Predaju smartfónov sa už dlhšiu dobu nedarilo tak, ako by si výrobcovia priali. Karta sa však otočila a čísla znova stúpajú. Čo sa skrýva za novým trendom?
Predminulý kvartál nepatril pre spoločnosti vyrábajúce smartfóny medzi tie najúspešnejšie. V štvrtom kvartáli roka 2017 sa dodávky inteligentných telefónov znížili zo 438,7 milióna na 400,2 milióna kusov, čo predstavuje zostup o 9 percent. Úpadok sa v tej dobe dotkol aj Apple, spoločnosti, ktorá dovtedy každý rok zvyšovala rekord v predajoch svojich iPhonov. Išlo vtedy o najvyšší pokles predajov smartfónov v histórii.
Podľa najnovších výsledkov sú ale vyhliadky do budúcna pozitívne, a to aspoň pre výrobcov. Čísla totiž hovoria o vzostupe celkovej dodávky smartfónov. Zatiaľ čo v tomto čase minulý rok sa predalo 378,5 milióna inteligentných telefónov, 1Q 2018 bolo kúpených 383 miliónov zariadení. Ide tak o prírastok o 1,3 percenta, čo síce nie je veľa, no vzhľadom ku doterajšiemu klesajúcemu tempu sa jedná o pozitívny trend.
Predaje znova stúpli hlavne vďaka dostupným zariadeniam, ktoré sa stávajú čoraz kvalitnejšími. Podľa Anshula Gupta, jedného z výskumníkov spoločnosti Gartner ktorá za štatistikou stojí, stúpa dopyt hlavne po takzvaných entry-level smartfónoch s cenou pod sto dolárov a mid-tier smartfónoch s cenou do 150 dolárov z dôvodu rastúcej vyššej kvality. Pomohol aj iPhone X, ktorý sa začal predávať až v novembri minulého roka či Samsung Galaxy S9 a S9+, ktoré prišli na trh skôr ako zvyčajne.
Vyhliadky do budúcna sú rovnako optimistické. Najviac by sa malo dariť strednej triede, v ktorej majú najsilnejšie zastúpenie čínske značky ako Huawei, Xiaomi, Oppo či vivo. Huawei stále patrí tretia priečka v predaji smartfónov, Xiaomi hlási nárast o 124 percent. Pomôcť by čínskemu gigantovi mala aj distribučná spolupráca s firmou CK Hutchison, ktorá má priniesť telefóny značky Xiaomi okrem iného prvýkrát na britský trh. Huawei zas plánuje expanziu do Spojených štátoch amerických, kde sa mu doteraz veľmi nedarí.