Reklama

Polestar 4 zabudol na zadné sklo, bude mať iba obrovskú kameru

Zdroj | Polestar
Števo Porubský
Zdroj | Polestar
Zdroj | Polestar

Švédska automobilka Polestar, ktorá patrí pod Volvo (a ten zas pod čínske Geely), predstavila celkom nový model 4. Polestar 4 je elektromobil typu crossover, alebo malé SUV coupé, pričom ponúkne zatiaľ to najlepšie čo Polestar vie.

Polestar 4 bude najrýchlejším elektromobilom značky. Vďačiť za to bude dvojici motorov, ktorá vystrelí novinku na stovku za 3,8 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca neudáva. Žiaľ, našinec sa k nemu dostane len veľmi ťažko. Polestar svoje vozidlá u nás ani len neplánuje predávať. Ak ale nemáte problém vycestovať napríklad od Nemecka, môže byť váš.

Zdroj | Polestar
Obsah pokračuje pod reklamou

Novinka z dielne Polestaru má dizajn podobný predošlým modelom 1, 2 a 3, no zároveň si viacero prvkov požičiava z modelov O2 a Precept. Model Polestar 4 je ale väčší, nafúknutejší, hoci je postavený na rovnakej skateboardovej platforme. Výrobca ale vylepšil elektrické motory. Na každú nápravu dal jeden, dokopy produkujú viac ako slušných 400 kW (544 konských síl) a 686 Nm.

Zdroj | Polestar

V predaji bude ale aj základnejšia a teda i lacnejšia verzia s jednomotorovým setupom a výkonom 200 kW (272 koní), ktorá ale ponúkne väčší dojazd. V oboch prípadoch bude Polestar 4 vybavený až 102 kWh batériou s 200 kW DC nabíjaním a 22 kW AC nabíjaním. Samozrejmosťou je tepelné čerpadlo, ale aj V2L systém pre napájanie externých elektrických zariadení.

Výkonovo slabší model presiahne dojazdom 600 km. Ani model s duálnym motorom ale na tom nebude výrazne horšie. Vďaka novým režimom jazdy – range a performance, bude možné s novinkou dosiahnuť dojazd až 560 km. Top model, teda ten s dvojicou motorov, ponúkne aj poloaktívne tlmenie, takže z mieri ho nevyvedú ani ostré zákruty.

Zdroj | Polestar

Ani vnútro na tom nie je vôbec zle. Už na prvý pohľad sú unikátne proti sebe sa otvárajúce dvere pre pohodlnejšie nastupovanie dozadu. To ale nemusel byť problém ani s klasickými dverami, rázvor novinky je až 3 metre (bez jedného milimetra).

Zdroj | Polestar

Zaujímavý je head-up displej s uhlopriečkou 14,7″, ktorý má aj režim sneh, kedy sa biele písmo prepne na žlté. Pred vodičom je 10,2″ displej. V stredovej konzole je zas osadený 15,4″ HD displej. Na ňom sa zobrazuje Android Auto, takže Google Máp či Assistanta sa „nezbavíte“ ani v aute. Samozrejmosťou je ale podpora Apple CarPlay. K dispozícii môžu mať majitelia až 16-reproduktorový Harman Kardon audio systém. Už v základe je ale v novinke 12-reproduktorový systém s výkonom 1 400 W.

Zdroj | Polestar

Mimochodom, všimnite si dizajnovú čistotu interiéru a hlavne stredovej konzoly. Toto plus má ale aj veľké mínus, všetko sa ovláda cez dotykový displej v strede a ten teda bude neustále plný odtlačkov prstov. Interiér je z veľkej miery z recyklovaných materiálov, látka je zo 100 % PET fliaš. Polestar ostáva verný aj žltým bezpečnostným pásom.

Zdroj | Polestar

O bezpečnosť sa stará 9 airbagov, 12 kamier po celom aute, radar a 12 ultrazvukových snímačov. V novinke sa má objaviť aj systém SuperVision Advanced Driver Assistance System od Mobileye. Menej bezpečná je ale plne presklená strecha. Posádka má výhľad na celé nebo.

Zdroj | Polestar

Vodič ale nemá výhľad dozadu. Sklo totiž ide ďaleko nad hlavy posádky vzadu a tak už na zadné sklo neostal priestor. Nahradí ho HD kamera. Tá má mať ale širší uhol záberu aký by mal vodič sledujúc iba spätné zrkadlo na čelnom skle.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Polestar

Novinka sa začne predávať najskôr na čínskom trhu, ešte tento rok. Neskôr sa má dostať aj na americký a európsky trh. Cena by mala byť okolo 60 000 eur za najnižší model. V predaji budú spomínané dva modely, ale viacero balíkov výbavy. Vyrábať sa bude v závode v Číne.

Zdroj | Polestar
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.