Rozhodli ste sa kúpiť Daciu, len stále nie ste si istý výberom modelu? Zápasíte s myšlienkou, či priplatiť a zobrať Bigster alebo ušetriť a zvoliť Duster? Možno práve vám tento článok pomôže pri rozhodnutí.
Ako to už býva zvykom, základ je vedieť aký finančný badget máte, kde a ako často vozidlo využívate, od veci nie je sa zamyslieť aj nad priestorom, kde budete parkovať, či zvážiť úroveň výbavy.
Tak si poďme ako prvé porovnať ceny. Najlacnejší Bigster vo výbave Essential s motorom mild hybrid 140 začína na cene 21 990 eur, zatiaľ čo menší Duster vo výbave Essential s motorom mild hybrid 130 začína s cenou 21 690 eur. Rozdiel je len 300 eur! Teda za minimálny doplatok viete mať silnejší mild-hybridný pohon a väčšie vozidlo. Dacia teraz aktuálne ponúka na Duster výkupný bonus 1 000 eur, čo môže rozdiel na cene zdvihnúť z 300 na 1 300 eur. Musíme však podotknúť, že Duster je i v lacnejšej verzii Eco-G 100 s LPG, za 18 490 eur. Porovnávať cenu LPG pohonu s mild hybridným je však miešať hrušky s jablkami.
Dva roky sme mali možnosť jazdiť na LPG s modelom Dacia Jogger a nemali sme žiadne problémy, či výhrady. Je to lacnejší spôsob prepravy, ktorý isto uvítajú mladé rodiny, kde v rozpočte je dobré ušetriť každé euro. Problém je občas s parkovaním, do podzemných garáži (zvyčajne) nemôžete.
Aký rozdiel vznikne ak si porovnáme najvyššie výbavy? Dacia Duster vo výbave Extreme alebo Journey s pohonom hybrid 140 má cenníkovú cenu 26 290 eur. Prečo sme spomenuli dva stupne výbavy? Obe sú vrcholové výbavy, Extreme je určená pre tých, čo častejšie vyrážajú za dobrodružstvom do terénu. Verzia Journey je zameraná na komfort pri prevažne mestskom používaní. Opäť je možné cenu ponížiť o výkupný bonus 1 000 eur a tak sa dostať na 25 290 eur.
Dacia Bigster vo vrcholových výbavách Extreme a Journey s motorizáciou hybrid 155 je s rovnakou cenou 29 890 eur. Ak porovnáme cenníkové ceny Dustra a Bigstra v najvyššej výbave dostaneme už výraznejší rozdiel, presne 3 600 eur, čo vie zamiešať karty pri nastavenom budgete. Ak by ste využili výkupný bonus Dustra, tak si za väčší Bigster so silnejším motorom a lepšou výbavou priplatíte ešte o tisícku viac, teda 4 600 eur, čo už stojí za zváženie.
Ako si tieto vozidlá stoja ak porovnáme ich rozmery? Najlepšie to uvidíte v tabuľke, ktorú sme pre vás urobili.
Dacia | Duster | Bigster | Nárast Bigstera |
dížka | 4 343 mm | 4 570 mm | + 227 mm |
šírka | 1 813 mm | 1 813 mm | + 0 mm |
výška | 1 661 mm | 1 711 mm | + 50 mm |
rázvor | 2 657 mm | 2 704 mm | + 47 mm |
objem kufra | 472 litrov | 667 litrov | + 195 litrov |
svetlá výška | 209 mm | 220 mm | + 11 mm |
Keď si to zhrnieme, tak Bigster svojimi rozmermi ponúkne o 195 litrov väčší batožinový priestor, svetlá výška narástla o viac ako centimeter, interiér sa predĺžil o 4,7 cm, do výšky Bigster vytiahlo o 5 cm a dĺžka vozidla narástla o 22,7 cm. Jediný údaj, ktorý ostal rovnaký je šírka vozidla.
Teraz porovnáme čo naviac do najvyššej výbavy dostal väčší brat Dustra. Veru nie je toho málo, Bigster ako prvý model od Dacie získal adaptívny tempomat v motorizácii s hybridnou prevodovkou, ako prvý tiež disponuje chladiacím odkladacím priestorom čo skutočne je super vychytávka počas horúcich letných dní. Ponúka väčší displej infotainmentu, ktorý je 10,1″. Prvenstvo vo vozidlách Dacia si pripisuje i elektrické zatváranie batožinového priestoru.
Novinkou sú i zadné sedadlá 40/20/40, stredné operadlo po sklopení poskytne opierku, ale tá je na rozdiel od Dustra vybavená držiakmi na nápoje i mobily. Elektricky ovládané sedadlo vodiča (operadlo a výška) je skvelá vychytávka, škoda, že ho nedostal i spolujazdec. Bigster sa už môže pochváliť LED-kovými hmlovkami, zatiaľ čo Duster stále používa žiarovky.
Celkovo kabína Bigstra pôsobí svetlejšie, vďačí za to väčším sklam. Počas jazdy zistíte, že má lepšie odhlučnenie, čo je výsledkom hrubších bočných okien vpredu, kobercovým výplňám v blatníku a akustickému čelnému sklu.
V prípade, že stále neviete, ktoré z vozidiel je tým správnym pre vás a vašu rodinu, odporúčame vám objednať sa na testovaciu jazdu. Najlepším riešením je totiž osobná skúsenosť. Pred pár rokmi sme i my išli objednať Duster, uvideli prvý Jogger dovezený do predajne a čo myslíte že sa stalo? Áno, objednali sme iný model. Nejde o malý peniaz, preto treba trikrát merať a raz rezať ako hovorí príslovie. Potom sa vám nemôže stať, že si vyberiete auto, ktoré je príliš veľké a vy sa necítite komfortne pri parkovaní, či predbiehaní.