Reklama

Podľa O2 Analytics používame mobilný internet čoraz viac vďaka smartfónom

Roman Calík

Na Slovensku využívame na surfovanie stále častejšie smartfóny a tablety. Dokonca už viac ako polovica ľudí surfuje cez mobil, pričom v roku 2011 to bolo len 13%. A vieme viac.

Zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov odhalilo O2 v správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos. I keď je to zrejmé, teraz je to potvrdené, že rastie význam smartfónov a tabletov aj u nás. Na Slovensku skutočne rastie počet ľudí, ktorí využívajú internet viackrát v týždni. Kým v roku 2011 to bolo približne 69 % ľudí, ktorí vlastnia mobilný telefón, v roku 2014 to je už 87 %. Hoci je najpreferovanejším zariadením k pripojeniu na internet stále laptop, ktorý v súčasnosti využíva podľa štúdie až 73 % užívateľov (v roku 2011 to bolo 40 %), dynamicky rastie najmä využitie smartfónov a tabletov. Kým ešte v roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu 13 %, dnes je to už 51 % používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo iba 1 % používateľov, dnes je to už 23 %. Opačný trend však musel nastať pri stolných počítačoch. Veď ako inak, keď „čumíme“ čoraz viac do malých displejov smartfónov a tabletov ako do veľkých PC bední. Kým dnes sa do pevného internetu pripája 60 % používateľov, ešte pred tromi rokmi ich využívalo 72 %.

„Práca s internetom sa presúva na mobilné zariadenia. Stolný počítač ešte stále využívame najmä v kanceláriách, doma radšej surfujeme na laptope. Čoraz viac však siahame po smartfónoch a tabletoch. Ide o dlhodobý trend súvisiaci so zmenou spotrebiteľského správania a význam týchto zariadení bude v budúcnosti spolu s rozvojom LTE mobilného pripojenia naďalej prudko rásť,“ povedal Igor Tóth, marketingový riaditeľ O2 pre rezidenčný segment.

O2 ANALYTICS

A na čom vlastne fičíme?

Až v troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie (74%), e-mail (74%) a sociálne siete (73%). Takmer polovica užívateľov internetu v mobile (47 %) využíva aj službu počasia. Používatelia si tiež radi prezrú spravodajské portály (43 % – tu sú aj naši čitatelia, či?) a mapy alebo navigáciu (42 %). Zaujímavé je aj zistenie, že po mobile siahame aj z nudy (POZN. redaktora: To sa dnes naozaj ešte niekto nudí?). Najčastejšie však siahame po mobile kvôli vyhľadávaniu informácií (81%). Vyše polovica používateľov ho však využije aj v prípade potreby kontaktu s blízkymi (57% – veď aby nie, zo smartfónu sa dá stále aj telefonovať a existujú aj akési SMS správy) alebo potreby naliehavých riešení (55%). Všimnite si, že až 46% ľudí siahne po mobile s cieľom ušetriť čas v porovnaní so zapnutím počítača. Toto plne chápeme, mobil či tablet nabehne výrazne rýchlejšie ako internetový prehliadač aj na super rýchlych Ultrabookoch.

„Mobilné zariadenia s rozvojom sociálnych sietí, aplikácií a obsahu akoby ožili. Pri práci s internetom slúžia najčastejšie na rýchle vyhľadávanie informácií, kontakt s blízkymi či zábavu. Mobil sa tak vďaka neustále rastúcim možnostiam využitia stáva akýmsi diaľkovým ovládačom nášho života,“ uviedol Tóth.

Zdroj a foto: O2

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.