakupovanejšie kategórie tovarov na internete. Nie je asi nič nezvyčajné, že práve elektroniku, spotrebiče a filmy s hudbou nakupujú viac muži ako ženy. A to až dvojnásobne! Pri oblečení a kozmetike je to zas presne naopak. Ak sa na nákupy pozrieme z územného hľadiska, po elektronike, spotrebičoch, knihách a kozmetike je najväčší dopyt v Bratislavskom kraji. Na východe je zas väčší záujem o oblečenie, hodinky a šperky (najviac v Prešovskom kraj) a nábytok (v Košickom kraji).

Zdroj | Pricemania.sk

Hranica 100 €

Väčšina z nás minie na nákupy cez internet do 100 € mesačne, pričom najviac – a to až každý druhý online nakupujúci – tu nechá priemerne do 50 € mesačne. Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 € za mesiac nakupuje presná tretina. Aj keď iba výnimočnejšie, no predsa sa nájdu aj takí, ktorí mesačne minú viac ako 400 €. Tí tvoria približne 1% nakupujúcich.

Z prieskumu tiež vyplynulo, že viac míňajú muži ako ženy. Či to je spôsobené tým, že nakupujú drahšie tovary ako ženy (elektronika, spotrebiče) alebo tým, že ženy viac míňajú v kamenných obchodoch, to už môžeme iba dedukovať. Isté však je, že najviac míňajú ľudia vo veku 31 – 40 a 41 – 60 rokov.

Zdroj | Pricemania.sk

Avšak, aby sme vás naraz nezahltili množstvom informácií, vstrebajte tie, ktoré ste si práve prečítali a doprajte si oddych na ďalšie. Nabudúce si povieme, čo prieskum nákupného správania Slovákov na internete, realizovaný porovnávacím portálom Pricemania.sk, zistil ohľadom vyhľadávania produktov, kritérií výberu produktov i e-shopov, ale aj foriem platieb a doručenia tovaru. Sledujte nás a čoskoro sa dozviete viac.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.