Reklama

Polestar sa zbláznil, vyrobil Android smartfón, ktorý nevie otvárať dvere

Zdroj | Polestar
Števo Porubský
Zdroj | Polestar
Zdroj | Polestar

Polestar, podznačka švédskeho Volva patriaca pod čínsky konglomerát Geely, po mnohých odhaleniach a ukážkach predstavila nezvyčajný produkt – smartfón.

Nie je ani lacný, ani globálne dostupný a nevie ani otvoriť dvere na aute, čo by človek od smartfónu spoločnosti vyrábajúcej autá akosi automaticky očakával.

Zdroj | Polestar
Obsah pokračuje pod reklamou

Polestar Phone nie je ale vôbec prvý smartfón s logom nejakej automobilky, veď len na jeseň minulého roka svoj „Phone“ predstavilo aj čínske Nio, hoci v opačnom garde, ale aj tak pre elektromobily bude svoj „Phone“ bude mať aj Xiaomi či Huawei. V Číne je asi cool mať k autu aj rovnakú značku smartfónu.

Zdroj | Polestar

Na druhej strane je nutné dodať, že ani Polestar si telefón nevyrobil vo vlastnej réžii a ide iba o rebrandovaný top-end model Meizu 21 Pro. Ani sa niet čomu čudovať, veď Geely už vlastní aj túto čínsku značku, ktorá kedysi patrili k najväčším výrobcom smartfónov minimálne v regióne. Od februára tohto roka ju už ale má pod palcom Geely, ktoré ovláda aj značky ako Volvo, Lotus, Smart, ale Lynk & Co., Polestar, LEVC či Zeekr! Je tak možné, že pre každú značku bude existovať vlastný smartfón? Je, ale málo pravdepodobné.

Koniec koncov aj Polestar Phone je určený hlavne pre čínskych zákazníkov, nie tých v Európe. Pritom Polestar Phone, resp. jeho originál Meizu 21 Pro nie je vôbec zlý. Má 6,8″ LTPO AMOLED displej s rozlíšením 1 368 x 3 192 px, 120 Hz frekvenciu, jas 1 250 nitov či podporu pre HDR10+. Chráni ho odolné sklo priamo od Meizu.

Zdroj | Polestar

Vo vnútri je osadený najnovší a aktuálne najvýkonnejší Snapdragon 8 Gen 3 s grafikou Adreno 750 a do 16 GB RAM. Polestar Phone bude mať 1 TB vnútornú pamäť, teda najvyššiu možnú. Samozrejmosťou je podpora 5G sietí, ale aj Wi-Fi 7, Bluetooth 5.4 či NFC a UWB, ale aj všetky známe pozičné systémy.

Poteší určite aj trojica fotoaparátov, pričom hlavný má 50 Mpx na čipe s veľkosťou 1/1,3″. Samozrejmosťou je optická stabilizácia 24 mm f/1,9 optiky, ale aj PDAF a laserové zaostrovanie. Sekunduje mu 10 Mpx snímač za periskopickým objektívom s 72 mm ohniskom a svetelnosťou f/2,0, ktorý je taktiež stabilizovaný. Snímač využíva ostrenie na báze fázového posunu (PDAF). Tretím fotoaparátom je 13 Mpx snímač za 13 mm širokouhlou optikou so svetelnosťou f/2,4.

Hlavný fotoaparát zvláda natáčanie 8K Ultra HD videí pri 30 fps, alebo 4K Ultra HD videí pri 60 fps. V displeji je výraz pre 32 Mpx selfie kameru. Pod displejom je zas snímač odtlačku prsta. A hlboko pod displejom je ešte 5 050 mAh batéria schopná dobíjať sa výkonom až 80 W, resp. 50 W bezdrôtovo. Poteší aj reverzné bezdrôtové nabíjanie výkonom 10 W.

Zdroj | Polestar

Plusom je určite aj odolnosť voči vode a prachu (IP68), ale aj veľmi vydarený dizajn so žltými prvkami, vrátane žltého USB-C kábla v štýle Polestar. Vozidlá majú napríklad žlté bezpečnostné pásy. V balení má byť aj ochranný kryt na zadnú časť, taktiež v bielej farbe.

Zdroj | Polestar
Obsah pokračuje pod reklamou

Operačný systém bude síce Android, no s vlastnou nadstavbou Polestar UI a množstvo vylepšení vďaka AI, vrátane AI hlasovej asistentky. Polestar Phone má byť síce s elektromobilmi Polestar úzko spätý cez tzv. Polestar Link, no Polestar akosi zabudol na to, aby do svojich elektromobilov implementovať UWB. Práve táto technológia totiž je na to, aby mohol smartfón slúžiť ako digitálny kľúč. Síce na to Polestar myslí a sľubuje dostupnosť neskôr, ale v čase uvedenia smartfónu na trh digitálny kľúč dostupný nebude.

Zdroj | Polestar

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.